Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

ih7fm6t23

Inkább 900gr-1kg. De relatív nehéz, mert direct drive.

ih7fm6t23

De lemérem este. :)

ezsolt74

Az már jobban hangzik.
Én is ami 3D nyomtatót építek direkt extruderes lesz, de így is le kell majd áttételeznem a hajtást ,mert túl nagy lesz a mozgó tömeg, mivel Corexy mechanikás ezért a teljes mozgó tömegem több mint 2Kg (ebbe, nem csak a komplett X kocsit kell beleszámolni (a a 2db csapággyal, a fejjel és a 400g-os extruder léptetőmotorral) hanem az Y 2db kocsiját is, plusz az X tengely 2db 50cm hosszú 12mm-es lineáris rúdját is, ami már önmagában közel 900g.
A sok kicsiből gyorsan összeadódik ez a tetemes tömeg.

pvmyc6p5

A Robsy topikban láttam a "lehajló" 8 mm lin rúd ,kontra súly dillemmát,kérdezném ,hogy egy képen látható megoldással nem lehetne-e variálni +d nyomi esetében,csökkentve a mozgatandó súlyt.

Tudom nem olcsó,de merevség/tömeg arányban,nem lehet ellenfele egy acél köszörült rúd !?

ezsolt74

Ezzel lehetne csökkenteni a súlyt, de ez a csapágyazás nem hiszem hogy túl pontos lenne, akkor már inkább egy lineáris sínt sokkal egyszerűbb használni.
Lehet hogy egy kicsit nehezebb(de mondjuk lineáris sínből is van alumínium)de sokkal nagyobb is a pontossága és egyszerűbben megvalósítható.
Ez a karbon csöves megoldás ráadásul elég drága is lenne.

0bn8uxmw

http://guideimg.alibaba.com/images/shop/80/10/09/8/free-shipping-kossel-mini-mgn12-12mm-miniature-linear-rail-slide-1pcs-12mm-l-400mm-rail-1pcs-mgn12h-carriage-for-x-y-z-axies_2485258.jpg" border=0>
[#wink]

B.Zoltán

Érdekesség képen 350mm hosszú 10 mm átmérőjű c45-ös anyag két végén befogva , a közepén 10N terhelésre 4 századot hajlik.
A 8mmm-es szerkezeti acél 8 századot.
Most mértem.
 
Gondolom az edzett rudak ennél jobbak , de nekem olyan nincs.

keri

Kopás állóságról és a pontosságról nem vagyok meggyőződve.
Karbon cső amúgy nem olyan vészesen drága, főleg a kínai karbon :)
 
De egyszerűbb erősebb motort feltenni, meg áttételt optimalizálni, ha már ilyen problémáid vannak.

keri

Az edzett némileg merevebbnek tűnik, de azért jól kijött neked is, hogy saját súlya alatt le tud hajlani ~1 tizedet.

s7manbs8

Nekem van itt 350mm edzett rúd 8-as, most megyek tekeregni, majd ha visszajöttem megmérem.

pvmyc6p5

Nekem nincs ilyen irányú problémám,csak felvetettem az acélrudak,lin+kocsi páros helyettesítő alternatívaként.:)
Mivel készítettem már több szénszálas alkatrészt is,így ha időm engedi,elkészítek egy full szénszál "csúszka" párost,csúszó-csapágyazva,esetleg a többi kiegészítőt is szénszálból,és tesztelem hogy mit bírhat ki futásteljesítmény/pontosság viszonylatban.
Ez jó kis kísérlet lesz,csak nehogy forradalom legyen 3D nyomtatás terén....:)
 
 
 

NickE

Sok helyen lehet látni az utóbbi időben ezt a fajta szíjvezetést:
 
http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1hPSAHVXXXXceXFXXq6xXFXXX0/2015-New-DIY-laser-engraving-machine-cutting-plotter-powerful-version-2000mw-small-micro-mini-engraving-machine.jpg" border=0>
 
Még néhány eset, csak linket teszek be, mert nagy képek:
 
http://docs.shapeoko.com/content/oPictures/inventables_Shapeoko_v2_carriage_closeup_o.jpg" TARGET=_fnew>Shapeoko
http://jaymis.net/wp-content/uploads/2013/02/DSC00058.jpg" TARGET=_fnew>Másik
 
Mi a véleményetek erről? Érdemes ilyenre csinálni nyomtató vagy gravírozó Y tengelyét, vagy jobb a hagyományos? Rövidebb szíj kell, de nem nagy előny.

0bn8uxmw

Omega hajtás a becsületes neve, szíjnyúlás miatti pontatlanság a probléma vele megoldása két szíj egymásba fordítva így a szíj nem tud nyúlni nagyon: http://www.makerstore.com.au/wp-content/uploads/2015/03/Everman-photo-1.jpg" border=0>
 
Én felraktam a CNC-re egy 20 kilós Z-t az x tengelyen 15m/min-el [#wow1] simán vitte de pontosságban  0.5mm alá nem sikerült vinni. Talán egy maszívabb T5-ös szíjjal lehetne.

000000000

Az egyik debreceni-talin fórumtársunk bemutatta ezt a hajtás módot, frankón működött nagy sebességgel.

w987wzmm