Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

gyorkecs

Jó Urak! Szerintem érdemes kipróbálni, mert elképzelni bármit lehet; mondjuk egy elrontott darabon, ahol nincs veszteni való. Azért a 60-100 fok annyira nem veszélyes a PLA-ra. Valaki 60 fokos asztallal nyomtat és 190 fok alatt nem láttam még javaslatot sem fej hőmérsékletre. És még egyszer, gyengén töltött formákhoz nem alkalmas, csak a tömör tárgyak kezelhetőek ilyen módon.

keri

Ugye ennek az "edzésnek" az a lényege, hogy meglágyuljon az anyag és erősítse a kötéseket. Így az anyagban lévő feszültségek deformálni fogják. Szerencsére a PLA annyira nem hajlamos az ilyesmire, ezért valamennyire képes működni. Ha csak simán meglágyul, és nincs külső erőhatás, azért meg szokta tartani a formáját, főleg olyan alakok esetén ahol nem tud sok feszültség kialakulni. Pl. egy hasáb, vagy kockánál működhet.
Egy nagyobb méretű, vékony falvastagságú dobozt viszont nem erőltetnék.
Ugye ha vízbe merítve melegítjük az még kb. a tömegvonzás okozta feszültségeket is lecsökkenti.

Sajnos nincs időm ilyesmi próbálgatásokra. De szerencsére a YT-on már kipróbáltak mindent IS. A már linkelt CNC Kitchen YT csatorna tudományos alapossággal teszteli ezeket a dolgokat. Ha jó ötleteket akartok keresni, ott érdemes kutakodni.

TBS-TEAM

Itt a teszt különböző anxagok hogy reagélnak. [#eplus2]
József

rcnn85cxp

sziasztok!
új vagyok a nyomtatásban, és méret problémáim vannak a nyomtatott alkatrészen. elolvastam az alábbi oldalt, https://www.klipper3d.org/hu/Releases.html, de miután nem vagyok programozó, megakadtam, fogalmam sincs, hogy miként lehet a konfigurációs fájlt megnyitni/módosítani. delta nyomtatóm van, és a delta kalibrációt kellene elvégeznem, kinyomtattam a teszt alkatrészt, de nem tudom, hol kell a paramétereket módosítani. ez azért is fontos, mert a gép bowdenek, és upgadelni szeretném egy direkt extruderesre. ehhez, az extruder paramétereit is módosítanom kell, ami szintén korrektül le van írva a klipper leírásában, de mint mondottam nem tudom, hogy miként kell a konfig fájlt megnyitni, szerkeszteni. tud valaki tanácsot adni?
robi

emerzee_

Nos a tapasztalatom az lett, hogy hidegben tényleg törik a pla filament. A hideg már 18 fokot is jelent friss szálnál. Idősödő szálnál kb., 1 év, ez többszörösen is jelentkezik, akár már 20 foknál is. Ha a helyiség hője felmegy 23 fok fölé, az 1 m hosszú szál a spulnitól az extruderig kellőkép átmelegszik, hogy ne törjön. A nyomtatóban hagyott filament is eltörik magától a hidegben. A kész nyomtatás nem törékeny (egyenlőre amit teszteltem), mintha a nyomtatás melegítése felfrissítené az anyagot. Más anyagokkal nem dolgoztam, így azokról nem tudok nyilatkozni. Megint tanultam valamit.

keri

Marlin, és az ezen alapuló FW-ek konfugurációja úgy működik, hogy Arduino fejlesztőkörnyezetben elindítod a forráskódot. Ott a Config.h file-ban, ami egy ember számára érthető szöveges file, átírod a paramétereket. Ez után rádugod a vezérlő panelt, és feltöltöd a vezérlőre.

A Delta nyomtató érzékeny a méretekre, szóval kell vele játszani, de aki itt benne volt a deltanyomtatók lelkivilágában, már jó ideje nem írt. Mi meg többnyire derékszögű koordináta rendszeres nyomtatókat használunk, így ilyen irányú támogatást nem tudunk adni, hogy mi a jó, és mit kéne változtatnod.

rcnn85cxp

Köszönöm szépen, megpróbálom amit ajánlottál.

rcnn85cxp

zavarhatlak privátban?

f0e7gg4wc

Helló,

olyan problémával szembesültem, hogy nem tudok megoldást találni erre a bajra, már 5letem sincs, hogy mivel variáljak, se támaszték se lassú menet se szünet se nagyobb szélesség se belülről kezdés, valamiért nem tudja szépen megcsinálni a tojás alját és tetejét, ilyenek lesznek:

mit rontok el?

      

335ubzjy9

Most tervezem 3D nyomtató vásárlását. Sok helyen kerestem, de nem találtam olyan infót, hogy milyen környezeti feltételek kellenek a nyomtatáshoz.
Gondolok itt hőmérsékletre, páratartalomra.
Azt mindenhol olvasom, hogy a filamentek nedvszívóak. Ez nyilván fontos a tárolásnál, de mennyire érvényes használat közben, a befűzött anyagra? Használhatom a gépet egy nem fűtött helyiségben, ahol kb 50% a páratartalom? Azt írod, hogy 18 fokon törik a szál. Akkor 10-15 fokos helyiségben meg se próbáljak nyomtatni?

RJancsi

Annyira nem kritikus a helyzet. A PLA hajlamos az öregedésre, amikor már szobahőmérsékleten is rideggé válik, és a nedvességet is szereti felszívni. De nyomtatáskor "regenerálódik", azaz a tárgyon már nem látszik ez. Nyomtattam vele már 10°C körüli garázsban gond nélkül. De vannak anyagok pl. az ABS, aminek a szobahőmérséklet is kevés, zárt (hőszigetelt) munkatér kell neki. Külön fűtés nem kell, a fűtött tárgyasztal bemelegíti a teret.

335ubzjy9

Milyen gyártmányú filamentet érdemes használni? Vannak tapasztalatok a Filanora anyagaival kapcsolatban?

laaci

Próbáltam már sok filamentet ( Hobbyking - POM, Gembird - PLA, Prusa - PETG, stb.) mindegyik érdemes kipróbálni!
A saját és géped képesegeinek felmérése érdekében!
Saját gyártású CoreXY, ismerőstől kapot Prusa i3 Clone, Ender5Plus.
A gyári nyomtató Prusa PETG-nél maradtam. Annak ellenére hogy az i3-ast végül átépítetttem a Prusa fejesre. Akkor is, csak a méret miatt Ender5Plus bejött, Prusa PETG filamentel. A saját gyártásúnál mindig ott lebeget a Tudat, hogy ezt/azt másként ( Az új feladatnak megfelelően) építhettem  volna jobbra.
Vagy ballra. :)
A gyárival nincs ilyen eszme.
A szálaknál pedig érezhető a " minőségi " gyártó sok tapasztalattal, vagy Aliesxpress közötti különbség. Bugyborékos, azaz bogyós felület, 3-5mm hosszan kihagyott szál a rétegben, "szörösebb" (asszem hajszálazásnak nevezik), amit ugyan egy vihargyújtóval 3mp alatt el lehet tünteni (akár egy 40cm szobron is),
de akkor is ennyivel több az utómunka.
Úgy hogy szánd rá a szentháromságot:
Pénzt/Időt/Paripát hogy meg tudd a te képességeidhez/rendszerdhez melyik a legmegfelelőbb az adott feladatra!
Azért a feladat mindig jelentős befolyással bír!
Egy fogaskerékhez POM, egy villanykapcsolóhoz - adott színre fújt PLA, ablakra felraggasztható karácsonyi dísz - bármi ami a kezed ügyébe kerül! :)

Üdv.
laaci

keri

POM-ot hogy sikerült bármi értelmesre használni? (nekem is hobbi kinges van)
Iszonyat zsugorodása van. 20*20mm-es teszt kocka gömb alakú lett mire befejezte a nyomtatást [#vigyor]

Én egyetlen használati módban látom racionalitását, két fejes nyomtatóval a fogaskerék külső falát lehetne ebből nyomtatni, akkor a jobban kezelhető mag anyag megakadályozná a deformálódást, és akkor nagyon jó kopás álló lenne, de még nem próbáltam, mert nincs dupla fejes nyomtatóm.

Fogaskerékre ezért általában PETG-t használok, az bírja a magas fordulatszámot is.
De másik csoda anyag számomra a PA-karbon. A nejlon önmagában szintén nagyon zsugorodik, de a karbonszálakkal hihetetlen jól kezelhető anyag lesz, a nagy szilárdsággal és a rugalmassággal. Pl. repülő modellhez egyedi propellert nyomtattam belőle és nagyon jól bírja, és a nyomtatásnak hála a kiegyensúlyozottsága is tökéletes, ami a fröccsöntött és fa propellereknél is gyakran probléma.

keri

Zavarj, de itt is nyugodtan meg lehet beszélni az ilyesmit. Jobban jársz ha más is tud segíteni, mert én is régen foglalkoztam konfigurálással, nem tudok fejből mindent.