Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Farkas Ádám

Indította gaben, 2025 február 26, 08:00

Előző téma - Következő téma

Farkas Ádám

Mondom hogy csak próbára teszem fel így a motort addig a tengelyből sem vágok le. Ha mégis direkt hajtás lesz akkor csak ez a motor fér el a tömzsi nem. Azt a vékony anyagot azért hagytam meg a motor mellett, hogy valamit takarjon amikor alsó pozícióban van a Z. különben előbukkanna az orsó.

000000000

 
Ha ezt nem bírja ki akkor már most kidobhatod a kukába azt az orsót.
Mellesleg a mozgatott tömeget kell itt figyelembe venni, vagy a Z csak 500 kg?
Egy ilyen tesztnél azonnal kiderülnek a gyenge láncszemek.  

svejk

A sok kimarástól nem vetemedett el a húzott anyag?

wkbgzy80t

A marómotor azért jócskán be fog takarni a 400 wattosba, így azért "kompaktabbnak" fog tűnni.

Szalai György

Ja, hogy az oldalsó takarólap van kikönnyítve. Most értettem meg, amit írtál.
Bocsánat, ennek semmi köze a motorhoz. (Én azt gondoltam, hogy a síneket tartó lap könnyítéséről van szó.)

Farkas Ádám

Héló Pál nem kéne elvenned a kedvem [#crazya] hiszen én egy új első gépes, fórumtag vagyok, építő jellegű hozzászólásokat várok tőled [#circling].
 
Persze hogy vannak gyenge láncszemek, ezek az anyagok nem (pl golyósorsó szervómotorok) nem számolt dolog. Ilyent sikerült vennem, egy hobby géphez. Nem a 400W-os motorhoz kell visszakövetkeztetni az egész gépet. Ilyenekhez jutottam hozzá. 200W-os  jobb lett volna akkor most egyértelműen áttételezném.[#nezze]

svejk

Farkas Ádámnak jól kezdődik a napja :))

Farkas Ádám

A két oldalszoknya egy keveset, de az nem számít. A középsó 20-as az meg nem, köszörültetni sem kellett. Tényleg jó anyagot küldtél.
 
Ja itt had Köszönjem meg a családomnak, az anyukámnak. ÉS Svejknek!!
Megírnám milyen segítőkész gyerek ez a Svejk,
 
Nálunk nem lehet ilyen vasanyagokat kapni. (csak kb. 100Km-re)
Erre bement Kecskeméten a bótba, onnan felhívott levágatta, becsomagolta még aznap feladta nekem. [#worship][#worship]

Farkas Ádám

hát ja így tegyen fel nektek az ember képeket. [#boxer]
 
nemám akkor meg mi értelme ha nincs építő jellegű kritika.
 
Azért nem csodálom ha az újak nem tesznek fel képeket az építésről [#beka2]

Farkas Ádám

Még csak annyit a baracklekvárhoz. Ha nekihúzatom azzal a 7db csavarral szárazon az is akkora tapadást biztosít hogy jóval többet jelent mint nélküle. (ja nem ezekkel a krómozott csavarokkal hanem rendes gépcsavarokkal. Azt is meg kellett rendelnem, nem tartanak Sopronban)[#szomoru1]

000000000

 
Ne vedd baxogatásnak , de ennyit simán ki kell bírnia.  
Bizonyára pofásabb lenne ha a 200wattost motort befordítanád a Z mögé áttétellel. ( nem lenne Eiffel hatása )
Ahogy írod a hobbysta abból építkezik amit be tud szerezni, ha 400-as van akkor azt kell használni.  
Viszont ha így tetszik akkor maradjon a direkt hajtás.  
Mellesleg sokan Z-re csak fékes motort tudnak elképzelni. Ez oltári nagy tévedés !
Az egyik gépemen se volt fékes Z motorom , és meg se mozdult.
Motor nélkül viszont leszalad, tehát nem a szorulástól marad pozícióban.
Az motor vezérlője kikapcsolva is fogja a tengelyt annyira hogy nem szabadul el, sőt úgy kell izmozni ha odébb akarom tekerni.
Pedig nekem is van némi tömeg rajta (kb 30-40kg)  
Viszont az érdekes hogy Sopronban szinte semmit nem lehet kapni pedig jóval nagyobb a népessége mint Vácnak.
Itt szinte mindent be tudtam szerezni eddig ami kellet, vagy itt van egy köpésre Pest ha akad olyan ami itt nem kapható.
Ennek ellenére frankó masina lesz belőle.  

000000000

 
Barack lekvárt inkább kenyérre vagy fánkra kend, ne arra a gépre.
Illesztőszeggel többre mennél ha a csavarok mellé fúrnád be.
Az masszívabb lenne mint a ragasztás vagy a szimpla csavarozás.
De az a vasdarabnak ez ugyan mindegy hogy rajta van , vagy nincs ez a takaró lemez.
Annyira elenyésző a merevítése hogy felesleges szőrszál hasogatás.      

jv7pu3a5p

Nekem csorog a nyálam. :)
Vaze, egész meghozod az ember kedvet egy jó kis gépépítéshez. :))

Szalai György

Pedig szerintem nagyon jó, hogy felteszed ezeket a képeket. Köszönöm is. Az újaknak is jó, hogy felteszed ezeket a képeket. Gép építés terén magam is új vagyok, és sokat tanulok ezekből. Ha sikerül látnom valami tanulságot, abból okulok, de amin nem lehet fogást találni, azt csak nézem üres tekintettel.
Az egységugrás tesztet én is fontosnak tartom, de nem úgy, ahogy a talikon láttuk. Az nem egységugrás teszt volt szerintem, hanem szinusz tesztbe hajló egységugrás tesztek hosszú sora. (rezgetés) Digit tároló szkóppal felvéve az egységugró alapjelet és mellette egy analóg útadóról az elmozdulást, pár ugrás is elég. Abból is megállapíthatóak a határok, és nem rongálja az erőátviteli láncot határérték közelében sokáig.

svejk

Elég oda egy Magi féle quantum IC meg a Sentinel progija. Kirajzolja az is a hibajelet kalibráltan,
csak a step-dir és az encoder jelet kell hozzá megcsapolni.
De ha ilyeneket akarsz mérni akkor sosem lesz géped... ez olyan mint az ezredes mérőóra a hobbysta birtokában :(