Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Farkas Ádám

Indította gaben, 2025 február 26, 08:00

Előző téma - Következő téma

svejk

Azt biza kenheted!
A gyári, új, szoros porvédő azt az első alkalommal le is tolja.
A kocsik gyárilag kenőanyaggal töltöttek annak elégnek kell lenni ami odakerül.
Én ezeket az ellenállásokat egyszer mértem is az 1W vita kapcsán, pedig azok nem is új cuccok voltak.
No de majd bejáródik az, nagyobb lesz a sírás-rívás amikor könnyen szalad a kocsi :)

Farkas Ádám

A kocsik még nincsenek feltöltve zsírral. Építés alatt többször még le-felkerülnek, és nem szeretném hogy minden zsíros legyen. Meg a koszt is vonzzák a zsíros sínek. Egyébként nem olyan vészes a helyzet mint a videón látszik. Előre kinyújtott kézzel nehéz mozgatni 100Kg-ot, oldalról azért könnyen megtolható.

Szalai György

Igen, tegnap elém tette a Google azt az írásodat-mérésedet. Addig olvastam, míg fel nem szállt a © Tibor45-el összerúgott por.
http://www.boschrexroth-us.com/country_units/europe/france/fr/produits_applications/translation_montage/rep_download/lt_catalogues/Brves_instructions_guides__billes_et_rouleaux.pdf" TARGET=_fnew>Csak kenjed be, és sisak is legyen a fejeden, meg az inged nyakig begombolva, mert így kell csinálni. [#vigyor4]
Amennyit akar, annyit letol, de nem lesz száraz.

svejk

Mentségemre életemben egyszer volt új lineár cuccom, de épp tegnap előtt eladtam :)

Farkas Ádám

Azt mutatja hogy megszűnik a súrlódás és a lábamra esik.  
 
HÁT KÖSZÖNÖM EBBŐL NEM KÉREK!!  [#nevetes1]

VViktor

Szia Ádám,bár tudom nem mai dolog,de tennél fel valami rajzot erről az esztergáról? Itt most gondolok a vázra. Mert ötletes egyszerű és nagyszerűnek néz ki.Igaz én kézi kivitelt szeretnék majd csinálni,de az alap váz tökéletes lenne. Előre is köszönöm Viktor.

Szalai György

Az nem csak akkor fordul elő, ha X-et rajzolsz a hasadra? Pedig a rajzon úgy van. [#vigyor2]

Farkas Ádám


Farkas Ádám

Igaz ha le akarna esni, akkor alátenném a lábam :) Inkább a szemem folyjon ki.... [#vigyor3]

VViktor


000000000

Nagyon klassz gép lesz ez,a kézzel marás meg nemsemmi!Ezekkel a lineáris sínekkel sok tapasztalatod van?Nekem NSK LH15Z sínjeim vannak z tengelyhez és meg nem mondom milyen típusú kocsik,szerinted egy 8kg-os motort+egy kb 3kg-os fortunát+a szerelvényeit elbírná,ugyanez  a konstrukció lenne a Z tengely mint a tied.

000000000

Most nézem,te az x tengelyre tetted most még csak ezt a főorsó részt,de szerinted elbírna kb 15kg-ot ez a vékonyka 15-ös sín úgy,hogy a kocsik vannak rögzítve,mint nálad is és a sínek mozognak,hogy ne kelljen végig alátámasztani a síneket?100mm mozgástartománya lenne nekem ezzel a megoldással a Z tengelyemnek.

Farkas Ádám

Lehet hogy a kép csalóka, ugyanis még nincsen rajt a mozgó Z lemez.
 
Nálam végig alátámasztott lesz a sín, A sínek felcsavarozás nélkül nem is egyenesek és "hajlonganak" ezért köszörültetem alattuk a felületet. Nálam a Z mozgás 120mm, és 400mm-es 20-as lineárok lesznek. A 15-ös kocsi is komoly terhet bír ha rendesen alá van támasztva. Tehát a válaszom igen a 15-ös kocsid bőven elég ahhoz a súlyhoz.

nt4ibi7x

Szia!
Tetszik a géped. Hasonló projekten töröm a fejem. Érdekelne hogy mekkora lesz a legnagyob mozgó súly a gépen? Direkthajtassal vagy áttétellel fogod mozgatni?

000000000

Segítek most eltüntetni a "didkós lúrnyát"(bár engem nem zavar:-)).Ugyanígy szeretném a síneket rögzíteni,mint ha jól emlékszem akkor Szám Attila is tette.
http://szattidekor.hu/CNC2011/forum/zalap.jpg" border=0>
http://szattidekor.hu/CNC2011/forum/zora.jpg" border=0>
http://szattidekor.hu/CNC2011/forum/z2-1.jpg" border=0>
Bár annyi különbség van,hogy nekem kisebbek a kocsijaim és nincs rajtuk ilyen rögzítő "fül" hanem csak ha jól emlékszem akkor m4 vagy m5 nem átmenő furat van rajtuk.Az egy oldalon lévő kocsikat teljesen is össze szabad tolni vagy valamekkora távolság azért legyen köztük,mint ahogy a képeken is látható?