Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

guliver83

 
  Katonaságnál egy háromliteres üveg tele és vágtunk két lemezt, közzé gyufaszáll 20 másodperc és már főlt is a víz! Igaz, hogy egy hétig bírta a vezeték a falba de addig nagyon jó volt!  
 Ahol én voltam katona ott a neve (nem magyarul ""kipityilnyik""")
 
 

guliver83

 
  Orosz oldalakon sima vizet és szót használnak hozzá és elméletileg működik egy videó is volt róla ott ment rendesen, igaz hogy nem őrült nagy lánggal éget de ment.
Akkor volt aki vizet és rézgálicit kevert össze.
 
 

000000000

 A "víz magas hőmérsékleten elbomlott és újra vízzé égett el - és ettől növekedett a motor teljesítmény ? - ez akkor már igazi perpetuum mobile .[#vigyor2] Az  nem lehetséges , hogy a vízgőz jóval nagyobb térfogatot képvisel mint a forró gázok és így ugyan annyi hőenergiánál nagyobb nyomás jön létre ? Mai is sokan használnak diesel motoroknál házilagos víz porlasztást a szívócsőbe - üzemanyag takarékosság gyanánt .

jani300

A turbó által komprimált meleg levegőt visszahűtik  ,kisebb térfogattal több fér a hengerbe és nagyobb a sűrítési végnyomás , szerintem .  
Hidegindításnál asszem volt levegő előmelegítés , néhol .

hostya

Szerintem AC-val is bomlik a(csap) víz, csak nem olyan látványosan mint DC-vel.
Mivel esetünkben 25% KOH-val van "szennyezve" a víz, azért ez már nem is víz inkább nevezzük oldatnak.
Kicsit extrém  a hasonlat, de példaként említeném az Al eloxálás technológiáját.
 
1. Létezik ugye a DC-s eljárás, amikor a H2SO4 (hígított kénsav)oldatba merített, és (+ anód)potenciálra kötött Al alkatrészt szeretnénk eloxálni.
Az oldatból az anódon szabadul fel az oxigén amit az alu alkatrész felülete leköt (oxidáció) létrejön az elox réteg.
A (- katód) elektróda szintén alu, de azon a H válik ki.
 
2. Az AC-s eljárás esetén mindkét pólusra lehet 'akasztani' az eloxálandó Al alkatrészeket, és mindkettőn létrejön az elox réteg, természetesen lassabban, és más minőségben...(fél periódusban (+) fél periódusban -)
De a gázképződés (H+O) mindkét esetben létrejön az elektródákon.
Ezért is fogy az elektrolit, meg a párolgás miatt is, és ezért kell pótolni...
 
A galvanizálási eljárások többsége vízbontásnak is tekinthető, csak nem az a célja..[#wave]

Dakota25

A Hidrogén égése jóval brizánsabb reakció a szénhidrogének égésénél, ezért a benzinüzem mellé durranógázt adagolva "extra gyújtógyertyát" használunk a szénhidrogén gyorsabb, tökéletesebb elégetéséhez.
 A víz injektálás az égési folyamat nyomásviszonyait módosítja kedvezően, így segít a leadott (hasznosított) teljesítmény növelésében.
A H2O bomlás-újraegyesülés is nyilván lejátszódik közben, így itt is szerephez juthat a durranógáz jótékony hatása a keverékben.
Ezzel együtt nehogy valaki elhigyje, hogy ez a perpetum-mobile! A vízbontás-újraelégetés energiamérlege nem túl jó a gyakorlatban a generátorok hatásfoka és egyéb járulékos technológiai veszteségek miatt.
A jövedelem az égési jellemzők kedvező irányba való elmozdulásával keletkezik, az eredő energiamérleg még így is siralmas, de kicsivel jobb, mint a "mágia" nélkül. Széleskörű alkalmazása valószínűleg a megvalósítással járó macerák és költségnövekedések miatt nem valósult meg a hétköznapokban. Egy korabeli vadászgépnél minden lóerőcskét nagyon megbecsültek - pénz nem számít..
A népbutító marketing időről-időre újraeladhatóvá teszi. Nem tudom, valaha visszahozza-e az árát a mindennapi használat során.
"Ártani nem használ."

000000000

De gondolom te sem gondoltad komolyan , hogy én komolyan gondoltam a perpetuum mobile-t ?[#wink]Arra akartam utalni , hogy több energia nem keletkezhet mert a bontás többet igényel mint ami keletkezik az égéskor ....  és újabb  kérdést is felvetne - ha elég a hidrogén és víz(gőz)lesz megint akkor mi az akadálya , hogy újra és újra bomoljon hidrogénre és oxigénre majd újra és újra elégve többlet energiát termeljen . Szóval eleve hülyeségnek tartom így .[#worship]

ANTAL GÁBOR

 Azt írtam hogy pillanatnyilag. Volt egy pozitív  csúcs amit egy negatív követett  ( de akkor már a repülő magasan járt és nem volt érdekes ) . Materialista a gondolkodásom nem hiszek a ma terjedő hülyeségekben

000000000

Szerintem még pozitív csúcs sem létezik mivel minden egyes fordulat a főtengelyen egy-egy  külön folyamat . Természetesen létezik közvetlen víz befecskendezés és annak van hatása a belső égésű motor teljesítményére de nem a víz elbomlása és újra elégése miatt . Például a gyorsulási versenyek szabályai is tiltják a motorok olyan tuningolását ahol víz befecskendezést alkalmaznának ... De hagyjuk az egészet mert még valaki be adja újításnak ... sőt rájön , hogy az üzemanyag elégetése során is sok víz keletkezik  és felturbózott logikával esetleg téves  irányba indul el .[#kuss]

ANTAL GÁBOR

 Írtam arról a deszt víz előállító készülékről.  (ha nagyon keresném találhatnék róla fotót ) Akkor ott a grafit elektródákon létre jött a víz bomlása?  Megképződött a durranógáz és mi nem tettünk ellene semmit !! Komoly volt a teljesítménye mert 60 (hatvan ) litert desztvizet csinált óránként .  A hidrogén sűrűsége 14.5 ször kisebb mint a levegőé . Egy vékony fonalként terjed a levegőben és magasra jut .  Egyszer a barátom töltött egy bazi nagy akkumulátort és égő cigarettával kb 60 cm rel az akku fölött le akarta venni a sarut . Hát berobbant a hidrogén . Neki semmi baja nem lett , nekem a kifröccsenő kénsav tönkretette a farmeromat és eléggé megijedtem

000000000

 
Nekem egy 154 Ah akku robban fel, talán 4 cella  maradt éppen belőle.
Annyi elég volt, hogy a csipeszt megmozgattam a sarun és az szikrázott egy picit.
Mire kiértem a kerti csaphoz a melegítő gatyából nem sok marad rajtam. :)
Ott is volt jókora meglepődés.
Az volt a szerencsém, hogy a műhelyasztal alatt volt és így nem kaptam a pofámba az egészet.    
 

s2k5ycubj

És amiről nem beszéltünk,az extra hűtésről,ami a víz befecskendezésével jár,ez volt az igazi haszon. És ugyan ezért van tiltva a drag-ben is. Csak,hogy hozzátegyek az egészhez még én is egy kicsit:Kamionra szerelnek személyautós lpg gáz szettet és számítógépes vezérléssel adagolják. Csak részterhelésen megy,tehát alapjáraton és nagygáznál nem. A haszna a szerkezetnek 20%-os gázolaj megtakarítás,de gázt fogyaszt. Durván 10% spórolás van vele és a lényeg,amikor működik egy környezetvédelmi osztállyal tisztábban ég el a gázolaj. Valamiért nálunk nem nagyon terjedt el,eddig közelről csak egyet láttam. A HHO-nak ugyan ilyen hatása van a motorműködésre,de a legtöbb ilyen készülék nem termel annyi gázt,hogy ennek valódi és észrevehető haszna lenne. Kevés igazán jó hatásfokú vízbontó van.

Szirtimorc

Egy barátom szerette volna így begázosítani a buszait hozzávaló rendszerrel, de gyakorlatilag nem tudta kivitelezni. Nincs tiltva, csak a feltéttelek teljesíthetetlenek. Persze csak nálunk, külföldön használják.
Mint ahogy nálunk tiszta gázüzemű járművet sem lehet üzembehelyezni.
 

000000000

Ez merénylet volt nem véletlen!
Téged is az asztal védet min anno hitlert is az a vastag asztal a bombátol "valkűr"....
történelem ismétli önmagát.....[#pias][#hehe]

000000000

Nekem nincs olyan kis hetyke bajuszom és félrenyalt séróm és nem tudok németül, de tetszik a megközelítés :)