Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

RJancsi

Szerintem a kérdés nem a prioritás okára vonatkozott, hanem a "fizikájára" azaz mitől áll be alaphelyzetbe a szelep.

jani300

Van egy elméletem .
Nem áll be sehova a szelep .
Viszont a mélyhűtőnek több gáz kell a nagyobb hűtőteljesítmény miatt .
A mélyhűtőkörön nagyobb a szívás , és induláskor alapban leszívja a motor a golyót a nagyobb áramlás fele .
Valami ilyesmi lehet .

jani300

Száraz műszaki ténynek tűnik ... :)

TBS-TEAM

Egyszerű fizikai elven működik.
Mikor leállítod a hűtőt kiegyenlítődik a nyomás az előremenő és a visszatérő körben.
Az egyik hőcserélőben a belépő magyasnyomású cső keresztmetszete össze van jobban szűkitve mint a másikban az egyik az alacsony hőmérsékletű a másik a normál.
Amikor a kompresszor újra beindítod a csövekbe szívó hatás alakúl ki a nagyobb keresztmetszetű magához szippantja a golyót [#nevetes1]
József

TBS-TEAM

Gyorsabb voltál [#eljen]
József

RJancsi

Nem értek a hűtőgépekhez (sem), de ebben a szelepben nagy eséllyel nem gáz hanem folyadék van. És nemhogy vákum hanem túlnyomás, ami a hűtőközeget folyadék fázisban tartja. Amikor a hűtő vagy mélyhűtő hőcserélőjéhez ér a folyadék az ittani fúvókán (kapillárison) kiáramolva alakul gázzá erőteljes lehűlés közben. A kompresszor ezt a gázt nyomja össze ami a hűtő hátulján levő hőcserélőn lehűlve ismét folyadékká alakul.

jani300

Ezek szerint fejen állva ,nagykabátban is működik :)

hostya

Ennek a váltószelepnek nincs határozott alaphelyzete (szerintem) amikor a hűtőkör nem üzemel.(értsd: Áll a raktárban, és/vagy 2napja nem volt bekapcsolva a hűtő.)  

Amint elindul a kompresszor, a nyomásviszonyoktól függően veszi fel az alaphelyzetet.. -prioritási állapot-
A tekercs bekapcsolásakor pedig a működtetett helyzetet..

TBS-TEAM

Amikor a kompresszor beindúl még gáz halmazállapot van.
A nyomás növekedésével amikor elér egy bizonyos szintet gáztol függ lesz folyadék. [#eplus2]
József

sastas

Nem is tudom kinek válaszoljak már a témában. Szóval egyben:

[#1881@Csuhás] Ez jó ötlet, megnézzük.

[#910@hostya] : Igen, ezzel tisztában vagyok, gyártunk az eszközzel, jól működik. Mérnökök vagyunk és kiváncsiak és itt egy komoly elméleti nemértjük tényezőt kaptunk.

[#2430@jani300] és [#3344@TBS-TEAM]  Igen, száraz műszaki ténynek tűnik, valószínüleg valami fizikai kölcsönhatás eredménye.


A többit pedig vegyesen írtátok, úgyhogy egyben válaszolok :)
A szelepnél már folyadék halmazállapot van stabilan, a kapilláris cső kezdete után nemsokkal van beépítve, és még a kimenő kapilláris után van bő méternyi kapilláris cső, mielőtt az elpárologtató tágulása indul. A váltószelepünknél kb 6-8 BAR közötti folyadék található.

A hűtőrendszer jelenlegi állapotában két kamrás, mindkettő egyforma tartományra képes, egymástól függetlenül, fokonként állítva(az elméleti szemléltetés kedvéért közelítsük az esetet +3 és +28 fokkal).
Teljesen mindegy, hogy mit állítasz be, és hogy milyen pozícióban építed be, tárolod stb. a szelepet, helyes beforrasztási sorrend esetén mindig az "1"-es kört hűti először, ha az lehűlt akkor kezdi a "2"-essel, majd megint vált stb.

És egy sima kapcsolt jelet kap csak.

svejk

No de ha már kettőt is szétvágtatok csak látjátok mi az oka?
Látni lehet meg lehet fogni, stb...

sastas

Hát ezaz, hogy nem, pont ezért kérdeztem. Ennyi dologbol áll ami ittvan, de nem tudok, tudunk rájönni, hogy mi az oka annak hogy a golyó alaphelyzetben mindig az egyik oldalhoz vonzódik, de olyan erővel, hogyha elveszed tőle a delejt, akkor is a folyadéknyomás ellenében is vált.

Csuhás ötletét holnap megtekintem, hátha az lesz a megoldás.

konvoid

Akkor meg is van a megoldás :
" elveszed tőle a delejt, akkor is a folyadéknyomás ellenében is vált"

Nem lehet, hogy úgy van kialakítva a szelep, hogy a
folyadéknyomás a golyót mindig az egyik irányba tolja?

sastas

Jó ötlet ezis. Lehet, holnap megnézzük :)

jani300

Igen .
Az már az elején feltűnt hogy egyik oldalán van a betáplálás nem középen .
Teljes metszet ,vagy hogy melyik is az egyes oldal egyszerűsíthetné a problémát .