Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

HJózsi

Nem egy mai darab ... :) ... a koma még nem válaszolt, de ez a doksi úgy látom mindent tartalmaz ...


svejk

Urak!
Mi az elve a nagyobb marógépeken alkalmazott servorásegítéses kézitekerőknek?
Rásegítés nélkül szinte lehetetlen tekerni, rásegítéssel kb 1/10 erő kell a forgatáshoz, de azért van erővisszacsatolás, vagyis érzi az ember hogy mikor fog nagyot a maró.
Valami rugalmas, vagy kottyanásos encoder-tengelyösszeköttetés?
Vagy valami nyomatékszabályzott szervo?
Biztos egyszerű dolog...

Szalai György

Nem mondod, hogy van ilyen!
Force feedback tekerentyű?

svejk

Ja ...
Saját bőrömön tapasztaltam mert az egyik tengely szervoja rossz volt :)
Biztos egyszerű az elve mert már régi darab..

4um5b65d

Valószínüleg ugyanaz az elve mint az autók kormányszervójának. Persze ebben az esetben fel kell tenned azt a kérdést, hogy azok vajon milyen elven működnek....

svejk

Hát ez az..:)  
A teherautók tisztán hidraulikus kormányszervoját még ugy ahogy értettem...

svejk

Motorosnak amit csinált Tibor45 a tárcsamotorhoz, szerintem az is ezt a célt szolgálta..

Szalai György

Valaki árult a talin autó kormányszervókat, beszélgettem vele. Mondta a tipust, meg mindent.
Szakember, azzal foglalkozik, ért hozzá. Korán reggel ott volt, mikor még csak kevesen.
Ő tudja. Szerintem.

4um5b65d

Szerintem az orsó csavarodását fel lehet használni erre a célra.

ebalint

Szia Rinaldo!
 
Kösz a linket.
 
e.

Kristály Árpád

Halihó Mindenkinek!
Na....végre felfedeztétek az elektromos kormányservot......
Már az első talin kint volt,.....de mindenki csak nézegette.....
Toyota példáúl ilyen elektronikával egybeápítve...
12 Volt-rol alig 1.2...1.4 Ampert vesz fel...s Bika erős...sőt elnyűhetetlen 4-szénkefés motor illetve létezik Brusless változatban is....
Karambol után cserélik általában a felfüggesztés eltörése illetve deformálás miatt!
Abszolult mük képesek!!!!!!
Ja...a mocik ekte Japán!
Üdv.: Árpi

Szalai György

Szia Árpád!
De milyen elfordulás és/vagy erő érzékelő van benne?

svejk

Na persze ilyenem nekem is van csak a szabályzási elvét nem ismerem, és ugye a vezérlőelektronika nincs meg.
Az autóé biztos valami mikrokontrolleres bonyi szerkezet.
De az említett marógép 30 éves legalább, akkor még csak elektromecanika volt a csúcson, szoftwer nélkül.

svejk

Akkor még nem voltak nyúlásmérő bélyegek meg ilyen ingyom-bingyom.
Tuti egyszerű a működése...