Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

NickE

Olcsó ABS vagy PLA granulátumforrást még mindig nem ismer senki?

xmkwac9

Én ilyen http://www.ivanov.eu/?q=node/1722" TARGET=_fnew>hőálló szilikon ragasztóval ragasztottam a fűtőellenállásokat az ágy aljára. Szerintem kapható a nagyobb barkácsboltokban. Én az Aldiban vettem.

xmkwac9

NTC-ről jut eszembe: a kínai J-Headekhez tudja valaki, hogy milyen NTC-t tesznek? Én eddig lecseréltem EPCOS 100K-ra mind.

vjanos

Egyébként ha egyet nyomsz akkor erős lesz?
Tegyél be egy képet, hátha látunk rajta valami jelet.
 
Némelyik szeletelő tud tárgyakat egyenként, egymás után nyomtatni, persze ekkor úgy kell őket elhelyezned, hogy ne ütközzön az előző a fejjel.

keri

Ez nem is hülye ötlet.
Bár azért ki lehet szedni.
 
Viszont most jutott eszembe, hogy haver hőmérő szenzorok gyártásával foglalkozik. Ott általában samotliszt és vízüveg keverékével szokták beragasztani a patronba a hőmérőt és szerelvényeit.
 
Mondjuk az is igaz, hogy többnyire nem termisztort használnak hanem termoelemet (magasabb hőfokoz bír, és megbízhatóbb), de az bonyolultabb mert kompenzálni kell a mérőműszerben, mivel relatív hőmérsékletet mér lényegében.
Úgy szokott kénézni egy átlagos szonda, hogy van egy fémcső, meg egy másik fajta drót. Bedugja a csőbe a drótot és elhegeszt a végét. Ahol a két fém összeolvadt, ott nézi a hőmérsékletet. Ez után feltölti a csövet ezzel a samottos ragasztóval.
 
3D nyomtató esetén azonban szerintem simán elég ha bedugod a thermistort a lukba. Én kísérleteztem jobb hőátadással úgy, hogy alufóliával kiékeltem, de lényegében nem változott. Az a kicsi légrés nem sok vizet zavar. Csak a kicsúszás ellen kell rögzíteni.

keri

Fúvóka átmérő 2/3-adánál nagyobb rétegvastagság esetén nem tapadnak össze rendesen a rétegek.
Legalább is ezt írja a "kézikönyv".
 
Persze egy darabig lehet neki plusz anyagot adagolni, de az rontja a minőséget. Célszerűbb nagyobb fúvókát használni szerintem.
 
Az elhűlés nekem nem volt még gond PLA esetén, csak az, hogy leválik az üvegről ha sokat vacakol máshol. Hűtés csökkentését, melegebb asztalt, zártabb munkatért, meg lehet próbálni. Én néha használok 100 fokos asztalt is. Így puha marad végig a munkadarab. Persze visszahajlásoknál ez hátrány, oda a hidegebb asztal vált be.

keri

Cura és a Slic3r is tudja. Én kipróbáltam, de akkor meg nem tudott lehűlni eléggé :)
 
Ami jól bevált ilyen esetben az a rétegenkénti időkorlát, egyenként nyomtatva, és nem a sebességet lassítva, hanem az idő lejártáig félreküldi a fejet. Cura Advanced beállításoknál van ilyen. De persze célszerű úgy összeállítani hogy normális sebességgel egységes időt töltsön a rétegekkel, ne kelljen várni, mert addig is csöpög a fejből az anyag, és minden kezdésnél odakeni a munkadarabhoz.

vjanos

Oké, mostanában az S3D-t használom, nem követem ezeket... :)

keri

150$ért kicsit sok, nem? Vagy tudsz valami akciósat? :)

balika

Ha egyet csinálok, az eleg erős. Simplify3d tudja a külön-külön egymas utáni nyomtatást. Azzal szeletelek. Meglehet visszaveszek a retegvastagagon, azt tenyleg beállítom, hogy egyenkent csinalja, azt kész. Azért köszönöm

balika

Lehet ugyanazt az akciosat használjuk. Tudok segíteni.

s7manbs8

Fűteni kell az asztalt, lassabban nyomtatni, ki vékonyabb réteggel.

KBalázs

Mind a 4 olcsó PLA-gurigámból egy pár cm darabot bedobtam acetonba fürödni, meg kontrollnak a régi nemakciós (mi-több, még nem is magyar, de HERZ) filamentbôl is két félét, meglátjuk mi lesz.
Az ABS fila mennyi idô alatt oldódik fel acetonban fürödve? (nekem nincs)

balika

Nekem hamar feloldódott, mar nem emlékszem de biztos nem vot tobb fel oranal.

KBalázs

Letesztelem a HERZ kijáratós PLA-kat acetonnal, nincs benne ebben oldható anyag. Mindegyik egyformán felpuhult, megdagadt és felhasadt hosszában. A kijáratósak közül kettô víztiszta (mármint azzal indul). Fogyásnak-oldódásnak nincs jele.