Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

vjanos

Elkészült a protézis.
Csinálok még egy párat a jó ügyért :)
 
https://lh3.googleusercontent.com/-9euwwQ1yY4A/VmSkhFbNTJI/AAAAAAAAGhI/xsuzNnZvg4Q/s800-Ic42/20151206_171129.jpg" border=0>

32wpcr8jg

Sziasztok.
 
Szeretnék kérni egy kis segítsége tőletek.  
A nyomtatóm egy CoreXY, 40x40-es alu profilból, 12-es kéregedzett köracélok és lineáris csapágyak, Nema17-es léptető motorok, E3D V5-ös Ebay-s hotend, MArlin fw. ramps 1.4, DRV8825 motorvezérlővel. 32 mikrolépés XYZ-n és 16 mikrolépés az Extruderen. GT2-es szíj és 20 fogú tárcsa hozzá. 215x280x230mm-es nyomtatási területtel. Hotend-n van 2db 50mm-es tárgyhűtő. Cura 15.04-et használok.
 
Tegnap nyomtattunk 3 kalibrációs mintát.
 
Az első egy 25x25x25mm-es kocka tető nélkül és üres belsővel. 25.14x15.16x25.8mm lett. Z irányban szerintem azért ment el ennyire, mert az összes nyomat teteje nem sima, recés. Kevés vagy sok, esetleg nem egymás mellé rakja pontosan őket. A fala kívülről belülről nagyon szép lett és érdekes módon a belsejében az aljának a teteje is szép lett. Érzésre kicsit durvább mint az oldalfala, de a teteje nagyon recés lett.  
0,4-es fúvóka, 0.2-es réteg vastagság, 15%-os kitöltés, 1mm-es top/ bottom vastagság és 0,4-es falvastagság lett beállítva. http://www.thingiverse.com/thing:45225
 
A második egy „cube&circle” nyomtat lett. Itt is a teteje nagyon recés lett Pontos mért méretek képek közt megtalálhatóak. Érdekes módon az X és Y feliratú részek sarkai eléggé élesek (kivéve ahol fordul és lép a következő rétegre) és a kiálló Z jelölésű „torony” sarkait lekerekítette.
0,4mm-es fúvóka, 0.2mm-es réteg vastagság, 15%-os kitöltés, 1mm-es top/ bottom vastagság és 1,2mm-es falvastagság lett beállítva. http://www.thingiverse.com/thing:170922
 
A harmadik egy 50x50x10mm-es kocka nyomat lett. Oldalai szépek, de a teteje nagyon recés, akár fürdéshez használatos sarokcsiszoló kő kiváltására is alkalmas lenne :).  
0,4mm-es fúvóka, 0.2mm-es réteg vastagság, 30%-os kitöltés, 1mm-es top/ bottom vastagság és 1,2mm-es falvastagság lett beállítva.
 
Ezek után mértünk extruderen filament mozgatást. Filamenten jelölés majd fej felfűtés és kijelzőn potival mozgatás 40mm, majd újra jelölés. A két jel között kb 60mm lett mérve. Ezt esetleg hol tudnám állítani, hogy kevesebb legyen?
 
Érdekes módon, ha nyomtatás közben emelni szeretnék a ventilátor sebességén akkor kifagy a ramps, de ha előtte a kijelzőn 100% ->102% emelem a nyomtatás sebességét akkor gond nélkül lehet állítani a ventilátor fordulatát.
 
Nyomatokról a képek itt találhatók meg: https://www.dropbox.com/sh/8cvrq3jkn98ynqu/AADdyEzuqamVBtQUl5gvjFC-a?dl=0

rtzu

Köszi a gyors választ.
Ezek szerint nála van olyan profil, aminek nem minden oldalán van nut?
Nem tudod esetleg, hogy van nála olyan, ahol csak két egymás mellett lévő oldalt van nut? (a másik két oldala pedig zárt)

keri

Ha a lépés/mm értéket kiszámoltad és attól picit eltér, az a szíjak nyúlása miatt van.
 
Erre vettem én acélszálas szíjat, mert az nem nyúlik annyira.
Esetleg megpróbálhatod visszább venni a lépésszámot, de azért ez függ a szíj feszességétől is.
Z irányba nekem orsó van, az nem tud nagyon eltérni, csak ha rosszul van kiszámolva a lépésszám.
 
Az hogy a teteje recés egyenes következménye hogy 50%-al több anyago nyom. Őszintén meglepő hogy csak ennyivel ennyire ronda.
 
Szintén az extruder lépésszám/mm értékét kell módosítani. Én sokkal hosszabb szakaszon néztem. Egész pontosan 1 méteren mert így lehet minimalizálni a hibát.
Aztán a szál átmérőt is érdemes beállítani a valóságnak megfelelően.(curában)  
Utólagos korrekciót meg a flow%-os értékével lehet módosítani, szintén a curában, vagy a vezérlőben.
 
Nekem nem szokott kifagyni, rakd újra a fw a legújabb marlinnal. Az extrúder beállításokhoz amúgy is kelleni fog.

gg58bmmp2

Most újra van egy kezdő kérdésem.
A szálvisszaszívást hol állítom be?
A Marlinban csak a max gyorsulás értékét találtam meg.

vjanos

A szeletelő programban.
Retraction néven keresd.

gg58bmmp2

Akkor ezért nem találtam!
Köszönöm a gyors választ.

KBalázs

Feltalálták a meleg-vizet, azaz a szervó hajtást. Most épp 3d nyomtatóhoz. Arduino UNO(vagy NANO)-ra.
https://www.youmagine.com/designs/dc-motor-closed-loop-control-software" TARGET=_fnew>Openszoszos.
Vicces a https://youtu.be/L-_5KsAOVko" TARGET=_fnew>videója is.

gg58bmmp2

Ha már ilyen gyorsan választ kaptam, még egy apróság ami zavaró nyomtatáskor.
 
A nyomtatás megkezdése előtt amíg felfűt a fej, szépen kicsorog az anyag a fejen.
Így amikor elkezdi nyomtatni a brim-et, először szakadozva kezd jönni az anyag. Ez a szakadozott anyag még nem tud letapadni, szálat húz, ami a körkörös mozgás miatt keresztben áll a nyomtatott tárggyal.
Igazán csak esztétikai problémát okoz.
Van-e valami mód, hogy a brim nyomtatása előtt egy csíkot kezdjen nyomtatni, amíg megtelik a fej anyaggal?
Vagy a start.gkode-ba kell beírnom valamit?

KBalázs

Vagy úgy ahogy írod, vagy én pl. megfogom mielôtt elindítanám, és kézzel kitekerek annyit hogy már elkezdjen nehezen tolhatóvá válni a szál.

gg58bmmp2

Ez a kézi előtolás B tervnek nem rossz.

0cn2fmkgp

Kedves fórumozók!
 
Régebben írtam nektek, hogy egy Graber i3 ATX 3d nyomtatót szeretnék építeni, és szeretném a tanácsotokat kérni hogy az elektronika terén változtassak e valamit, vagy azokat szerezzem be amik a listában is szerepelnek?
Esetleg a Raspberry Pi 3 nem lenne jobb válsztás?
 
http://reprap.org/wiki/Graber_i3
 
Előre is köszönöm a segítséget! :-)

gg58bmmp2

Esetleg a Raspberry Pi 3 nem lenne jobb válsztás?  
- Nem!
Nem az arduino lesz a rendszer gyenge pontja.
Itt ahhoz sokan értenek, és nekem is sokat segítettek.

0cn2fmkgp

Értelek! Akkor mi lesz a gyenge pontja?

KBalázs

A kitekerek helyesen: megfogom a szorító rugónál, és lelazítva kézzel tolom a filamentet a hotendbe ameddig nem érzem/látom hogy leért az aljára (3mm fila). Ezután csipesszel leszedem asztalról ami kifolyt, és START.