Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

f0e7gg4wc

HÚÚÚHA ez durva, nekem az adjustban -2,45mm-re van állítva ahhoz, hogy összefüggő formát tudjon gyártani, ennyire odébb lenne a mérőkéje? [#nemtudom],    az enderen hogy tudok firmwaret cserélni, hogy ne rontsam el? 1,7,1 van rajta de már 1.7.3 is van hozzá, le-le töltöttem de leírást nem leltem, laptopról v memkariról?

Bitapa

Jó tanácsokat kaptam. A kezdő réteg magasságát 0,1-re állítottam. A fejet is lejjebb állítottam 0,1 mm-rel, ez valószínű hiba volt a BLT felszerelése óta.  Most már tükörsima a felület és a kinézete is szebb mint a záró rétegé. Ezt szerettem volna elérni. Köszönöm.

  

keri

Jaaa, hát ha tapintószondád van akkor nem biztos hogy baj a több mm-es Z Home magasság.
Nekem nincs semmi ilyesmi, kézzel kell beállítani.

Tapintó esetén küld el manuálisan HOME-ra, majd szintén manuálisan küld az asztal közepére a fejet, és Z-t 0.1-re. Akkor éppen be kell férnie a fénymásolópapírnak alá...
Ha nem fér be vagy túl nagy a hézag, akkor a beállításokban tuti lehet ezt a távolságot módosítani a kezelőjében.
...bár én nem így mérem. Én nullára küldöm és azt nézem hogy éppen megérintse az üveg felületét, vagy ha épp nem látok mert rossz a szemem, akkor 0.3mm-es hézagmérővel szoktam precízen beállítani az asztal állító kézi csavarokkal. (mind a négy sarkán és középen ellenőrzöm.)

keri


f0e7gg4wc

igazad van, de ha feljebb engedem az asztalt a következő indításnál lekorrigálja nem? minden indítást úgy kezd, h 16 helyen méricskél kb 8 perc :(  ha felfűtött,) az asztalt szintbe tettem, a firmware esetleg tudna segíteni, de azt nem engedi, vagy én vok hülye, a telepítéshez,  vagy a mérőkét feljebb viszem, vagy megtalálom azt a pontot, hogy 0,1 körül induljon,

keri

Igen, így lesz, ha nem írod át a BLTouch offszetet.
Viszont az asztalt ettől még érdemes kiszintezni hogy a 16 mérőpont egy szintben legyen. Illetve ellenőrizheted, hogy a BLTouch offszet megfelelően van beállítva.

A 16 mérési ponttal az asztal ferdeségét kiegyenlíti mozgással, és ez jó, de azért az nem az igazi ahhoz képest mintha jól lenne beállítva az asztal.

f0e7gg4wc

Bocsi, a beállításokat elárulnád? mert én már egyre hülyébb leszek, és 1-re csak küzdés küzdés...

f0e7gg4wc

amennyire lehetett kiszinteztem, a csavarokkal, kb 4-5 óra :)

z4ejygu7v

Sziasztok!

Valaki esetleg Mark Forge tipusu Kevlar nyomtatásra alkalmas fejet, (extrudert) forrást nem tud?

z4ejygu7v

Sziasztok!

Egy kis ötlet!

A müanyagok alapvető tulajdonsága az úgynevezett folyás index.
Ez a tulajdonság azt jelenti mikor kezd a polimer szilárdból képlékeny majd folyós állapotba kerülni.

Ez a jó nyomtatás alapja, ugyanis először folyni, majd megszilárdulni kell, viszonylag rövid idő alatt.

A határérték eltalálása fontos tényező.

Az ipri extrudereknél ezt ugy oldják meg, hogy fütik, és hütik ventilátorral, egy határértéken belül.

A kérdés persze hogyan. Zónánként hőfokszabályzót épitenek be, ami vezérli a fütést és hütést egyaránt, persze nem egyszerre, szükség szerint.

Javaslat: az iparban használatos szabályzó PT100 érzékelővel, az extruder kiömlésénél. A fütést az eredeti használatával, a hütést ventilátorral a megfelelő helyre.

A szabályzó beállítása: Alsó küszöb, füt. közép állás nincs fütés, és hütés.  felső állás hütés (ventilátor megy) fütés áll. Ez az ugynevezett hiszterézis.
Egészen pontos vezérlés állítható be, munka hőmérsékletnek.
A kapott munka igy biztonsággal nyomtatható.

Van még egy fontos tényező: A polimerek kevert anyagok, változó folyásindexel. (Pl a mesterkeverék a szinező anyag) ez is befolyásolja a folyást, mivel az egyik anyag még képlékeny a másik talán már folyik. Érdemes homogén bevált anyagot használni, vagy a jó középutat megkeresni.
Jó kisérletezést!

keri

Jó, de ez miben különbözik a gyakorlatban a jelenleg is működő nyomtatóktól? [#nemtudom]

Azaz temperált fűtés, és szabályozható hűtés. A nyomtatás paraméterekkel lényegében ezeket optimalizáljuk igény szerint.

Laci11

Szia !

A folyásindex nem azt adja meg, hogy mikor kezd "folyni".
Ez tulajdonképpen az anyag viszkozitása feldolgozási hőmérsékleten
A nagy ipari extrudereknél azért van egy-egy zónán fűtőpalást és hűtőventi is, mert a teljes anyaghengert fel kell fűteni a feldolgozási hőmérsékletre, addig nem foroghat a csiga, mert törhet. Ha már felfűtött, és megy az extrudálás(forog a csiga), az anyaghengerben a súrlódásból és a csiga komprssziójából adódóan plusz hő keletkezik. Ez lehet annyi, hogy kikapcsolt fűtésnél is emelkedik a hőmérséklet, emiatt kell a ventillátoros hűtés.

Laci

B.Zoltán

Van-e valakinek hosszútávú tapasztalata robotgépbe nyomtatott fogaskerékkel kapcsolatban?

Ez PET-G-ből készült, kicsit erősebbre tervezett, pár órát ment, kopás nem látszik rajta, de vajon két év múlva hogy néz ki (rendeltetésszerű használat mellett)?

  

emerzee_

Sziasztok!
Szinte napra pontosan 1 éve vásárolt Sunlu 1.75 pla alapanyag törik mint a ropi. Párazáró dobozban, 20-25%-os páratartalomban tárolva. Havonta van kb., elővéve pár óra nyomtatásra. Még kb., a negyede megvan, sajnálnám eldobni. Meddig áll el egyáltalán az alapanyag?

RJancsi

Nekem 2-3 éves Gembird PLA+ (ritkábban használt színek) van elég sok spulnival. Ezek is öregednek. A befűzésnél még nincs gond, de ha nyomtatás után nem húzom ki a gépből, egy-két nap elteltével az extruder motor és a spulni között eltörnek. Kinyomtatva viszont nem látok különbséget a friss és a régi szál között, ugyanúgy olvad és tapad. Nekem úgy tűnik a sötétebb színek (amiben több pigment van pl. fekete, sötétbarna) jobban törnek mint a világosak. Nem csinálok tudományt a tárolásból, szobai páratartalom mellett a saját zacsijukban és papír dobozukban tartom őket. A legtöbből a szilikagél páramentesítő már rég elkallódott, de kibontás után különben sem sokáig érnek bármit is.