Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

jani300

Az STG 120 nak már egész jó robbantott rajzos PDF je van .
Annak mekkora lehet a kereke ?
Írnál esetleg kerékméreteket ?

jani300

Köszi Danibá !
A kis kerekű , nagy kerekű is szakszerűnek tűnik , de átmérőnek milliméterben , jobban tudnék örülni :)
Ha egy mérés idejére ki lehet venni a termelésből .

000000000

A termelésből nem kellett kivenni. De azért nem volt olyan egyszerű. A méréshez egyik oldalt le kellett bontani mindkettőnél. De, a jó gép érdekébe mindent.
A nagyobb gép kerékátmérője 350 mm.
A kisebb gép kerékátmérője 180 mm.
A nagyobb gépen bármilyen kemény lapot használtam. Szinte soha nem repedt be a lap.
A kicsinél még a lágy lap is beszokott repedni szinte mindig bereped. A kemény lap még sose kopott el csak tönkre ment a kicsin.
Én szóltam. A döntés a tiéd. [#wave]

Motoros

Az Einhell MBS 400-as gépnél a kerék kb 190 mm átmérőjű és a tengelytáv 530 mm
A szalag 1640 mm hosszú, mióta a Fairtolltol rendelem a szalagot azóta nem szakad, és a toldásnál is szinte semmit nem döccen.
Az RF 712 gép kereke 300 mm és a tengelytáv 720 mm, a szalag pedig 2362 mm hosszú. Minnél hosszabb annál tovább tart értelemszerűen.
Szerintem házilagosan nem érdemes nekiállni mert az Einhell elég olcsó és fel lehet tuningolni úgy hogy ne dobja le a lapot. Inkább használtat szereznék valami alkalmi vétellel.

jani300

Köszönöm szépen mindenkinek , a szalagfűrész kerékről az infókat .
Úgy 230 - 250 mm körül gondolom most a kerekeket .
Hogy érdemes e nekiállni ?
Egy hét alatt csak készen lesz :(
100 ezer alatt nem is láttam semmilyent , és azok még nagyon kicsik is .
Jól körülnéztem a témában , nem ez lenne az első elmaradt projekt .
230 as flexel darabolok most , zajos , poros .
Igazából a pontosabb vágásra is szükség lenne .
Megtetszett , majd elválik lesz e belőle valami .
Van még egy közepes keretes fűrészem , egy csomó új lappal  , lehet azt üzemelem be .

fisrcxuk3

Csak a kis géppel rendelkezem ,Kb 200mm-es kerékkel ,1630 -as szalaggal.A nagy testvérét is ismerem, használtam.
Egyetértek Danibával;a kisgépen még szalag nem kopott el ,előbb szakad el.Ráadásul a nagy gép szélesebb szalagja jobban van vezetve ,szebben ,pontosabban vág.

000000000

Azt gondolom, ha a hozzávaló anyagnak a nagyobb része megvan és rá tudsz szánni pár napot, akkor állj neki.
A szalagos fémfűrésszel dolgozni teljesen más világ, mint a keretes, vagy a flex.
Bolti újat, ami jó is 100 alatt biztos nem kapsz. Ha újra össze kell rakni, rendbe tenni. Majdnem ott vagy mintha építesz. Mégse lesz megfelelő.

István83

Nekem a bomar gépen még szalag nem szakadt el.
Kétféle lapot használok egy sürűfogut zártszelvényhez és
egy bimetál vario fogazatut nagyobb fogosztással tömör anyaghoz.Utóbbival 680 vágás atm.:45 s355 anyagot vágtam egy lappal,utána még lehetet használni.

000000000

Na igen, a pontosság különbséget nem is említettem. A nagyobbal 200 - 250 mm es tömör anyagot is szépen elvágok.  Ha 30 vagy 35 –ös szalagot rakok rá az már szinte önmagát vezeti.

Nekem előbb volt a kicsi. Utána lett a nagy. Bár fordítva lett volna.
A nagyobb házi készítésű. Többet ér minden szempontból, mint a kicsi, boltiból 10 darab.

iv43r83d

Szia

Igaza van a Danibának én is barkácsoltam egy szalagfűrészt hidraulikus előtolással a satuja is hidraulikus a kerék átmérő 220 a kemény lap nálam is hamar bereped a toldásnál.De ha nem találsz kereket nekem van 2 Db 27 széles szalaghoz St52 anyagbol pontos méretet nem tudom,talán 290.

Üdv Csaba!

jani300

A végén rábeszéltek a 300 as kerékre.
Csak hosszabb szalag kell hozzá ...
Kereket még szívesen is csinálok , ritkán jutok hozzá , hogy kicsi hobbizzak .
Elforduló mérettel sincsen probléma .
Fogtam már be 13 colos kereket , gumistól is  :)

iv43r83d

Az nem lehet a hamar repedés oka hogy a szalag vezető közel van a hajtott kerékhez?[#nemtudom]

jani300

A BOMÁR gépeknek részletes robbantott rajza van a pdf-ben .
A nagyobbnál láttam plusz görgőt a kerék közelében .
Istvánnak még egyszer köszönöm a hozzászólást .

Motoros

Az én tapasztalatom, hogy a szalag mindíg kizárólag a toldásnál reped. Az is igaz hogy kis kerékátmérőnél jellemzőbb és gyakoribb, de ott is csak a végtelenített helyen.
A mai profi  cégek tudják azt, hogy úgy tompahegesztenek, hogy hegesztés helyén ugyanolyan a minőség mint a többi részen. A lapot síkbaköszörülik és a fog lépéshibát korrigálják.
Különben akkor a kis "kézi" szalagfűrészek a maguk kis kb 150 -es kerékátmérőjükkel hogyan bírnák a strapát.
Tehát szerintem nem jellemző gond manapság már ez a szalagszakadás, ha jól vásárolsz. Nekem szakadásom az utóbbi években nem volt, még fogkipattanás esetében sem.

Sokkal gyakoribb gond a kis barkács kategóriájú gépeken ( ilyen a kis Einhell) hogy a keret maga ugyan öntött acél, de a szalagfeszítésnél azért csak deformálódik kicsit és a két kerék elmegy nem fog spullban futni és ledobja a lapot.
A lapledobás tehát a fő gond mind zártszelvénynél mind tömör acél vágásánál.

 ---Zártszelvényből házilag hegeszteni vasipari szalagfűrészt szerintem reménytelen kategória. Vagy csak olyan kezdjen neki akinek megvan a megfelelő gépi háttere, szaktudása, ideje.
---Az öntött acél keretű fűrész házilagosan meg még reménytelenebb, bár vannak még vasöntődék, de a faminta elkészítése többe volna mint öt profi fűrészgép.

A zártszelvények darabolásánál tetézi a gondot  még sűrű fog esetén is az élek miatt a megakadás meg a fogkipattanás.
 Nagyobb átmérőjű tömör anyagok vágásánál meg a szemcse megszorulás főleg akkor ha nincsen ráfolyó hűtés ami kimossa a forgácsot.
Még egy fontos dolog ami kis gépeknél nem adott: az állítható hidraulikus előtoló, pontosabban a sülyedés sebességét szabályozó szerkezet.
Ha ez nincsen akkor túl nagy  szalagnyomás esetén még akkor is félre megy a lap, ha minden rendben van úgy egyébként.
De jó lapnál még ilyenkor sem a szakadás a probléma hanem az hogy ledobja ...ami roppant idegesítő.

Tehát ha valaki vastagabb tömör acélrudat, esetleg zártszelvényt akar vágni akkor kell:

Merev öntött acél keret,
Pontosan spullban futó kerekek
Állítható vezetőbabák
Folyamatos hűtő rendszer a melegedés, kopás és szalagleugrás csökkentésére
Folyamatosan állítható előtoló..vagy inkább sülyedés szabályozó
Minőségi szalag stb.

Akkor már ha házilagos kivitel akkor: keretes fűrész, asztali kivitelben. van a neten pár ötletes megoldás.
Nem kekeckedni akarok, csak szívtam eleget a gyári géppel is, mekkora szívás lenne nulláról indulva gépet építeni.
Fotelból persze egyszerűnek tűnik. :))))

Szalai György