Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

PSoft

IdézVagyis, nekem ez csak egy régi ringlispil (Ringelspiel) motor BMW-sített változata.

Ugyanez jutott eszembe nekem is, mikor utána olvastam az ottani linken.
Le is akartam írni oda a másik topikba, de mégse tettem, mert...

Így szokott ez lenni, valaki(k) időről időre azért -hála az égnek-...mindig feltalálják a spanyolviaszt.
Csak be kell tenni a vizesbödön helyére öt-hat, ezerlábú processzort, meg rá kell nyalni egy -amúgy- szép emblémát és már...meg is történt a világ megváltása, viszik mint a cukrot.  [#vigyor]

jani300

"Szerintem csőbilincs helyett használni igazi kontárság"

Nem tudom .[#nemtudom]

De amiben biztos vagyok :
Vannak régi könyveim . Lánghegesztésről is .
Na hát abban tanították ,hogyan kell szakszerűen megkötni dróttal a gáztömlők toldását .
Háború után néhány évvel íródhatott , de le van írva ,szakkönyv !
Ha egyszer tényleg beüt valami komoly gubanc , sok büszke szakember tudása valahogy kutyagumit fog érni , a háttérben lévő mindenre külön bizgentyűt gyártó cégek nélkül .
Úgy nagyjából már nulla felé közelít az önálló megoldás keresése , kitalálása .
De nincsen minden veszve :) A Pakisztánok videóiból még tudnak fejlődni :)
Nemrég láttam egy teherkocsi első híd hegesztést , nálunk legalább háromszori főbelövést érne :)

svejk

Még annál a topicnál nem tartok, de a csúszógyűrűs motor előnye lehet még a szélesebb fordulatszám tartomány.
A forgórész gerjesztésének csökkentésével lehet a fordulatszámot emelni anélkül, hogy az állórész feszültségét emelnénk, persze nyomatékcsökkenés mellett. (kb. mint a kefés soros motornál a shöntölés)

svejk

Vagy inkább mint egy kifordított shöntgerjesztésű DC motor.

vadember

Ilyen volt, és ilyen lett. 400 KV-os megszakító. Kb. 50 méteres körben szóródott szét. Két nappal előtte még mellette dolgoztunk. [#csodalk]
Az oltókamra, a mozgó és az álló érintkező metszeti képe látható.

      

svejk

Sűrített levegős oltás van vagy vákuum?

svejk

Most olvasom, még kénhexafluorid is létezik ilyen helyen.
No hogy ez mi a manó megint utána kell olvasnom. :(

svejk

No, erről sem hallottam még!

"1984 óta a németországi gépkocsivezetők levegő helyett kén-hexafluoriddal is feltölthetik a gumiabroncsaikat. Mivel a gáz molekulái sokkal nagyobb méretűek a levegő molekuláinál, sokkal lassabban diffundálnak a gumiabroncson keresztül. A Continental AG például biztosította a vevőket, hogy ilyen módon akár egy évig is stabil marad a guminyomás."

RJancsi

A sportkocsiknál itthon is "divat" nitrogénnel tölteni levegő helyett.
De eszerint a cikk szerint inkább parasztvakítás.

KoLa

A fémmegmunkáló szakmák "trükkjeit" ott valóban nem titkolják, pont úgy csinálják ma is mint, amit anno' az Angolok odatelepítettek a gyarmatosítás folyamán Indiába.
Tanulni is lehet belőle!

RJancsi

A dróttal (huzallal) történő tömlő rögzítés nem ördögtől való, én is barkácsoltam egy ehhez való "szerszámot". De a sodrófogót nem erre találták ki, egy kombinált vagy lapos fogóval sokkal megbízhatóbb rögzítés alakítható ki.

KoLa

Ez érdekes, a gépkocsik hátsó felfelé nyíló ajtajának vékonyka munkahengeriben ez van? mert nem ereszti el 20 év alatt sem!

fisrcxuk3

Ígen nitrogén van benne.Csináltattam a Bibusnál ismeretlen régi helyett ,csak saccoltam a nyomóerőt. Tettek rá szelepet ,próbáljam ki, ha kell, korrigálnak rajta.

fisrcxuk3

Én pneumix-et ismerem, nevéből ítélve mix,A gumis mondta is az összetételt de már nem emlékszem..Bár  ő, a komfortot emlegette.

vadember

Vákuum csak 30 KV-ig használatos. Bár a Siemensnek sikerült néhány éve megoldania 120 KV-ra is. De ma még a világon mindenhol a SF6 a favorit. 25 évvel ezelőtt kezdtük lecserélni az országban a régi olajos megszakítókat a gázosra. Sokkal jobb az SF6 szigetelése és ívoltó képessége.
400-on a régi OR 6M megszakítók 6 tüskével egyenként kb 500 mm-es úttal tudták kioltani az ívet. Az ami a képen van ezt elintézi két érintkezővel és kb 150 mm után megszakad az ív.
 Nem túl környezetbarát gáz. Egy 120 KV-os ABB megszakítóba 6,5 kg SF6 gáz kell. Ennek az üvegház hatása megegyezik 125 tonna CO2-vel. Huszon valahány ezres a szorzó. El is kell manapság számolni minden grammal.