Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

vjanos

Sz. József http://sgforum.hu/listazas.php3?id=1170058445&order=reverse&index=5&azonosito=hobbycnc#366" TARGET=_fnew>vívott ezzel a 30%-al itt minálunk.
http://forum.planet-cnc.com/viewtopic.php?f=9&t=1107" TARGET=_fnew>Itt meg írják, hogy hogy fixálható.
 
Tányleg, használ egyébként valaki ilyen 6600-s vezérlőt? Bevált?

Kelepeisz Lajos

Sajnos még Google fordítóval sem tudom kihámozni hogy milyen okosságokat műveltek.

s7manbs8

Na, most látom, ez az SzJózsi féle vezérlő nálam is volt, a felirat összekuzszálásán jkívül ment szépen, azt nem is tudtam hogy pőijhentetéssel megy automatába, nálam a gépet hajtottam vele próbaképpen, nem volt vele gond.

vjanos

A chip 3-as és 24-es lábát összeköti egy vezetékkel, ezzel megkapja a "100% nyomatékot"

wa76ftbim

Helló, köszi a segítséget. első sorban mángoroltat szerettem volna de lehet megpróbálkozok a metszéssel. Arra viszont nem találtam adatot, hogy a felületkezelt és a sima menetes szár között kopásállóságban van-e különbség. Erről tud valaki valamit?

ANTAL GÁBOR

 Ha a felületkezelés horganyozás akkor az ront a kopásállékonyságon ( mondjuk úgy hogy lekopik ) Ha a menetes szár nemesített ( 8.8 as ) akkor az kissé ellenállóbb. Ha utólag cementálnánk a szárat ( ehhez olyan anyag kell!! ) akkor növelhető lenne az ellenálló képesség de elgörbülhet a szár és csak nagyon vékony réteget szabadna létrehozni mert a kis emelkedés miatt kicsi a menet profil és ha az átedződik akkor fennáll a törésveszély. Talán kompromisszum lehetne a nirtidálás ( az kopásálló, jó csúszási tulajdonságokkal rendelkezik és vékony. ) Az amatőrök ( valószínűleg én is ) meg akarják erőszakolni a természetet. Az ipar feltalálta a trapézorsót és a golyósorsót  ahol van megfelelő keresztmetszet  hőkezelhető köszörülhető stb

f0e7gg4wc

segítséget kérnék,  mach3 fut TB6560V-vel(http://www.variometrum.com/index.php?route=product/product&product_id=56),  
 
elindul a gép a progival valahol gondol egyet és megáll a gép, a szoftver pedig fut tovább
mi lehet a gond?

LittleSV

Sziasztok. Alumínium üreges felületen szétfolyt ceruza elem (fehér sóhegy) mivel takarítható le? Isopropyl alkohol nem hozta le, de mást nem mertem kipróbálni a kényes elektronika miatt..

ncw4w5nca


LittleSV

Drótkefe összekarcolja a felületet. 10mm-es alu cső belső falát kellene takarítanom. Lehet óvatos vizes mosást kipróbálok...

2f428kduf

Egy kis segítség kellene, közel sem vagyok egy számítógép guru, csak mint szerszámot használom. A Mach-hoz megvettem a következő kápernyőt:http://www.stoneart.dk/PBJ-ScreenSet-2012.htm. Sikerült is, az eladó útmutatása szerint betölteni, de nem fér a képernyőre, azaz a széle "lelóg"

s5f8tmfv3

A linkelt oldal alján találod az ajánlott beállításokat, a szürke hátterű részben.

xkbv3nx0d

Sgetíségeteket kérném az alábbi problémával kapcsolatban:
 
Adott az egyik gépem, melyre kb 2 éve vásároltam lineáris sineket. Mivel elég ritka a hosszú méret használtan így újat vettem 2300mm hosszban egy itt is ismert és reklámozott társaságtól.
 
A probléma már az elején megindult, mert az egyik sinen egy kb 10cm-es repedés volt, jó ez ki lett cserélve. Aztán kb 1 év használat után elkezdett a felületél rozsda megjelenni, amivel kezdetben nem foglalkoztunk, némi WD40-es ronggyal lejött.
 
A gép egy 2300x2000x200-as maró, a többi méretű sín bontott cuccokból lett összerakva ott nincs ilyen gond.
 
A gép nincs napi használatban, de most már zavaró mértékben jön ki a sínen a rozsda, olyan részeken is ahol dolgozunk rajta (mivel méretéből adódóan nem használjuk az egész asztalt minden nap) és olyanokon is ahol nem.
 
A válasz a cégtől annyi volt, hogy a kocsikat a sinen nem szabad szárazon futtatni, olajozni, zsírozni kell! Ez bármilyen meglepő nekünk is feltünt, minthogy nem ez az első gépünk amit építettünk és nem ez az egyetlen amit használunk! És meglepő módon a többi sín a gépen nem rozsdásodik.
 
Na szóval a kérdés az lenne, tapasztalt-e már valaki hasonlót, mi lehet a megoldása (mert azért közel 160e Ft-ot nem akarok kidobni), hogyan tovább, ki mit tanácsol?
 
Köszi

Szalai György

Szerintem.
Ez az élettartam zsírkenés. Rövid zsír, rövid élettartam.
Az automatikus zsírzó vagy olajozó az nagyon meg tudja hosszítani az életét, mert mindég van és mindég friss a kenőanyag.
Egy új szennylehúzó az olyan jól működik, hogy nem engedi kijutni a zsírt a sínre, a kocsi alól. Ezért a sin védelmében a kocsira külső kenőrendszer is kellhet, pl. filcen szivárogtatott olajozás.
Rendszeres szervizciklusú járatás is kell, teljes hosszon.
A lefolyós kenőanyag meg nem sokat ér.
 
Lehet kémiai korrózió. Egyes műanyagok gőze/füstje a levegőben lévő nedvességgel savat alkot, ami a hideg vason kicsapódik és megmarja, jellemzően pont a síneket, ami nincsen festve.  
Az apró vas/acél szilánkok korróziója még rozsdamentes anyagokon is nyomot hagy. (Úgy néz ki, mintha rozsdásodna a rozsdamentes.)
Agresszív vegyi környezetre való kenőanyag segíthet.
 
Súrlódási korrózió. A gördülő test megszorul és csúszik. Kitolja maga alól a kenőanyagot és az acél felületéről mikro töredékek válnak le. A töredékek hamar oxidálódnak és letörölhető rozsdacsík keletkezik. Meg lehet mérni, hogy a kocsi gördülési ellenállása a gyártói adathoz közel álló-e. Ha nem, akkor hibás a kocsi, vagy a szennyezett a kenőanyag.
Szerintem.

k0iuitfzy

Sziasztok!
Ilyen gépeket, amiket a fórumokban is látni lehet, milyen prg-mal lehet rajzolni?
Lóri