Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

hostya

A két kezedet...
 
Az egyikkel fogod a manométert, a másikkal meg dörzsölöd, egy fogkrémmel átitatott textil darabbal...   -nem két perces művelet- de többeknek, többször bevált...  :)

6rk75uezn

Okés köszi,közbe gondoltam én itt szóabikarbonátra is de az gondolom nagyon durva,bár egy próbát lehet megérne egy hulladék karos plexin.

ANTAL GÁBOR

 Nem értem a szódabikarbonát létjogosultságát sőt azt sem miért rossz az a csiszolóanyag ami nem durva. A fogkrémben nagy valószínűséggel nagyon finom iszapolt kréta ( mészkőliszt ) van . A lényeg hogy amivel csiszolunk annak az anyaga keményebb legyen mint amit csiszolunk .Ez a plexi/ mészkőliszt esetén teljesül . De az általam javasolt Al2O3 nál sokkal intenzívebben teljesül . Ha finom felületet akarunk elérni akkor a csiszolóanyagnak nagyon finomnak ( kis szemcséjűnek) kell lennie . Szokásos dolog még hogy kezdünk egy kemény anyaggal és a befejezés az már puhábbal megy végbe . A szódabikarbóna ellen az is szól hogy vízoldható.

000000000

Szia, polírozd meg, legyünk túl rajta,  
persze ha ezer darabot kell... naponta, akkor vegyél megfelelő polírpasztát, és rongykoronggak adjad neki...
Ha egy-két db, gyorsabba jársz, ha kikanyarítasz egy 0,5mm polikarbonát lemezből, az "karcmentes"

s5f8tmfv3

Urak! Tudom hogy vannak itt motorosok. Tudna valaki egy 3~ 12V legalább 20A feszültségszabályozó rajzot mutatni ami bevált?
Nem kínai darab beszerzési lehetőség is érdekel. Hol érdemes nézelődni?

000000000

 
Autós boltban 4000-5000Ft körül vettem feszültség szabályzót és egy Yamaha cafe racer-be építettem be  
Az egész talán 35x15x8mm-es kis vacak lehetett és univerzális töltésszabályzó név alatt futott.
Ez előtt a gyári 3 fázisú egyenirányító van és ez a kis vacak csak a gerjesztést szabályozza.  
Ha van hely akkor bontóban lada feszültség szabályzó is megteszi.
 
 

000000000

Honda nem Yamaha, végül is mind a kettő ferde szemű :D

mex

Attól függöen, hogy milyen a generátor gerjesztése,(állandómágneses, vagy szokványos csúszógyűrűs forgórészű) merőben más kivitelű szabályzó kell!!  
Az állandómágneses gerjesztésnél szinte egyeduralkodó a söntszabályzó, ami a töltőfeszültséget tirisztorok segítségével tartja előírt szinten, a tekercselt forgórészű generátorokhoz viszont valóban jó lehet egy autósboltban vásárolt szabályzó is.

s5f8tmfv3

Yamaha majesty 250. Annyit tudok hogy csillagpontba kötve három tekerccsel kezdődik a töltése 30~40 voltot mérek az egyes tekercseken fordulatszámtól függően. A gyári egyenirányító/szabályzó bazi drága.

000000000

 
Robogóhoz az univerzális állandó mágneses forgórészű három fázisú töltésszabályzó amiben benne van az egyenirányító is az 8000Ft-ért akarták adni a helyi kismotor szaküzletben.
Csak emberünknek hiába mondtam, hogy az a Honda cafe racer-hez nem jó mert az gerjesztett forgórészes :)  
 

mex


000000000

 
Igen ez nem tűnik túl bonyolultnak  
 
http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=225374" border=0>
 

s5f8tmfv3

A gépkönyv ac magneto néven hivatkozik a generátorra. Ez volna az állandó mágneses fajta? Ehhez jó a diódahíd és az univerzális szabályzó?

s5f8tmfv3

A rajzon lévőnek 6 kivezetése van, nálam 3 vezeték jön a tekercsekről és kijön a plusz és a mínusz, de semmi sem megy a gyújtás felé. Mit kell módosítani hogy 5 vezetékes legyen?

mex

Lehet jót, strapabírót készíteni, de sok idő ráfordítással...
Mérlegelni kell, nagy valószínűséggel a munkaidőt más pénzkereső foglalatossággal helyettesítve jobban jár a motoros, ha megveszi a készet.
A szabályzók házilagos pótlása ezelőtt 25-35 évvel korábban volt buli, akkoriban tényleg nehéz volt hozzájutni.