Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

000000000

 
Az eredeti milyen volt ?  
3 sárga vezeték ment bele és egy egy  + és - jött ki ?
Mert akkor Mex által linkelt dolog a megoldás aminek a képét beraktam.  
 

000000000

A rajzon lévő még nincs belül  közösítve a + és a To SW Bat ezért 6 vezeték.

s5f8tmfv3

50-70e között van a gyári ára! Ezért keresek más megoldást.

mex

A tekercsekről jön a három sárga, a háromfázisú diódahídról megy az akkura a piros, és a híd negatív pontját testeled. A "to switched Batt" pontot a gyújtáskapcsolóra kell kötnöd, annak is arra a pontjára, ahol ha ráadod a gyújtást, megjelenik az akkufeszültség.

s5f8tmfv3

Ha direktbe összekötöm akkor gyújtás nélkül nem fogja meríteni az akkut?

s5f8tmfv3

Értem. Végül is egy plusz vezetéket behúzni nem nagy dolog.

s5f8tmfv3

Milyen tirisztort és tranyót ajánlotok ha 20A-es az eredeti szabályzó?

000000000

 
Lehet jót csinálni, de tökölés az már biztos, és ki is kell önteni mert szétrezeg az egész.
Aztán, hogy pofás is legyen ne csak egy bog egy hűtőbordára csavarozva az megint csak kihívás.
Viszont azt nem értem miért kerül a 125-ös szabályzója ami kiköpött ugyanaz mint a 250-é harmada negyede árba?
És abban sincs kevesebb elektronika.  
 

mex

Jobban jársz a külön vezetékkel, mert ha belül kötöd össze, (a diódahídnál) akkor gerjedhet is bizonyos fordulatszám felett az elektronika. Gondolj bele, nagy áramú töltőimpulzusokat észlel, melyek pillanatnyi értéke jóval meghaladja a szabályozás küszöbszintjét, és kapcsolja az éppen esedékes sönttirisztort, mire az testeli a szóbanforgó fázist...
Ha viszont az akkuról elmenő, már pufferelt, tüskéktől mentes feszültséget adod meg támpontnak, akkor helyesen fog szabályozni

s5f8tmfv3

Köszönöm a válaszokat. Legalább már van egy alternatíva.

mex

Tirisztoroknak elég a BT152-es, tranzisztor elég ha tud 1-2A áramot, valamelyik kis BD a PNP változatból. A gate-re menő diódák legyenek 1A terhelhetőségűek, a zenerrel sorbakötötteknek kevés az 1N 4148 legalább 200mA terhelhetőségűt válassz. A diódahídat én diszkrét elemekből állítottam össze anno, konkrétan generátordiódákat használtam fel, mert nem volt más. Jók a TO220 tokozásúak is, a hűtésre nagyon oda kell figyelni!

s5f8tmfv3

Szuper. Az 1N4148 helyett az 1N4001 jó lesz?

mex


000000000

 
Nem tudom, hogy érzékelhet nagy áramú töltőimpulzust mikor ez a feszültséget figyeli és mivel 3 fázisú kétutas egyenirányítás van a lejövő feszültség szinte zajtalan DC
És minek van a kapcsolásban a C1-es kondenzátor ?  
Amúgy az ominózus áramkör ha folyamatosan is kap tápfeszt a 12-os zéner volt plusz a két 1n-es dióda miatt 13.2 voltig szinte zéró áramfelvételt produkál.  
Vagy nem jól látom ?  
 

mex

Több száz Hz az a zajtalan DC...
A nagy áramú töltőimpulzusok akár néhány volt feszültséget is ejtenek az akkura vezető kábeleken, vagyis a diódahíd kimenetén annyival magasabb a feszültség értéke az akku kapcsain levőnél, ez viszont indítja a szabályzást akkor is, ha valójában nem lenne rá szükség. Szóval egyenesen káros ha nem külön pilotvezetéken kapja meg a mérendő feszültséget. A 10uF elko nem elég hatásos ellenszer.