Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Kicsa

Indította gaben, 2025 február 26, 08:02

Előző téma - Következő téma

besirkyjh

Szia  
 
Szükség lehet rá bár nem jellemzö itt .
Olyan helyen ahhol fémben ( szines , nemes vagy vas ) gravirozol piciben ott nagyon jol jöhet pl ékszerészek szivesen használják sött mér e fölött is jovan .
Függ az elötolástol is hogy mekkora fordulaton tud járni a maromotor .
Nálam sem ment még 25 fölé a marom :)

Kicsa

A helyzet az,hogy kicsit túllőttem a célon. A tervezett áttétel olyan 30-35e 1/perchez volt,de aztán menet közben összeadódtak az eltérések,meglehet hogy el is számoltam magam és ez lett belőle.
Próbáltam kicsit játszani a szíjakkal de számottevő eredményt nem értem el. A magas fordulat egyébként nyák gravírhoz illetve relief maráshoz lenne,szeretnék előtolást is adni az X tengelynek. (jó lenne 2-2.5 m/perc)
 
Megnézem majd,hogy megkora az áramfelvétel úgy,ha az utolsó áttételt 'leakasztom'...
Egyébként minden részegység nagyon könnyen,szépen jár...csak összességében van vele egy kis probléma.

Kicsa

Köszönöm szépen a tippet,de az az igazság hogy nem nagyon tudok már költeni újabb motorra. A szíjak is megvannak,jó lenne ezzel kezdeni valamit.

hyuekyh7a

Mekkora feszültséget adtál a motorra?

Kicsa

64 V-os Dc feszültség...leesett 57-58 V közé. A trafó 350 VA-es.

Szalai György

Ez aztán az áttételmű!
Mivel lehetne javítani az áttétel hatásfokán, hogy kevesebb legyen a veszteség, és a motor üresjárati áramfelvétele?
Ha a csapágyaid nem érintkező porvédősek, akkor gondolom, hogy a szíjak hajlítgatására megy most el az energia. A motortól az orsó felé haladva, mindegyik szíjon egyre több, ahogy növekszik a szíjsebesség. Ráadásul a fordulatszám emelkedésével, fokozatonként csökkennek a szíjak hosszában ható erők, tehát egyre keskenyebb, könnyebben hajlítható szíj is elég volna. (Vágható hosszában?)
Azt a tapasztalatot vonom le a példádból, hogy számolni kell. A megmunkáláshoz szükséges forgatónyomaték igényt és annak az átvitelére alkalmas leglaposabb és leg keskenyebb szíjat.  
Törekedni kell a minél laposabb profilú szíj használatára, mert annak kisebb a hajlítással szembeni ellenállása. (A PJ vastagsága 3,5-4mm, a PH csak 2,5mm)
Sokat segítene a motornak, ha három szíj helyett csak egyet kéne hajtogatni. Kár, hogy nem fér el akkora kerék a motoron. Minek lenne útjában?

Kicsa

Hát igen,a számolgatás szükségszerű lett volna. Ezen törtem én is a fejemet,mi viszi el a teljesítményt.
A csapágyak fém porvédősek,számottevően nem változik az áramfelvétel 1-1 csapágy kivételével illetve az előfeszítő erő növelésével sem.
Egy tesztet csináltam,de majd jobban ki kell 'elemezni' a hajtást. Csak az első lépcső volt rajta,és a szíj kipakolásával szélre (először 3 borda fogott,aztán kettő majd egy) szépen csökkent a felvett áram,de nem drasztikusan. (Attól hogy 'nem fog' a keréken a szíj,attól még hajlítani kell)
A szíjak vághatóak hosszában.
A motor a Z lap mögött van,a Z és az X szán közrefogja. Az E240 is alig fér el,kb 2-2 mm a szabad hely a motor és a lapok között.Ezért nem tudok rakni nagyobbat. Tehát ennél az elhelyezésnél minimum 2 szíj szükséges lenne.

keri

Gravírozótűre kell ennyi, de még több is, csak többet már nem bírnak a kommersz csapágyak.

keri

Pont ez jutott eszembe, bár a Dremmel precizitása azért nem üti meg a fortunát, de tényleg egy 5000forintos FERM gravírozó motorral direktbe meghajtva ezt is tudna 30ezret.
 
Végleges megoldásom nekem is egy lekukázott szervó lesz fortunával és egyettlen 1/6 arányú áttétellel, de kezdésnek egy KRESS kerül fel a gépre. Azt is ki lehet órázni elég pontosra és az alapból forog ennyit.

keri

Nembaj, próbára jó ez.
Apámnak 20 éve működik egy körfűrésze mosógép motorral és kb, ennyi áttételel :D

besirkyjh

Valahol olvastam hogy a PJ szij legkisebb hajlithato rádiusza 14mm .
 
Tudom hogy melo de kiforditott fogazott szij pl : T3 vagy XL 10mm széles a két utolso kerékre ?
Ezek kb 2mm vastagok de a fogárkokban még vékonyabbak .
 

Kicsa

Egy 130 W-os dremmelem van nekem is. Szét is van már szegényke...a bajom az vele hogy nagyon hangos. A szabályzó szerint kb 10.000 felett már szétreznonál és visít. Ezt (is) szeretném kiküszöbölni.

Kicsa

http://www.powerbelt.hu/?Prod=PJ" TARGET=_fnew>Itt átmérő 20 mm-et ad meg.
A gond hogy más szíjam nincs...próbára megpróbálhatok esetleg befőttes gumit vagy valami madzagot ráakasztani.

besirkyjh

Két dolgon lepödtem meg nem régen .Az egyik a 15 éves Dremel ütése és hossz mozgása .Ütés 0.02mm volt ( kézzel forgatva ) hoszban nincs mérhetö elmozdulása ( persze a motornak megfelelö terheléssel mérve :) .
A másik ami meg lepett a Kress , elég elfogult vagyok ezekkel a tul misztifikált dolgokkal kapcsolatban de tetszik a finom járása és hogy 18 - 19 fordulatig nem igazán van hangja és a minimumon is jo a nyomatéka ( 800-as 10 és 30000 közötti fordulattal ) .ER11 hajtásra használva 1:1 ben .
 

besirkyjh

Nem tudom melyik van Neked ( én a régit hajtom , nem a kéket ) .35 000nél elviselhetetlenül visit de 20 000nél halkabb mint egy uj Proxxon .
 
Az a baj hogy nem uszod meg anélkül hogy a tárcsákat ne cseréld vagy ne alakitsd ( utobbit nem ajánlom , ismerve a PJ szij kerék méreteit és profilját ) .