Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

000000000

A pozitívumok mellett amit írsz, egy viszonylag komoly negatívum: Sokkal kisebb felbontással tudja extrudálni az alapanyagot. Főleg kis rétegvastagságú nyomtatásnál okozhat gondot. A 3mm-es szál térfogata egylő hosszúság mellett 2,94szerese az 1,75-ös szálénak.

ezsolt74

Nekem most 0,5-ös fúvóka van a fejben, minőségben nem nagyon van különbség a 0,4-hez képest.
Viszont minél nagyobb fúvókát használsz az extrudermotort annál kevésbé terheled vele, meg ami videót néztem a Volcano fej-ről elvileg sokkal kevésbé folyik a fejből az anyag a nagyobb fúvókáknál.
Fűtőlapból most találtam 200x300mm-es méretűt az Ebay-en.
Nem éri meg a 3mm-es szál mert az nagyon nehezen kezelhető, nagyon merev, és nehezebb vele finom dolgokat nyomtatni.
Az első nyomtatóm 3mm-es fejjel volt, de azt pl bowdenesre nem is lehetne megcsinálni csak direct extruderesre.
Amit most építeni fogot szinte teljes egészében saját tervezésű nyomtatott elemekből fogom megépíteni, ha minden igaz akkor multifunkciósra szeretnén építeni, hogy akár egyszerűbb marásra(fára gondoltam mert az alumíniumhoz szerintem már gyenge lehe a mechanika) és lézer vágásra/gravírozásra is lehessen a késöbbiekben használni.

vjanos

Ha már alupofilból csinálod, akkor kár lenne a műanyag elemekért... de ez csak az én véleményem :)

vjanos

Ja, köszi 3mm véleményeket.

vjanos

Namég.
Olyanról hallottatok esetleg, hogy 12V ramps rendszeren csak a motorokat 24V-ról járatni?
 
Ha jól gondolom, a DRV-k motortápját kéne kivezetni és 24V megtáplálni, és elvileg ennyi.
A fűtések maradnának a meglevő 12V böszme szervertápon.

ezsolt74

Az a gond hogy ha én megtervezem az alkatrészeket a nyomtatóhoz és utána alumíniumból azt ki szeretném maratni, akkor az többe kerűlne mint maga a nyomtató.
A műanyag alkatrészek is tudnak nagyon erősek lenni.
Ami lézer gravírozó vázat csináltam annál is elég erősek lettek a műanyagok.
12mm-es edzett rúdból szeretném megoldani a csapágyazását, jó lenne Igus műanyag csúszó csapágyat használni de annak elég húzós ára van.

vjanos

Mi a gond a golyós hüvellyel?
 
Jobb csapágyboltok (confidenza, bearing.hu, rolling.hu...) tartanak PAP/PCM perselyeket, siklócsapágyakat. Több fajta összetételű van, bronzos, teflonos...
A kínai ebből egész olcsó.
Ha nyomsz hozzá egy házat, kész az "Igus" :)
 
http://www.bearing.hu/hu/hirek/881/" TARGET=_fnew>Itt egy link
 
http://rolling.hu/kepek/prm404430.jpg" border=0>

ezsolt74

Ilyennel még nem találkoztam, de jónak tűnik.
Gondoltam azt is hogy meg kéne próbálni nyomtatni műanyag csapágyat, van is fenn a thingiverse-n egy elég jó.
Fillérekbe kerülne,ha meg egy idő után megkopik, akkor csak nyomtatni kéne újat.

ezsolt74

A találkozóra még nem tudom hogy lesz-e időm elmenni.

ykt6caawj

A dolog csak akkor működik, ha a RAMPS-on a kondik legalább 35V-osak. Egyébként a legegyszerűbb , és szerintem a leginkább célravezető a tárgyasztal fűtés átalakítása 24V-ra, ugyanis ha maga a fűtőpanel 12/24V-os akkor csak át kell kötni 24V-osra, a RAMPS-nál pedig semmit sem kell módosítani. A dolog mindössze annyi előnnyel jár, hogy a felére csökkentett áram következtében a csatlakozókon és a kapcsoló FET-en 1/4 részére csökken a hőtermelés, és nem fog a panel feketére pörkölődni, mint az én gépemben. Persze azért egy 24V/150W-os táp is kell a dologhoz, vagy egy ilyen http://www.banggood.com/Wholesale-DC-DC-10-32V-To-12-35V-150W-Power-Supply-Boost-Adjust-Module-Mobile-Laptop-Car-p-47725.html" border=0> , és akkor maradhat az eredeti 12V-os táp.


ykt6caawj


ykt6caawj

http://www.banggood.com/images/upload/laptop/SKU032315.1.jpg" border=0>

rf63unrk7

"Igen az 1,2-es fej csak ott jó ahol mondjuk csak egy réteg a falvastagság, és 0%-os a kitöltés, vagy amikor valami alkatrészt nyomtatsz és a kitöltés úgyis 50-70%.  
Viszont emiatt nyomtatási időben hatalmas különbségek lehetnek.  
1,2-es fejjel mi a legkissebb rétegvastagság amivel még szépet nyomtat, 0,2-0,3 mm vagy inkább ennél nagyobb?"
 
- Valóban a 0%-os vagy a 100%-os kitöltési tényezőnél lehet előnye. A köztes megoldásoknál anyagpocsékolás a lentebb említett dolog miatt.
A kitöltési tényezőt persze lehet csökkenteni, de az más problémákat hozhat elő...
 
A sebesség elvileg több mint harmincszorosa is lehetett volna, ez csábított engem is. A valóság pedig két hónap mínusz lett.
 
Az egyik 0.5-ös fejet fúrtam fel 1.2-re. Ezt simán egy kézben tartott fúróval ment, a fúvókát forgattam aksis fúróval.
Sima ügy, működött. A rétegvastagságot felraktam 0.1 ről 1 mm-re, a szélesség adott, sebesség elvileg harmincszoros.
A héj vastagsága is elég egy a szokásos három helyett, ez is nyerő, további időspórolás...
 
Igen ám, de! A fej nálam csak 30W-os volt, nem bírta ezt az anyagáramot felfűteni kellő mértékben.
Rendeltem 40W-os fűtőpatront, de az meg hosszabb lett (elnéztem), mikor megjött rájöttem, hogy nem fér be a régi helyére...
Ezért feljebb raktam a hőfokot, ami hülyeség volt, mert eleve PP-t nyomtattam, aminek több kell mint az ABS-nek, és kibaszott macerás anyag,
egy 2008-as rendelésem volt még... és van belőle 6 kiló, úgyhogy érthető, ha el akarom nyomtatni.
 
De mivel nem állítottam be, hogy az első rétegnél is menjen a venti, ezért az egész szánszerkezetem (PLA) túlhevült, elgörbült,
dobhattam ki (kép remélem látszik). Gondoltam, rajtam nem fog ki, megcsináltam a szánt aluból... fűrészelés reszelés... pár nap... 3-as kép,  
egyébként bronz hüvely, csakúgy mint mindegyik tengelynél... kapcsolódva a másik diskurzushoz - egy OKI 521 és EPSON FX-1050 nyomtatóból lett kimentve mindenestől.
 
A rétegvastagságról: nyilván felvittem a maximumra, de úgy nem akart összeragadni az olvadék (PP esetén).  
Gondolom kevés volt a rétegek között a nyomás, hőfok, sebesség kombó.  
PLA esetén talán működne, "kicsit" kellemesebb anyag - ott talán a hőfok/teljesítmény is biztosítható. ABS kérdőjel...
Ezután lementem a bevált 0.2-es rétegvastagságra, mert hosszas kísérletezés után azt tapasztaltam, ez az anyag máshogy nem tapad össze.
De még így is olyan problémák jelentkeztek a végterméknél, hogy egyes darabok a rétegek mentén repedt, amit előtte egyszer sem tapasztaltam.
Úgyhogy elegem lett, visszatértem a jól bevált 0.4-es fejhez, 0.2-es rétegvastagsággal...
0.2 fölé - szerintem -  csak akkor érdemes menni, ha utólag leesztergálja/lecsiszolja/lemarja az ember a felületet, vagy az nem látszik, már ha összetapad egyáltalán.
 
Képek - remélem jók a linkek - az utolsón ha nem tévedek az 1.2-es fejjel nyomtattam, de 0.2-es réteggel.
 
Görbült tér:
 
https://drive.google.com/file/d/0B4FUB52Et1jNeGVJMjhNZElST1NWVndzOGxjYXJKbXFsUEcw/view?usp=sharing
 
Varrás mentén repedt:
 
https://drive.google.com/file/d/0B4FUB52Et1jNMkNOcktmS2xSejR6TWJ4LTVMX1JIeDlaWC1n/view?usp=sharing
 
Új szán
 
https://drive.google.com/file/d/0B4FUB52Et1jNc3dVOHdxekZualg4TzdJeDU4Nk1tNkotSnpn/view?usp=sharing
 
a három bronz csúszócsapággyal, hátul középen egy téglalap keresztmetszetű, hogy ne tudjon befeszülni
 
https://drive.google.com/file/d/0B4FUB52Et1jNZS1mNkxJaVEtTTRCWnp5NkZjQXpqWVBaSGZF/view
 
Bronzárium tobzódás, mindkét oldalról, közös tengelyről vonszolva, szintén a befeszülés ellen...
 
https://drive.google.com/file/d/0B4FUB52Et1jNNllRZlgtdmh4dVNNcFY1b0JLT0kyUnZMVktN/view
 
Újabb kísérleteim egyike Wifis OctoPI vezérelte RAMPS, 3 KW-os SSR - 300*400-as fűthető asztalhoz... ha túlélem...
 
https://drive.google.com/file/d/0B4FUB52Et1jNYmdpMjlxLURkQW5FbHg5dzFFSVFBckdJaDI0/view?usp=sharing

3vv2btrhv

Nekem lenne egy alkalmazásom ahol a nyomtatási idő rövidsége lenne a döntő tényező . Hogyan lehetne optimalizálni a minőséget csak egy rétegre , kitöltés nélkül .