Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Motoros

A menetfúró gép kiválasztásához tudni kellene a fúrandó menet méretét is, ezt nem említetted.
Még az sem mindegy, hogy zsákfuratba menetelsz, vagy átmenő menet lesz.
Ez még a menetfúró kiválasztásánál is fontos.
Javarészt a menetfúrók függőleges elrendezésűek, ritka a vizszintes tengelyű...esetleg, ha esztergapadra teszik fel, vagy zsákmenetnél a forgács miatt.

A motoron a fék az kimondottan értelmetlen sőt káros is.
Azon kivül, hogy csattog semmi előnye nincsen.

Megfelelő teljesítményű oszlopos fúrógép, 3 fázisú motorral, frekvenciaváltóval, a frekvenciaváltó "remote" üzemben és ez kapcsolgatja a végállást és az irányváltást.
A fentinél egyszerűbb, olcsóbb és jobb megoldással aligha fogsz találkozni.
Ha zsákfuratba menetelsz akkor ajánlatos még egy nyomatékhatárolós menetfúró befogó fej, a törések elkerülése végett.
Ha átmenő a menet akkor még ez sem fontos.
Viszont fontos a megfelelő befogófej, a tokmányok nem megfelelőek, nem menesztik stabilan a menetfúrót.

A dörzskuplungos irányváltós gyári ketyerék is csak játéknak valók ehhez képest.

Motoros

Jut még eszembe: ha 20 mm vastag acélba akarsz menetet fúrni akkor olvasd el ezt:

Dr Knoll Imre
Furatmegmunkálás
Fúrás, süllyesztés, dörzsölés, menetfúrás
MKK Ipari Szakkönyvtár 1981
http://data.hu/get/5449833/dr_knoll_furatmegmunkalas.djvu

Vagy ITT találsz jópár szakkönyvet ami hasznos lehet, mielőtt belevágsz.

Szabó M. Béla

Sziasztok, egy kis segítségre lenne szükségem.
Adott a képen látható motor, az adatai a képről leolvashatóak.
Ahhoz, hogy beindítsam, kell hozzá egy segédfázis kondenzátor.
Azt viszont nem tudom, hogy hogy kell bekötni.
A motorházból négy vezeték jön ki, ebből kettő össze van forrasztva, a másik két vezeték vége szabadon van.



Rabb Ferenc

Az összeforrasztottakhoz (közös ág) képest mérd meg a két tekercs ellenállását. A közös és a kisebb ellenállásúra (főfázis) kapcsold a 230V-ot. Az közös és a nagyobb ellenállásúra (segédfázis) pedig a 8uF 600V (800V ???) kondit

Ha nem felel meg a forgásirány, akkor bontsad a forrasztást és a segédfázis két végét cserél fel

Szabó M. Béla

Szia, ezt megtaláltam én is, csak azt nem tudom, hogy a két tekercselés közül melyikkel kell sorba kötni a kondenzátort?
Illetve három netes bekötési rajzot találtam eddig, mindegyiken 4 mikrofarádos kondi van berajzolva, de a motoron 6-ost tüntetnek fel.

LittleSV

Nekem is volt hasonló, de ott fos volt maga a hdd keret (LaCie), és a samsung 250 és 320GB 2.5" hdd-ket nem vitte. Igaz volt külső táp csatlakozás a kereten, de a tápkábel az első héten elveszett... Transcend StoreJet ütésálló keretemmel még egyszer sem volt gond (nyilván abban jobb elektronika van, külső táp sem kell neki).
Szóval lehet ott még gond az USB Sata konverterrel is. Szerintem.
Ahogy javasoltad, HDD-t kiszedni és asztali gépbe közvetlen sata kábellel becsatlakozni.

Szabó M. Béla

Köszönöm! Holnap megpróbálok szerezni egy kondit, aztán kipróbálom.

Rabb Ferenc

Bocs, hülyeséget írtam!!!

A kondit a két egyedülálló szálra kell kötni. És ha vásárolsz, akkor állandó üzemű kondit vegyél.

Az forgásirány váltása az előbb leírtak szerint.

93kiabn5v

Az a gyanus , hogy a pendrive is rossz.

000000000


Bocs, el kellet mennem gyorsan.
Betűjelet kap, de nem mutatja a kapacitását se semmit. Megnyitási kísérletre felajánlja a formázást.
A Win lemezkezelő szintén formázatlanként látja. Megmutatja a teljes kapacitását is.
Eltűnt az általam adott neve is.

2,5" vinyó külső házban. Megpróbálom közvetlen berakni PC be.

Kösz, hogy segítesz.


z2f2tz3pc

Köszönöm Motoros és Csuhás.
Majd még vergődöm.

vjanos

Úgy két éve hasonló gondom volt.
Akkor Antal Gábor önzetlen telefonos segítségével sikerült életre kelteni a motort az alábbi bekötés alapján:



Az én négy vezetékem kék és fekete volt, ezt jelölik a betűk, színek...

vjanos

Hupsz... lehet az én motorom más felépítésű volt?
Nem akarnék félrevezető lenni...

Szabó M. Béla