Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

ANTAL GÁBOR

 Már tegnap is akartalak biztatni hogy járjatok utána a dolognak mert más számára is példaértékű . Leírom hogy mire jutottam : Ha 10fordulat és 170fok volt az elmozdulás akkor az 10+170/360= 10.47 es fordulat. Helyettesítsük a tárcsákat fog nélküli tárcsákkal :  A 40 fogú 5 ös osztású tárcsa kerülete 200mm . A megtett út 2094.4 mm .  Ugyanennyit kell a kis tárcsának is elmozdulni de ezt 25 fordulatra teszi vagyis a kerülete 2094.4/25= 83.77 mm  . Az elméleti 16 fogú 5 ös osztású tárcsa 80 mm es kerületű .  A különbség 3.77 mm aminek a PI ed része 1.2 mm .  Ekkora hiba nem lehet a gyártásban ( megjegyzem hogy van T5 ös és AT 5 ös tárcsa aminek az osztóköre megegyezik de a külsö átmérője különbözik Természetesen az osztókör egy virtuális méret amit nem lehet sublerral mérni )  A fotó alapján nagyon merevnek ítéltem a szíjat .  Én is arra a követeztetésre jutottam hogy a merev szíj nem feküdt bele a fogakba és valami laposszíjszerű hajtás alakult ki

ANTAL GÁBOR

 Elküldöm az árát ha veszel egy acélkordos PUR szíjat és visszateszed a 16 os kereket . Azok a fekete szíjak nem jók ilyen kis kerékre !!!

8tb3g52n

Passzol bele, mint kutya szájába a tojás.
Szóval leszerelve ezt is ellenőriztük, halálpontosan passzol bele, és felszerelve is megfeszítve is befeküdt teljesen. Minden alkatrész új, egy helyről származik, egymáshoz lett kiválasztva. Gyártási pontatlanság esetén, ha nem a megfelelő átmérőn készítik el a fogas kereket akkor a végén hibás lesz az utolsó profil, ezek teljesen egyformák, és egészségesek a 16-os keréknél is.

000000000

Kénytelen vagyok pár magyarázat kapcsán megjegyezni, van egy olyan érzésem, hogy az emberek maradék józan paraszt eszét is végleg elvette a kilikkelgetés, a vituális csilivili képernyőn lévő idétlen ikonerdőre, ablakokra való klikkelgetés. Lassan odajutunk a giga, csicsavilág kapcsán, hogy az 1+1=2 helyes megoldása is hatalmas feladatként tornyosul előttünk. Istenem hova jutottunk ....[#rinya][#csodalk]

8tb3g52n

Gábor! Ez egy lágy, szürke színű PUR szíj. A fekete színt a rossz fotó adja, de csak telefon volt nálam, ennél sokkal jobb fotókat szoktam csinálni...Egyébként mindenképpen a végére járunk, mert nem szeretjük az elvarratlan szálakat.

Dakota25

Viszonylag ritkán írok (akkor is minek). A magam részéről azért szóltam bele a témába, mert épp egybeesett egy saját tapasztalattal.
Amikor a kérdés elhangzott épp egy T2-es kereket házasítottam össze valami bontott angolszász-Japán szíjjal-kerékkel - mert ezt találtam hirtelen itthon és hirtelen kellett egy áttétel.
A faramuci hajtás fogátugrás nélkül működik, de a fordulatok alapján tapasztalt áttétel nem egyezik a fogszámok által meghatározottal.
Nyilvánvalóan csúszik minimális mértékben a szíj. Nem nagyot. Épp csak annyit, hogy minden fogárokban minden fogáskor van egy kis hiba, ez összeadódva eredményezi nálam az eltérést. Észre sem venni a hajtáson, látszólag jól megy, nem ropog, nem lép fel egyetlen fog sem, az áttétel mégis más.
Én ezt a jelenséget véltem felfedezni a leírt esetetekben is.
Nyilván, merev kapcsolatban ez gyorsan folytonossági hiányt okozna a fogak rendjében, de a szíj tolerálja.

svejk

Nem akartalak és megsérteni, azért raktam oda a mondat végére a " :))" jelet.
 
Ha most egy átaludt éjszaka után jó a gép akkor én csak visrosszaknám azt a fránya 16-os kereket és addig skubiznám amíg rá nem jönnék a hiba okára.
 
És először csak semmi mach3 meg szkóp...
 

svejk

Okszi, ez megbocsájtva. [#worship]

svejk

Én még attól sem riadnék vissza, hogy óvatosan lapattintsam a kis kerékről a szíjterelőt, hogy jobban látható legyen oldalról.
Utána vissza lehet szépen rakni.

Béni

Tegyük fel, hogy minden kerék egy teljes körülfordulása 360 fok. (Belátható.)
Az egyszerűség kedvéért minkét bordáskerék fogszáma legyen azonos, pl. 10.
Egyik kerék galád módon kicsit eltérő osztással rendelkezik. De csak akkora az eltérés, hogy a kapcsolódó szíj ez el tudja viselni rendellenes működés nélkül.
Ha a szíj és kerék fogainak kapcsolata nem hézagmentes, akkor komolyabb osztáskülönbséggel is képes erre.
 
Tételezzük fel, hogy az említett osztáskülönbség valóban okozhatja a fogszámok arányával számolt áttétel torzulását!
Ez esetben a hajtó kerék egy teljes fordulatára (360 fok) a hajtott keréknek nem 360 fokot kellene fordulnia. (A példának z1=10; z2=10 esetéről beszélünk.)
Belátható, hogy mindkét kerék egy teljes fordulatra (360 fok) a fogszámának megfelelő hosszúságú szíj szakaszt továbbít. Itt 10 osztásnyit mindkettő.
Ha az előbbi feltevést ennek fényében továbbgondoljuk, akkor arra jutunk, hogy a két kerék eltérő forgásmennyisége miatt eltérő szíjhosszt továbbít.
Könnyen belátható, hogy ez a szíj szakadását okozná.  
Tehát az a feltételezés, miszerint rendes működési körülmények között az áttételi viszonyt az osztások eltérése befolyásolja, hamis.

svejk

Szerintem annyi tud összeadódni amennyi a szíj-kerék profil hézaga, ezután már fel akarna mászni a fogtetőre.
 
Ha még egyben van ez a "csalós" hajtásod, akkor  a saját és mi megnyugtatásunkra Te is megvizsgálhatnád tüzetesebben.
Valami ésszerű magyarázata csak van neki.

svejk

Így van a torz, egyenlőtlen fogazás esetleg egy fordulaton belüli lienearitási hibát vinne a rendszerbe, de ez sem tud összeadódni.

Dakota25

Igaznak tűnik. (Az is csúszásmentes esetben) Ám a hatásos sugár (osztókör) mérete is megváltozik a "beteg" kapcsolódásnál.
Az egyik keréken folyamatosan csúszik a szíj.

mex

"két kerék eltérő forgásmennyisége miatt eltérő szíjhosszt továbbít.
Könnyen belátható, hogy ez a szíj szakadását okozná. "
Nem, mert az egyik kerék hajtott.

Béni

Osztókör nem számít, a csúszás sem a felvetett probléma kapcsán.
Ez mechanikus kényszerkapcsolat, nem dörzshajtás.