Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Béni

Bizonyára nem elég képletes a magyarázatom.
[#wave]

svejk

Talán a szíjtól mint szótól el kellene vonatkoztatni és a bicikli láncra kellene asszociálni.  
Akármilyen kopott is az a lánckerék, ropog a lánc, amíg nem ugrik át addig az áttétel nem változik.

Dakota25

Hát épp ez az!
A fogazott hajtások tekintetében pl. Sasovits  azzal kezdi:
áttétel: i= n1/n2 = omega1/omega2  és
fogszámviszony: u= z2/z1
ahol z fogszámban szereplő fogak megfelelnek a fogak kapcsolódási feltételeinek.  
Az én példámban ez a feltétel nem áll fenn, közvetlenül összekapcsolva a fogakat gyorsan fémforgács lenne az eredmény. A szíj mint rugalmasan torzuló elem teszi lehetővé a "hibás működést", tekinve hogy összekapcsol "összekapcsolhatatlan" fogakat.
A hajtás már nem tekinthető kényszerhajtásnak, a folyamatosan fellépő apró csúszás a dörzshajtás irányába mozdítja el a rendszert.
Ez estben hogyne számítana az osztókör méretváltozása. A változás mértékével arányos mértékben fog az egyik kerék más szögsebességgel forogni, épp a szíjszakadás "elkerülése érdekében"

pvmyc6p5

Ezzel lehetne vitatkozni,jó példa erre a lánckerék.
Ugyanazon fogszámú lánckeréken,merőben más az áttétel ,ha erősen kopott,vagy esetleg új a kerék,pontosan az osztókör változása miatt.

fektiforg


svejk

Na ne szórakozz már! [#falbav]
 
Hallottál Te már szinkronhajtásokról és hogy mely hajtások tartoznak ezek közé?

svejk

Basszus ma csak péntek 13 van nem április elseje...
 

Béni

[#nyes][#nyes][#nyes]
(Én feladtam ...)

svejk

De értsd már meg hogy lehet apró csúszás a rossz profilok miatt de ahhoz fogugrásnak kell történnie, hogy megváltozzon az áttétel hosszú távon.
 
Még egy példa:
Autó vezérműszíj.
Az elhanyagolt autókon sok esetben a szíj már foghiányos a kerekek ki vannak hegyesedve és mégsem mászik el a vezérlés, csak akkor ha átugrik a fog. Ilyenkor aztán persze van galiba.
Pedig  egy vezérműtengely nem tízet meg huszonötöt fordul hanem percenként több ezret ráadásul mindig egy irányba, tehát elő kéne jönnie az elméleted szerint az elcsúszásnak.
 

Dakota25

A pentek13 magyarázat lehet. :)
A fura az, hogy Béninek erősen igaza van. Ha 10 fog 360 fok, és 10 fog le, 10 fog fel, akkor az teljes kör.
No, megyek, megnézem, a furi áttételemet, nem lépett-e titokban mégis át a szíj egy-egy fogat.

svejk

No ez a beszéd! [#worship]
 
A 2 mmes szíj elég kicsi ahhoz, hogy könnyen megtörténhessen.
Ha teheted te is pattintsd le a szíjterelőt akkor jobban látszik

Dakota25

Neked is erősen igazad van. :-)
A valós probléma ettől még adott. Megnézem azt a tákolmányt. :-)

Csuhás

Atyavilág, ezt komolyan nem írhattad! Egy kopott lánckeréken laza a lánc, induláskor lehet hogy helyezkedik is, de állandósult esetben ha a fene fenét eszik is akkor is ugyanannyi foggal fordul el az egyik kerék mint a másik ( ha nem így volna akkor át kellene ugrania a fogon a láncnak. )

Béni

Ez jutott eszembe ... :)
 
"Akhilleusz és a teknős
A teknős versenyfutásra hívja ki a fürgelábú Akhilleuszt, aki nála tízszer gyorsabb; a hős elfogadja a kihívást, s ellenfelének 1 stadion előnyt ad. Mire Akhilleusz elér arra a pontra, ahonnan ellenfele indult, addig az is megtesz egy tized stadion távolságot, valamennyi előnye tehát marad. Akhilleusz villámgyorsan lefutja ezt is – ám a teknős újfent előrébb iszkol, ezúttal egy század stadionnyit. Mire Akhilleusz ledolgozza hátrányát, a teknős még mindig előtte marad: egy ezred stadion távolságra. És ez így megy a végtelenségig, a teknős előnye folyamatosan csökken, de soha nem fogy el: álljon ellenfele bármilyen jó futó hírében, képtelen őt megelőzni. "

pvmyc6p5

Lehet hogy rosszul fogalmaztam,elnézést érte.
Amit mondani akartam,az hogy ugyanazon fogszámú keréken,a lánc kisebb vagy nagyobb átmérőn futva térhet el az áttétel.Ez okozhat hibát szerintem,persze ez azon esetekben ahol lánchajtást alkalmaznak,nem szokott probléma lenni.
[#puszi]