Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

000000000

Hát azok a régi zárósapkás aksik tudtak cirkuszt csinálni. 85-ben a kétéves fiamnak átalakítottam egy pedálos gokart-ot elektromos hajtásúra. MAN kamion ablaktörlő motor csigahatással +lassító lánckerékkel és írányváltóval, minden csili-vilivel. Hátul az ülés mögött a gk aksi és a hajtás. Már használta pár napja a gyerek, de a vágső burkolata ennek hátsó résznek még nem készült el (festés, matricázás ), így nyitott volt. Egyik délelőtt kaptam egy akkori rendőrségi kék villogót, had örüljön a gyerkőc. Ideiglenesen rászallagoztam az aksi tetjére. Jól működött, de szerettük volna estefelé is megnézni a gyerekkel, hogy mutat és addig öltöttem az aksit. Kitoltam a garázsból, a gyerek beült és elindult, majd mondom neki most már nínóz. Azt hittem atomtámadás van, mert villamás -robbanás-füst. A töltés alatt a kék búra megtelt hidrogénnel és mikor a kis DC motor elkezdte forgatni a tükröt berobbant és onnan meg a szúróláng  berobbantotta az aksit. Mivel jó magas volt az ülés háttámlája sem baj nem lett, csak az orkán nadrágja-kabátja olvadt le  
róla mire beértem vele a fürdőkádig. Onnantól mindig azt mondta, hogy "csúnya rendőrbácsi" ha látott villogós autót. Csak nagyobb korába tudta meg, hogy az apja volt ba..asz.

000000000

 
Mikor kinyit ez a böszme 154 Ah akku nálam a műszálas nadrágot úgy lekapta a sav rólam mint mikor hungarocellre öntesz benzint.  
A kerti csap kb 20 méterre lehet, de már nem kellet levenni mire odaértem.
Nem is értem milyen anyagból voltak ezek a melegítőnadrágok, de szó szerint olvadt a kénsavtól.
Azóta 2 gondozásmentes 80Ah savzselést használok.
     

000000000

85-ben nem nagyon ismertünk (meg tudtunk szerezni) más tipusú aksit. De utána évekig nyüstölte.

wm94bppdn

Bocsánat, a  boncolós topik az egyik kedvencem, de valamiért kb. egy hónapja nem jártam itt.  
Ha még érdekel valakit, szívesen lefordítom azt, amit a H2-CxHy-O2 hegesztőről írt a gyártó. Visszaveti a dolgot, hogy se a pdf-et, se a djvu-t nem tudtam letölteni, de majd valaki segít. Annyit kiolvastam, hogy a H2-O2 mellé szénhidrogéneket kever, nyilván ezért kell a benzin.  
A váltóáramú vízbontáshoz csak annyit akartam szólni, hogy ott is megtörténik, de az elektródákon az O2 és a H2 azonnal, égés nélkül, de exoterm módon (hő felszabadulása mellett) rekombinálódik, mivel az apró buborékoknak óriási a felületük. Nagyobb frekvencián ez fokozottan igaz, 50 Hz-en kevés buborék azért meg szokott maradni, ami hosszabb idő alatt mégiscsak tud pukizni. Ezért nem szabad vízszintet egyenáram átfolyatásával indikálni, csak legalább pár kHz-es váltóval - tipikus példa az autó ablakmosó tartály szintmérése.

000000000

 
Ezeket a savzseléseket talán 5 éve szereztem amiket egy napelem tölt.  
Régebben a sima savas akku környékén rozsdásodott minden ezeknél már nincs ilyen.  
 

fpd0kbd4

Szia!
 
Talán részemre lenne a legfontosabb hogy lefordítsd, ha megfelel elküldöm pü.-ben.

hostya

Akkumulátor töltésnél nem csak Hidrogén keletkezik, hanem Oxigén is, és mivel egyszerre keletkeznek egy időben egy helyen ezért keverednek is, az eredmény: durranógáz.
Ahhoz hogy az aksiból felszabaduló gázkoncentráció elérje az adott helyiségben a robbanáshoz szükséges értéket, ahhoz bazi nagy aksi(k) kell(enek), kellően kicsi és nem szellőző helyiséggel párosítva...
Az akkumulátor robbanások többnyire a fordított polaritással történő csatlakoztatáskor, vagy hirtelen NAGY áramterhelés, RÖVIDZÁR hatására szoktak bekövetkezni.

fpd0kbd4

Sajnos már robbantottam föl műhelyben töltésen lévő akkumulátort sarkköszörű szikrájával.Nem a helység robban föl csak az akkumulátor, de az is nagy élmény.

ANTAL GÁBOR

Ezek szerint nem voltam veszélyben amikor a 60 liter / óra desztilláló mellett álltam  ( 2412 es bejegyzés )  Az egyik pillanatban O2 keletkezik , a másikban ugyanott H2 de mivel gyors a folyamat nincs idő a buborékoknak megnövekedni . A többi meg le van írva Kalaci válaszában .

wm94bppdn

Küldd ek, nem vagyok villámkezű, de precíz igen. :-)

fpd0kbd4

Két levél ment,az elsőt elbénáztam!

jani300

Beállok a sorba , én is robbantottam 154 Ah akku egy celláját .
Kitapasztaltam hogy a valószínűleg fenékzárlatos akkut , nagyobb feszültséggel és árammal ,néhány pillanatra , "megküldve" (konkrétan egyenáramú hegesztővel) néha megszűnik a fenékzárlat . Ilyenkor szépen termeli a durranógázt .
Egy alkalommal mikor elvettem a bikázó kábelt , a szikra berobbantotta a pezsgős cellát .
Hát nagy élmény volt !  A targonca lemez oldala megvédett nem lett különösebb bajon , de azután nem erőltettem ezt a dolgot .

wm94bppdn

Régebben azt tanultam, hogy az akkuból ki kell önteni a savat (szűrés után majd visszatöltendő), az akkut pedig fejrefordítva cellánként slaggal addig mosni, amíg tiszta víz nem folyik belőle. A kezdődő cellazárlat nemcsak a cella kapacitását csökkenti, hanem a sorbakötött cellák egyensűlyát bontja meg. Ez sokkal nagyobb baj, mert a kisülés vége felé átpolarizálódáshoz - ezzel az adott cella tönkremeneteléhez - vezet. Az autókban az akku szinte sose merül ki, mert mindig van töltés, így az átpolarizálódás veszélye kicsi, de az akkumulátoros táplálású eszközök ki vannak téve neki, méghozzá minél több cellából állnak, annál inkább. A 18 voltos kézi gépek kétszer inkább, mint a 9 voltosak. A jobb gyártók úgy  védekeznek, hogy válogatottan egyforma cellákból építik a telepeket, így a jelenség később uralkodik el. Ebből a szempontból a lítium akkusak jobbak, mert ott minden töltésnél kiegyenlítődnek a cellák.

wm94bppdn

fere fordítva = két szó

wm94bppdn