Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

8tb3g52n

A hiba a gépezetben volt. Pontosabban a 16T5 fogastárcsát egy 20T5-re cseréltük és voila, műxik mint az álom.http://kepfeltoltes.hu/150212/a_b_n_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
http://kepfeltoltes.hu/150212/_tt_tel_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

8tb3g52n

http://kepfeltoltes.hu/150212/_tt_tel_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

svejk

No de akkor most csak 1:2 az áttétel, most mit írtatok a motortuningba?

8tb3g52n

A linux esetén 360-at a Mach esetén 180-at, mindkettő 0-ás méreteket esztergált, mikrométerrel, ill órák tolómérővel mérve.
A 2,5 áttételnél 400 és 200 voltak a számított lépések 1mm-re, de ez nem volt jó, a linux esetében a 371 közelítette meg  legjobban a 16-os kerékkel. A hiba biztosan az áttételben volt, de még nem emésztettük meg, hogy mi okozta. A Te véleményed?

svejk

A véleményem az, hogy bénák vagytok/voltatok, vagy csak szívattatok minket :))

svejk

Eleve ha ha most is féllépes azaz 400 stepre fordul egyet a motor akkor 320 step/mm-t kellene a Mach3-nál beírni.
Mivel a 2,5 mm emelkedésű az orsó, ezért 1 mm elmozduláshoz 0,4 orsófordulat tartozik. Az áttétel miatt a motor 2-szer annyit forog, tehát 0,8 motorfordulat tartozik 1 mm lineáris elmozduláshoz.  
A 0,8 motorfordulat pedig 320 stepjelet kíván féllépésesben.
 
Még ha eszterga X tengely és átmérőben értelmezitek az elmozdulást akkor is 160 nem 180 amit most Te írtál hogy jó.
 
Szóval szerintem van ott még mit pontosítani.
 
 
 
 

8tb3g52n

Hááát ezzel a válasszal te is  beállsz a sorba. A topic címe micsoda? Segítség, béna vagyok! Én felvállaltam, hogy az vagyok, és a válaszadók?
Ha visszaolvasod az első bejezésemtől, láthatod, hogy minden adatot megadtam, amire egy felkészült gépépítő kitalálhatja a megoldást. Én nem vagyok ilyen, de rólad sok jót hallottam, és  ezért, valami megoldást várok még most is. A szívatás az férfiak esetén nem a kenyerem :). Itt sokan találgattak, de konkrét válasz  nem jött, pedig egyszerű: ne bízz meg a mechanikában sem. Az elvileg jól működő áttétel a gyakorlatban csődöt mondott. azt nem tudom, hogy miért. A lényeg a miérten van.  Én nem azért építek gépet, hogy fasza gömbölyded tárgyakat esztergáljak, hanem a kihívásért. A miért keresése a fontos, de ma nem érkezett épkézláb válasz a miértre.

8tb3g52n

Ja, igazad van, emlékezetből írtam a 360-t , de valójában tényleg a 320 ás a 160 a jó szám. ez van beállítva.

s7manbs8

Meg kell vizsgálni az egész láncolatot, a vezérléstől ameddig eljut a szerszám végpontjáig, bármi, ami ebben közreműködik, hibát okozhat.

mex

Ez az egész dolog kezd logikátlan lenni, azért nem kapsz "épkézláb" választ..
Biztos, hogy Te-Ti tévedtek, mert például svejk megírta a nyilvánvaló, és jó számítást, és ennek ellenére [#nemtudom][#nemtudom]

mex


8tb3g52n

Mex, itt a 16/40-es áttétel hibája okozta a gondot. miután lecseréltük egy 20/40 re a gond megoldódott. az elvi számítások szerint a 16/40-nek is jól kellett volna működnie, de nem ezt tette. A 20/40 áttétel ugyanazzal a módszerrel átszámolva tökéletes lett.  A szíjtárcsák T5-ösök. A méretük szerint is. Nem "-os méretek. Nem volt átugrás, és nem volt fordítva felszerelve a szíj.  A 16/40 áttétel esetében a 16-os tárcsa 25 x körbefordítása esetén több mint 10 x fordult körbe a 40-es tárcsa. A hiba +170 fok. Amikor lecseréltük a 20/40-es áttételre, a 20 as tárcsa 20 x körbefordítása  kottára 10 fordulatot eredményezett a a meghajtott fogaskeréken. Azóta jó. Ebben semmi szerepe nincs a MACH-nak, meg az EMC2-nek meg a stepek számának. Itt csak az áttétel okozta a hibát.  
Mivel az összes fogaskerék T5-ös, nem értem most sem.
És erre  egyedül Te adtál közelítő választ, az a 5.08-as megoldás nekem bejött volna, ha a fogaskerék De értéke nem felelt volna meg a T5-katalógus 16-os kerékre megadott vonatkozó  méretének. Tehát a Te megoldásod is csak közelít a valósághoz. Nagyon remélem, hogy nem sértő amit írok.

mex

Nem sértő egyáltalán.
Vissza az adatokhoz:Az előző 16/40 áttételnél kézi körbeforgatásnál is mutatkozott az eltérés. Ha a 40 fogú kerék nem lett cserélve, akkor nem adódik más lehetőség, csakis a 16fogú kerék osztás eltérése. A De átmérő mérése csalóka lehet,lehet némi gyártási pontatlanság is, az eltérés kicsi a 1/5" és a metrikus 5mm osztású 16fogú kerékátmérők közt, (0.4mm a coll osztású javára). A fogasszíj elmozdulásában viszont ez már 1.28mm jelent egy körülfordulásra.

8tb3g52n

Igen, a 16-os az biztosan rossz, de miért. A z általad említett 1/5" os 5.08-as osztású kerék De mérete jóval meghaladja a T5 24,6-os  De méretét (25,36mm) a mi kerekünk De mérete az kottára 24,6 mm. A felirat alapján is T5. Gondoltam, hogy kínai elcserélte a feliratot , de a méret az T5-nek felel meg. Valami más okozta a bajt de nem tudom még , hogy mi. A 40-es is T5!  

mex

Nos, akkor mi jöhet még szóba a 16 fogú keréknél?
Csakis az, hogy a fogasszíj mégsem feküdt be a helyére...
Egyébként a  #24870  hsz-ben levő 0.4, és 1.28mm adatokat duplázni kell, az a helyes érték.