Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

000000000

Szerintem ez egy bipoláris léptető. Nekem is van még az átkosból maradékként, de soha nem használtam semmire, mert kicsik. Az összetartozó tekercspárokat ellenállásmérésel megtalálod, az elvi bekötést pedig http://www.hobbycnc.hu/CNC/Motor/Uj/Motorok.htm" TARGET=_fnew>ITT.

Szedlay Pál

Szigma!
A következő kéréssel fordulok hozzád.
Ha időd engedi és tudsz érdemben válaszolni( nem magasröptű mérnöki integrálokkal, csak póriasan fölhözragadtan közérthetően szájbarágósan, nincs elektromérnöki diplomám, semmilyen sincsen) a következő problémámra akkor megköszönném.
Túl sok a pótméter az eszközömön és nem tudom mit hová állítsak és hogyan, hogy az optimális beállítást elérjem. Úgy olvastam az eddigi hozzászólásaidból, hogy otthon vagy a léptetőmotorok lelkivilágában.
A következő léptecs driverrel rendelkezem
Parker ZETA4
http://www.parkermotion.com/manuals/ZETA4240/ZETA4_240_RevA__UG.pdf
 
A következő potmétereket nem tudom hová és miért tekerjem ahhoz hogy a rendszerem a legjobb beállításba legyen.
Phase Balance
Phase A Ofsett
Phase B Ofsett
Electronic viscosity
Active Damping
 
Ha tudsz segíts.
Köszönöm.

3k74cecek

Ezt a motor vezérlőt nem ismerem, így először át kell tanulmányoznom a dokuját amit megadtál.
Ha ismered a motorod tipusát, akkor azt is add meg légyszives, mert amint látom első belekukkantásra, ez a vezérlő többet tud az általánosan használtnál, vagy csak bonyolultabban kell beállítani. Majd elválik ha végig olvasom.

3k74cecek

A DIP kapcsolók beállítását is add meg légyszives.

000000000

„nem magasröptű mérnöki integrálokkal”
 
Nem szabad ennyire lepóriasítani a tudományt!
Ha, tudós mérnökeink nem deriválnak és nem integrálnak, soha nem derül ki, hogy 6 000 mm-es hegyeinken csak alagúton kelhetünk át!
Ráadásul, soha nem építenek szerpentineket a Hortobágyon.
Nagydolog a mérnöki zsenialitás.
Zsenikből, meg jók vagyunk!

HJózsi

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c3/Kőröshegy_légifotó.jpg" border=0>

s7manbs8

Ennek a leírásnak a 8. oldalán a léptetőmotorok viselkedéséről tanulságos grafikonok vannak arról, hogyan függ a fordulatszám, forgatónyomaték, motorméret (teljesítmény) és a tekercsek bekötése (soros, párhuzamos) egymástól. Érdemes megnézni, ha valakinek nem világos, hogy mikor mit célszerű használni.
 
http://www.parkermotion.com/manuals/ZETA4240/ZETA4_240_RevA__UG.pdf

s7manbs8

Ez mi akarna lenni ?

000000000

Ha az, amire gondolok, hát HJózsi rendesen melléfogott.
Vannak több mint kétezer éves építmények is. Vizet vezettek vele, rajta az indiánok. Figyelitek? Amiket említek, kétezer évesek!
Érdekelne, hogy HJózsi csodája hol lesz kétezer év múlva?
 
Az is lehet, hogy én fogtam mellé, mert HJózsi a semmit átívelő akármire hozott példát, ami szintén nem idegen tőlünk.

HJózsi

Síkság bravúros átívelése, avagy a mérnöki zsenialitás ... illusztráció inas gondolataihoz #1724 ...

s7manbs8

Sajnos nem látom, mi az, mert nálam nem jelenik meg a kép, "file not found on server" lehet annyira titkos volt, hogy már le is törölte ?

HJózsi

Klikk a képre jobbegér, Kép tulajdonságai ...

s7manbs8

A 34-36 oldalon van leírva, illetve a motor adataihoz kell beállítani, ami az ezen oldalon levő táblázatokban látható. Ha tudod a motorod, illetve rendszered ilyesféle adatait, akkor kb. be tudod állítani, ha nem, akkor kisérletezni kell vele, és füllel szemmel kell beállítani, úgy hogy kis fordulaton ne rezonáljon a motor, de nagy fordulattal is lehessen közben hajtani.
 
Az EV 3 fordulat/másodperc alatt működik.

s7manbs8


HJózsi