Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Farkas Ádám

Indította gaben, 2025 február 26, 08:00

Előző téma - Következő téma

Szedlay Pál

Ez egy olyan nehéz kérdés.
Itt többen azt mondják, hogy pontatlanságot visz a rendszerbe, de olyan sok helyen alkalmazzák ipari konstruktőrök, a marógépeken. Nagy, neves gyártók is.
Ezért nem kéne annyira idegenkednünk tőle, de mégis, mindenki inkább kerüli.
Itt járt nálam a GO98 kft vezetője aki a Heidenhain vezérlők hivatalos forgalmazója.
Neki is az volt a véleménye, hogy a gyorsjárati max. sebességre kell a servó max. sebességét áttétellel beállítani. Tibor45 is mindig ezt mondja nekünk, vagy hasonlót.
Egyszer kifogom próbálni azt az áttételt, bár én is idegenkedem tőle.
Az is igaz, hogy egy új komplett szerszámgép árában egy pontos jó minőségű szíj és kerék elenyésző a költségvetés szempontjából.
Ami a hobby kategóriában viszont már számottevő összeg.

wkbgzy80t

Igen, tény, hogy használják http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Dmu60_Innenansicht.jpg&filetimestamp=20060919085009" TARGET=_fnew>(példa) .  
Sajnos nem értek a dologhoz kellő mélységben, de azt tudni vélem, hogy egy lényeges különbség azért van a gyárilag áttételezett megoldásokhoz képest, mégpedig az útmérés kivitelezése. Magam részéről úgy gondolom, hogy ezeken a gépeken nem a szíjon keresztül van megfigyelve a szán mozgása. Persze ha "nagyon rossz" lenne az áttétel, rákompenzálni sem lehetne, útmérő ide vagy oda. Passz...
 
Bár hallottam nagy lézergépről, ahol motor encoder volt, utána többlépcsős precíziós fogaskerék hajtás, végül fogasléces mozgatás, de azért az más tészta...  
 
Már nagyon várom, hogy mit mutat a gyakorlat... [#vigyor2]

Farkas Ádám

Elkészült a Z. Két ujjal könnyedén tudom tekerni. Igaz még felkerül a marómotor. Próbára felteszem a 400-ast direktbe.  
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/Iron_man/DSC04698.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/Iron_man/DSC04700.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/Iron_man/DSC04688.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/Iron_man/DSC04689.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/Iron_man/DSC04690.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/Iron_man/DSC04691.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/Iron_man/DSC04693.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/Iron_man/DSC04694.JPG" border=0>

c2nsu773m

Nagyon jó!
Ajánlom most jó erősen kétkézzel fogjad a motort!

svejk

A Z lapján az oldalsó "szoknyák" ebben a formában tényleg csak burkolatként funkcionálnak, így kár volt ilyen vastagot választani. :(

000000000

 
Svejk ajánlanám figyelmedbe a #612 bejegyzés 3. képét.
Vékonyabból nem lehetett volna kikönnyíteni hogy nem érjen hozzá a kocsi oldalához mert eltűnik az anyag.  [#wink]

svejk

Látom én, de így meg értelmetlen és felesleges plusz munka volt.

000000000

 
Ádám nem tudod mit tettél , de majd az első gyorsjáratnál vegyél fel liberót. [#vigyor5]
Ezek a motorok hiába hogy 3000RPM-et tudnak maximum, simán fel lehet vinni 4000-ig.
Tehát a sebességed így 16000mm/perc lehet és 7000mm/s2 gyorsítás mellet.
Ha össze akarod szedni a családtagjaidat akkor ajánlok egy 1-2mm egység ugrás tesztet.
Pillanatok alatt ott lesz mindenki a házból   [#hehe]
a csukló törés elkerülés végett nem ajánlanám hogy lerögzített motor nélkül elindítsad.
 

000000000

 
Svejk ízlések és pofonok, neki így tetszik és kész.  
Mellesleg azzal a jó kis 63-as marófejjel 2 fogásból meg lehet csinálni azt az oldalsó könnyítést, de ha siet akkor egyből is.    

Szalai György

Hi… hííí…
Hát az a motor ott a tetején… Pláne, hogy még fékes is, tehát hosszú.
Minden műszaki indokot félre téve, a szépérzék is azért ordít, hogy be legyen fordítva a híd mögé és egy szíjon keresztül hajtson.
Vagy, ha már a púpot púpozza, akkor legalább legyen palacsinta motor.
Azt hiszem, nekem most megtanítottad, hogy a motort be kell tenni a két sin közé.
Köszi.

Farkas Ádám

Pont ezt mondtam neked, hogy a Z alá nem férnek be a szoknyák, ezért elég lett volna egy alulemez. Viszont két dolgon gondolkodtam 1. bemarok egy nútot az oldalába és az ellenpárját a szoknyába. 2. megkenem ragasztóval és felcsavarozom.

Szalai György

Az számit, hogy a motor alatt marad-e anyag vagy nem?
Nem oda rögzül a motor. Lehetne ott éppen lyuk is.
De ha neki így tetszik…

000000000

 
Szerintem is takaró lemez tekintetében ez volt a jobb megoldás mint hogy lemarod a kocsi oldalát.

Farkas Ádám

Nem indítom be így a levegőbe bármennyire szeretnétek  [#eplus2][#mf2]  
 
Nem értem mi értelme van egy 500Kg-os gépeket egységugrással gyötörni. A golyós-orsók sem biztos hogy túlélnék azt a sebességet ekkora tömegeknél.. [#confused]

Szalai György

Csak egy gyanú, de az az érzésem, hogy akkor megkenhetnéd baracklekvárral is, az legalább finom. Mert a ragasztó az szerintem rugalmasabb attól, hogy pár mikronos elhajlásokat megtartson.
Az össze nútoláshoz is trapéz nútot kéne marnod, hogy tartson. És felesleges szerintem, mert az a lap szoknya nélkül sem hajlik annyit hogy számítson, hiszen merevítik még a sínek is.
Vagy ívesek a sínek, ezért hozzá kéne feszítened egy etalon felülethez, és ezért akarod annyira merevíteni a lemezt?