Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

PSoft

Óóóóhhh...kedves vagy![#eljen]

De, mint írtam is...nincs baja az óraszerkezetnek.
Nem is tervezem beépíteni, csak...van a többi kacattal együtt, az egyik dobozomban.[#kacsint]

jani300

Ciba műgyantával is ragasztottunk be tárcsát ahol kellett .
Négyszögű tengelyt hegesztve toldottam .
Más , lenne boncolni valóm .
35 éve van meg nagyjából egy leégett NDK kézi ponthegesztőm .
Láttam is régebben itt a fórumon ,előtét trafóval együtt .
Azt nem is tudtam hogy jár hozzá .
Szét kéne szednem megtekerni , jobb lenne sokszor mint furaton át hegeszteni CO val .
Lehet kiásom , tudom még hol van :)
Nem Neked szól , de nem eladó ,tévedések elkerülése végett :)
De szerintem mostanában kezd kimerülni a valamikori Duracell elemem :)

PSoft

Szívesen megnézném a belsejét pár képen...

Tekerd lejjebb a potit!
Vigyázz arra a Duracell-re, nem kell azt...csutkára kiterhelni!!!

jani300

Amióta kivágtak a kocsimmal együtt nem nagyon csinálok semmit .
Egy két ezrem azért valahonnan csak van naponta :)
Találtam olyan ponthegesztőt  most egyből a neten .
Kívülről talán még ma lesz kép .

jani300

Sikerült .
Már csak az a kérdés honnét is vettem hogy le van égve ?

    

jani300

https://hegesztescentrum.hu/hasznalt-feluj-gepek/ponthegeszto-gepek/kezi-ponthegeszto-eredeti-ndk-gyartmany.html
Még árulják , és az enyémhez még van legalább egy kiló plusz vörösréz is :)
És ott a seggén a háromfokozatú kapcsoló , remélem nem az a kamrás típus , pedig eléggé esélyes .

cserfu

Szia!

Mikor még Tsz-ben dolgoztam, egyik főnököm mondása az volt

" Ami nem fán terem, mindent meg lehet csinálni"

Máig van, hogy eszembe jut ha esetleg valamin fen akadok!

Üdv: Pál

ORCA17

Szedett már valaki szét Universal 3 mini esztergát.
A motort kéne lecserélnem - pedig "nem fán termett"[#kacsint] de eddig nem sikerült(magamtól) rájönni, hogy van össze illesztve a motor tengely a meghajtó tengellyel.

  
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

B.Zoltán

[#t201p15995#]
A táramba, az eszterga könyvtárba van metszeti rajz is róla, hogy van rajta.
Csak illesztve van, lehet, hogy kicsit nem árt megmelegíteni, ha nem akar jönni könnyen.

ORCA17

Köszönöm Zoltán a gyors segítséget[#eljen]
Ilyesmire tippeltem, mivel a hajtás felőli tengely vég nagyobb átmérőjű mint a motor tengely. ergó "valahol" össze kel hogy legyen építve. Csak zárójelben: azért a főtéren egy nyilvános kis dádát megérdemelne a kitalálója!

Üdv és kösz
Csaba
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

B.Zoltán

Csak "illesztve van" a csavaron kívül, amit mindenképpen kicsavarsz.
A link előtt ott a metszeti rajz is, most láttam.
[#t201p15993#]

ORCA17

Már ki is találtam mi a leghumánusabb megoldás: pontosan megmérem a menet kezdetét a tengyvétől(M5) és olyan mélységben felfúrom 6.4 mm(M8) csavarnak. Azzal lehúzatom a motor tengelyéről - nevezzük segédtengelynek - részt.
Melegítés nagyon macerás lenne, nincs hozzá apparátom.
Flexel is megoldható lenne, mert a motor kuka! És úgyis egy 3 fázísú/frekiváltós kombót teszek fel.

    
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

ORCA17

ja...azért van szükség az egész átalakításra, mert pár perc alat felforrósodik a motor(ékszíj levéve) és érezhetően remeg.
hajtás felőli oldali tengelyvég "vígan" csúszkál a csapágyban.
A ventilátor felőli csapágy, meg "táncol" a csapágy fészekben.
Öregmotoros fórumtársunk felajánlott egy vadi új, pont ideillő motort. Van egy Micromaster 750W frekiváltóm. Ez lesz ajtás.
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

B.Zoltán

Ha már kuka a motor, akkor érdemes megpróbálni, bele tenni a  M5 menetbe  egy 4-5 mm-es edzett acél tengely, ami túllóg a meneten rá egy csapágy golyót, és az elején lévő M6-os menettel lenyomatni.
Lehet, hogy a hólégfújó is elég lehet, PB gáz biztosan.
És még ott a kétoldali óvatos feszítés.
Ha jól értem, akkor a mostani M6-ost akarod M8-ra felfúrni?

ORCA17

Pontosan ahogy mondod[#eljen], csak én a 8 mm magméretű(6,2 mm ilyen van készen) edzett csapot teszek, de a lényeg ugyan az
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!