Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Kicsa

Indította gaben, 2025 február 26, 08:02

Előző téma - Következő téma

spgkgiiaa

Mivel nem vagy messze tőlünk, hozd be az öntödébe. Van homokszórónk, épp ma használtam. Valami kis próbadarabon megnézheted, hogy milyen lesz, és akár az egészet elintézzük. Szerintem egy órán belül mindent le is tudnánk fújni. Ha ki szeretnéd próbálni, nyugodtan írj egy e-mailt nekem. Berakod a kocsiba, 10 perc alatt itt vagy.

Szalai György

Kis alumínium darabok esetében, az acél drótkorongozás, majdnem olyan felületet ad, mint a homokfújás. Lakkal lefújva tartós is.
A rezgő csiszoló is érdekes, apró karikás felületet ad.
Azt nem mondom, hogy pikkelyezd, mert valószínűleg nem élsz örökké, hogy a végére érj. [#nyes]

Kicsa

A rezgő csiszolót próbáltam már,csak valahogy nem lett egyenletes a dolog. Biztos ide is rutin meg gyakorlott kéz szükséges.
Megnéztem ezt a pikkelyezést,ha ez az amire gondolok (állványos fúróba fogott hengeres (csiszolószerszám) ,akkor erre tényleg egy egész élet kellene! [#wave]
A korongozás eszembe sem jutott,elvileg van itthon drótkorong,fúrógépbe fogható. Meg is nézem...
 
Viszont hála Petinek,úgy néz ki hogy a homokszórásra lehetőség nyílik.

wzc80zbf7

A drótkorongos kivitelre kíváncsi vagyok én is :). Kérek majd képeket! :)

Kicsa

Sziasztok! Eddig Épül a gépem volt a topic címe,most pedig inkább Szétszedtem projekt lenne a helyes! [#nyes]
A viccet félre téve,jelenleg így áll a helyzet :
A hét végén petrence nagylelkű felajánlásának köszönhetően sikerült a felülettisztítás. Remélhetőleg ez már a végleges összerakás lesz,mindent szépen sorjában. A tisztított darabnál az összes menetet újra igazítottam,higítóval mindent áttöröltem és kapott egy réteg Maestro Akrylan szintelen lakkot is. Elkezdtem a házi eloxáláshoz szükséges 'alkatrészek' beszerzését is,a táp kivételével mindennek megvan a forrása.
 
atideath! drótkorongot sajnos nem találtam,csak drótkefét. Azzal pedig szerintem csak összekarmolnám az alkatrészeket,így inkább marad a lakk. (Összerakás után,összekenés előtt szerintem a kész gép kap még egy,olaj és benzinálló keréktárcsa lakkot. Úgy lesz tuti a védelem,félek hogy ez a 'dekorlakk' nem túl tartós.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Kicsa/%c9p%edt%e9s%20folyamata/szorva1.jpg" border=0>
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Kicsa/%c9p%edt%e9s%20folyamata/szorva2.jpg
 
 
Hamarosan kezdem az acél alkatrészek végleges formára hozását is,glettel és festékkel. Csak azt nem tudom,publikáljak-e minden eredményt,avagy majd egyszerre a kész gépet,forgácsokal együtt? [#nemtudom]
 
Ezúton köszönöm szépen petrencének és VTamásnak az eddigi segítséget!!

Kicsa

http://cnctar.hobbycnc.hu/Kicsa/%c9p%edt%e9s%20folyamata/szorva2.jpg" border=0>

t334wehtf

Fura egy szerzet a bicajod...

000000000

Igencsak kikoptatja az ember seggét.

88nwcf22d

A jelenlegi eloxréteget mivel szándékozod eltávolítani és azt hol tudod beszerezni?
 
Én Nátrium-hidroxiddal gondoltam, de nem tudtam beszerezni, lehet csak én voltam a béna.

000000000

Ez egy triál bringa nagyon komoly ügyesség,egyensúly érzék kell különböző akadályok leküzdésére. Ülés azért nincs, mert ülni nem szoktak rajta:)

VighLajos

A nátrium-hidroxiddal óvatosan: ebben való fürdetés az egyik eloxálási módszer.
Szerintem csak mechanikus úton: csiszolás, polírozás, stb.
Az alu-vegyületek vizes közegben a keletkezésük pillanatában hidrolizálnak, Al-hidroxid keletkezik, ami az eloxálás egyik lépcsője.

Kicsa

A kép érdekessége hogy egyben így a bringa nem volt még fotózva. Most sem ő volt a célpont,csak így sikeredett. [#wave]
 
Nem űztem ezt a sportot versenyszerűen,nem is ment úgy illetve egyéb dolgok miatt is sajnos többet van a garázsban,mint a szabad levegőn.[#rinya]
 
 
Jelenleg nincsen eloxálva egyik alkatrész sem,csupán a légköri korróziónak hála,illetve a lakkréteg. Megpróbálom követni majd a linket leírást,ott trisós forróvízben való kifőzést taglalják : zsírtalanít,tisztít és előkészíti a felületet az eloxra. A folyamathoz pedig kénsav+víz szükségeltetik elméletileg elektrolitként.
Színezni is szeretném majd,most viszont kapóra jön a bringás kép [#smile] : A hajtókar,a kerékagy és a felnik is alumíniumból vannak,ha jól emlékszem 7075-ös ötvözet. Ezek is eloxálva vannak,nagyon tetszik a felület is illetve a védelem is megfelelő.

Szalai György

Az összefekvő felületeket nem takarod ki festés előtt, hogy ott ne fedje a festék? Utólag még meg lesznek munkálva? Hátrányos, ha a festéken fekszik majd a másik gépelem.
(Alumínium festés előtti tisztítás, zsírtalanítás, oxidréteg oldáshoz nekem bejött a vell done hideg zsíroldó. A bőrömet is eltávolította.)

Szalai György

A táppal mi a baj? Autóakksi nincsen?

Kicsa

Festésre csak az acél elemeket szántam. Elméletileg minden szükséges felület meg van munkálva,készre. Az kisméretű alu alkatrészek remélhetőleg eloxálva lesznek,ha nem akkor így maradnak,lakkozva. Az autóakksival az a gond,hogy nem szabályozható. De nézek valami szabályzót hozzá,hátha létezik efféle kapcsolás.