Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

PSoft


RJancsi

Micsoda őskövület! Leginkább az fogott meg benne, hogy nem optikai rácsos hanem vezetősávos "enkóder"-rel van szerelve.

000000000

Tudna valaki segíteni, hogy a strigon me250 váltóházát hogy lehet kivenni? Sajnos a képen látható a tengely miatt nem tudom kihúzni.
Ötletek??[#help][#help]

    

zozo

Csak tipp,a túloldalra nem lehet áttolni és kiszerelni, kihúzni a tengelyt?

000000000

Sajnos nincs hely a túloldalon a tengely végén egy olajszivattyú van ahhoz szeretnék hozzá férni. Én arra gondoltam ,hogy kifelé kell húzni a tengelyt de nem igazán vált be az ötlet pedig biztosan ki lehet emelni a váltóházat egybe ha az a tengely nincs ott és valahogy össze szerelték...

000000000

Kis képi magyarázat.

    

000000000

Mégis csak jól sejtettem kifelé kell húzni csúszó kalapácsos módszerrel kijött!! :DD

      

zozo

[#taps]  Akkor nem ennek a végén van az olajszivattyú :)

Amúgy van egy hagyományos forgácsoló gépek topik, oda írj legközelebb. A "strigon" keresőszóval sok strigonos gazdát találsz ott. A cnctárban pedig lehet, hogy van gépkönyv is hozzá, Csuhás gyűjteményében.

000000000

Van gépkönyvem csak ilyen esetben nem sokat ér alig látni rajta a rajzokat nem vagyok előrébb vele.
Ez a tengely hajtja az olajszivattyút van a végén egy bemarás (nut)
Teszek fel egy képet az olajszivattyúról is azt hiszem a középső gyűrű van kikopva ami nem feszíti kellőképpen szét a lapátokat és ott elszökik az olajnyomás.(ezért kellett szétszednem mert nem volt olajozása, az előző gazdáját gondolom nem érdekelte hogy melegszik a főorsó és csont száraz minden fogaskerék így kopnak el ezek az amúgy strapabíró gépek...)

Oké legközelebb topikot váltok, de ezt már itt befejezem ez amúgy is elég boncolós munkavolt! [#vigyor3][#vigyor3]

  

zozo

A centrifugális erőnek elégnek kéne lenni, hogy a ház falához szorítsa a lapátokat. Nem a gyűrű feszíti. (Bár van ahol rugók nyomják kifelé a lapátokat)

Ott más probléma lesz, mondjuk ha oldalra kopott, lötyög, az is baj, meg kell nézni a felfekvő felületet is.

zozo

No meg azt a nyomócsövet, átömlő nyílást is meg kéne sasolni, lehet, tele van dzsuvával.

000000000

A szutykot már átfújtam azzal kezdtem az egészet nem nagyon volt benne semmi a sűrített levegő keresztül fújta.
Viszont a védő kupak falába belemart a nagy gyűrű ez már lehet hogy gond...

  

zozo

Igen ez eléggé rondán néz ki...ott az árokban szépen lelépett az olajnyomás.

PSoft

Még öt kép...

          

PSoft

Az esztergálás topikból áthozva ide...
[#t133p42235#]

Sóval, nem mostani a gép, '67-et írtunk akkor, az adattáblája szerint.
Kettős szigetelésű, fémházas, menetfúró gép.
A forgórész tengelye nem elszigetelt a lemezeléstől.

Ennél a gépnél, másképp van megoldva a kettős szigetelés.
Azt hiszem, a lényeg látszik a képeken...
-a motor bakelit testbe ágyazása a gép fémházán belül.
-a kommutátor oldali csapágy, bakelit perselyben fut.
-a hajtás oldali szintén bakelit hüvelybe ágyazva.

Ami a képeken nem látszik, de lényeges...a forgórész utáni első kerék.
A kerék, három darabból van.
Az acél agyrészen sütött bakelit gyűrű, a gyűrűn, acél fogazott koszorú.