Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Kelepeisz Lajos

Indította gaben, 2025 február 26, 08:02

Előző téma - Következő téma

zozo

Kopirnyáknak igaza van, az a csapágyház elég gázos. A külseje meg sincs esztergálva, így kicsi az esélye, hogy összefut a két csapágyfészek.
No meg a csapágy illesztés, ha nagyon szoros, akkor ne üsd bele, mert 2-3ezres fordulaton rögtön kivégzi a csapágyat.
Ha benn a tengely, egyik oldalról csapágyazva, forgasd meg és figyeld, hogy a másik oldalon központban van-e. Ha nincs, ne is folytasd.
Ha talpat hegesztesz rá, szintén deformációnak van kitéve.

ywathzay

A csapágy komolyságát nem a mérete, hanem a gyártója határozza meg. Az a rozsdás csapágyház szemmel láthatóan is el van nagyolva. Innen úgy néz ki (ahogy Zozo is mondja) a külsején nem is látszanak esztergálás nyomai, akkor ezt hogy hozták központba átfordításkor? Tudom hogy a szükség nagy úr, de nem biztos hogy a legjobb úton jársz a cél elérése érdekében.
(18 évesen én is építettem Jawa-ból choppert, de minek. Igaz 'ócsó vót, de ennek megfelelően rossz is. Legalább a kezdeti szárnypróbálgatásaimat kiélhettem rajta)

Kelepeisz Lajos

Sziasztok!
Sajnos a motor vásárlást nem tudom megúszni, lenne egy olyan kérdésem hogy kefés motort lehetne erre a daraboló gépre használni szíjhajtáson keresztül, vagy maradjon az aszinkron motor? Attól félek hogy ezeknek a motoroknak nagyon nagy a fordulata.

gaben

Mekkora tárcsafordulatra van szükséged?
Vegyél akkor 4 pólusú aszinkron motort, az csak ~1400-at forog.
Ékszíjtárcsákkal is tudsz játszani, hogy mekkora legyen a fordulatszám.

Kelepeisz Lajos

Egy ilyen gépünk van benn a cégnél, ott 2900-as fordulatú van, ami még egy 1:2 áttétellel kb 6000ret fordul. Valami hasonlót akarok én is, habár jó lenne tudni ezeknek az alumínium daraboló vídiás fogú lapoknak milyen fordulat kell.

gaben

Akkor ajánlom, hogy nézz szét a Pilana honlapján.
Itt meg találsz minden infót, a tárcsákkal kapcsolatban
a felhasználási áttekintésre kattintva. Többek között a vágási sebességeket is.

Pilana, keményfémlapkás körfűrészlapok

Kelepeisz Lajos

Azt írják az alu, vörös és sárgaréz vágáshoz vídiás lappal 3200-4400-as fordulat kell.

Kelepeisz Lajos

De mit gondolsz kefés motor szóba jöhet, vagy felejtős, habár ha belegondolok egy olyan kialakítású kefés motor ami kb 2kw és ékszíjtárcsát lehet feltenni rá, nem is jut eszembe, max a mosógép motorja.

szf

Szia!
Látod, ha adtál el volna nekem a sok lapból egyet akkor tudnák segíteni .
Nekem vannak 300-as átmérőjű különböző lapok. A vídiás alulapra 5000F/p van írva.Régi svéd lapra 8500F/p üzemi 12000Max fordulat volt írva. Változó, de a gyártói adatok az irányadóak.
Amúgy én is ilyen gépet építek(átépítek).

Kelepeisz Lajos

Ezt most nem értem, milyen lapot adtam volna el?

szf

Gyárigépen motorteljesítmény erre az átmérőre 5,2Kw/2800F/p.

szf

Abból a sokból ami van neked!

szf


Kelepeisz Lajos

2db van vídiás amit most is használok kőrfűrészen, amiből sok van az acél vágó korong van az a fekete karbon.

Kelepeisz Lajos

Szia PSoft!

Nincs esetleg pár képed az asztalemelőről amit akkor építettél be mikor pont ott voltam, szinte kész a gravírozógép és jó lenne valamit kitalálni az asztalemelésre.

Köszönöm