Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

keri

Nem halt még el, csak nem jött el az ideje.
Már van elektromos fék, kormány, futómű. Ezeknek kevés a 12V tehát ha ezek piacképesek lesznek azonnal elterjed a 48V
Bár ami igaz, igaz, már a mostani sok elektromos kütyü is határán jár a 12V-os rendszer lehetőségeinek.
Ez kb. olyan mint régen a 6V-os rendszer.
 
Basszus, a motorom 6V-os amikor kiveszem a kulcsot akkor forró, mert a gyújtáskapcsoló annyira melegszik a nagy áramtól.

Kristály Árpád

Halihó Mindenkinek!
 
http://www.expressz.hu/gep-szerszam/egyeb/hirdetes-19978820/" TARGET=_fnew>300 W visszatáplálás
 
Ennyiért....???
 
Üdv.: Árpád

bmejdz9nu

Ez egy DC/AC inverter... elég sok érte :) hogy mire használják... milyen a reklámduma hozzá ... az egy másik kérdés:)
Inkább a technikai jellemzőit írta volna... :)

jv7pu3a5p

Lehet jobb a 24V. Én egy kicsit bánom már, hogy 12Vra terveztem a LEDes spotokat. Mert így csak 3db LEDet tudok sorba kötni. Ha meg többet akarok használni akkor 3 ledenként kell az áramgenerátor.  

sanyi84

De milyen áron? Nem véletlen nem csinálnak kapcsolóüzemű táppal a barkácsolók labortápot. Elég érzékeny szerkezeteket hajtottam kapcs tápról, lényeg hogy volt amelyik táppal jól ment volt amelyikkel gondok jelentkeztek. Ledhez, halogénhez jó de komolyabb cuccokat hajtani róla... Labortápnál meg az szab határt az áteresztőnek hogy el kell néha fűteni pér száz wattot, nálam 500 W ot fűt a két tápoldal, ha túllépi a megengedett hőmérségletet a borda akkor lekapcsolja a tápot egy elektronika és ennyi. De ugyan ez kapcsoló üzemmel nem a környezetet melegítené viszont zaja az lenne, biztos rádió nem menne róla, menne csak épp az ellenállomás 90 % brummot hallana. Amúgy gyáriba a kapcsoló üzemű fix tápok elég jók. Akár számítógép tápból is lehet labortápot csinálni de azért a használhatósága korlátozott.

jv7pu3a5p

Hát ha tényleg szinusz akkor ócsó...

svejk

Én is osztottam a véleményed addig amig nem szereztem egy - most nem jut szembe a neve -   0-35V/0,1-10A-es kapcsitápot.  
kb. másfél kg.  
Azóta csak akkor kapcsolom be a hagyományost ha több vagy nagyobb feszültség kell.
Belekukkantva semmi csoda nincs benne teljesen hagyományos kapcsolós felépítés, ha nem lenne kétoldalas biz isten lekoppintanám még azon az áron is hogy a trafóját és a fojtókat szétszedném.
Nagyon szeretem, nem volt még hátránya semikor.
(illetve van egy hátránya hogy az árammérő is digitális és nem analóg)

sanyi84

Én rájöttem a nyák és az elkók na meg az alkatrészelrendezés a lényeg a kapcs tápoknál. Kipróbálnám azt a tápot egy kézi urh-t hajtva, persze kapcsolóüzemből is nekem a legolcsóbb tápok vannak.  Az én labortápom egy picit nehezebb, lehet közelebb van a 30 kilóhoz mint a húszhoz, mérni a súlyát nem mértem, végadatai 90 V 5.5A vagy 45 V 11A vagy 2x45 V 5.5 A. Hasonló adatokkal max 120 V és max 5 A vagy 30 V és max 20 A akarok építeni egy tápot, lehet ezt elpasszolom és abból futja rá.  
A lényeg én fix telepítésű labitápnak ezt használom, nekem hordozni nem kellett még, de tény és való h kellene bajba lennék.

ra8nsmk6w

A múlt nyáron készitettem egy fejhallgató erősitőt. Az érdekessége, hogy 24v-ról müködik a bemeneti fokozata elektroncsőves a vége pedig fetes. Ezt én ajándékba csináltam volt rá egy hetem. Csőves technikában szentségtörésnek tartják a kapcsitáp használatát, én is igy voltam vele. Próbaképpen jobb hijján használtam egy kompakt kinai tápot aminek a vezetékezése, valamint a szigetelése is megfelelő volt. Majd, hogy megfeleljek a szakmai elvárásaimnak készitettem egy hagyományos transzformátoros tápot. Mindent a legjobb minőségben. Ami a lényeg, hogy visrosszaktam a kapcsitápot mert sem mérve sem fülre nem tudtam, tudtunk külömbséget tenni.Hallgattam jó néhány napig és nagyon megszerettem a hangját pedig van itthon néhány lényegesen igényesebb darab is.

svejk

Bizony sok estben az sem elhanyagolható, hogy a mai hálózatok irtózatosan zajosak, nem sok közük van már a szinuszhoz.
Egy hagyományos táp esetén lehet sokkal nehezebb kiszűrni az impulzusokat zajokat, melyek ellen alapesetben alig  tesz valamit, míg ez a zaj a kapcsolósnál a működéséből adódóan nem jut át. Persze utóbbinál a saját maga termelte zaj miatt kell védekezni...
Szóval az igazság a hibrid tápokban rejtőzhet.

keri

Ezért az én labortápom több kivezetéses trafóról megy és a feszültség igénynek megfelelően kapcsolgatja a kivezetéseket, a szeleptranzisztorra. Ennek köszönhetően nem kell folyamatosan 30V 3A-t eldisszipálnia ha csak 1,2V kell.

keri

De egyetértek. Komoly precíz tápot csak analóg módon lehet építeni. A kapcsolóüzem akkor kerül előtérbe ha a méret, a költségcsökkentés és hatékonyság a cél.

keri

Azért ha rátenném a motorszabályzómat szerintem be tudná gerjeszteni a tranziens :)

keri

A hagyományos trafók ott indulnak hogy bazi  nagy induktivitások. Én ha olyan az alkalmazás akkor hálózati zavarszűrőt is teszek rá, plusz bazi nagy pufferkondik, meg néhány kerámia a nagy frekire, és ez után jön csak a szűrés.
Ha ezen átjut bármi olyan zaj ami a kapcsolóüzeműn, nem annak gratulálok.
A kapcsolóüzeműek szűrése sem komolyabb, sőt ugye ott nincs zajcsökkentőnek fesszab. , mert a primer oldalra megy a visszacsatolás.
 
Persze gyakorlatban mondjuk erősítőt hajtva nem fog senkit zavarni az átjutó zaj az egyiken sem. A brumm, és a többi zavar nem a trafón jön át hanem a jel vezetékek szedik össze a levegőből leginkább.

43pbwjg8s