Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

gery03

Autóipari elektronika fejlesztőként mondom, hogy én erre tápot se mernék rakni az autóm közelében sem, nemhogy benne üzemeljen.
Szerintem nem autóipari termék, viszont nagyon kíváncsi lennék ki és milyen megfontolásból helyezte el rajta az alkatrészeket ökörhugyozás formában, akárhova is szánták ezt az eszközt.

A 3 kivezetéses PCB egy egyszerű inverternek tűnik, a 6 már több minden is lehet. Mindenesetre kisfeszültségű elektronika az alkatrészekből (pl 80V-os FET-ek) ítélve. Áramra egyébként is túl soknak tűnik a legtöbb autóipari applikációhoz. Elektromos autó hajtások pedig nagyfeszültségűek általában, nem <100V.

Ez valami ipari eszköz lehet.

ezsolt74

Mach3-nál csak az ON vészkapcsoló jó, vagy a NO is?
Mert van itthon egy NO és ha jó hozzá akkor nem veszek feleslegesen egy másikat.

Rabb Ferenc

Vészkapcsolónak illik - sőt kell NC (Normally Closed) vagyis alaphelyzetben zárt érintkező. Ez nyitáskor biztosan megszakítja az áramkört és leáll a gép.

De a NO (Normally Open) alaphelyzetben nyitott, nagyon ritkán használt érintkező nem biztos, hogy zárni fog ha kell - oxidáció, kosz, por, póktanya stb okán.

Szóval NC alaphelyzetben zárt!

ezsolt74

Értem, Köszönöm a segítséget.

Autotec1


Autotec1

kép lemaradt

  

Miki2

Nézd végig a G-kód listát.
Én kapásból hiányolom a G41 G42 rádiusz kompenzáció lehetőségét.
Nem találom az állandó vágósebesség beállíthatóságát.
És biztos, hogy van még pár dolog, amire a tervezői nem gondoltak.
Ez csak az első felületes áttekintés alapján.

svejk

Valakinek a fiókjában nem lapul véletlen egy árva IR2117S gate meghajtó?
Hirtelen nem találok SMD-ben egyik általam preferált kereskedőnél sem.
Kifutó típus... :(

vadember

Náluk van, de kb. egy hét a szállítás.Reichelt

svejk

Köszi, ez most nem sürgős.

7ng7ui4ik

Sziasztok!

Mint korábbi hozzászólásomban is mondtam nem áramos ember vagyok, nézzétek el ezirányú hibámat.

Van egy kis esztergám amin a képek szerinti motor van, irányváltósan bekötve. Valami ezeréves Ganz kapcsolóval. Tundátok ajánlani valami olyan tokozott kapcsolót amire le tudnám cserélni? A mostaninak el van törve a bakelit burkolata, meg már kopottas is.

Kicserélném a kapcsoló és a motor közötti vezetékezést is mert eléggé káoszos. Nem én építettem így össze, már így vettem.

Ez a kapcsoló mondjuk jó lehet:
Apator 4G10-11-PK
https://lakitech.hu/apator-4g10-11-pk-tokozott-iranyvalto-kapcsolo-3p-16a-2719?utm_source=argep&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link
https://www.ehdh.hu/UploadFiles/TermekCsoport/APATOR_4G_CAM_switches_product_catalogue_EN_2018.pdf

        

TBS-TEAM

Az első (Apator 4G10-11-PK)és a második is jó.
József

7ng7ui4ik

Próbáltam kisilabizálni a mostani bekötésből és a fedélben lévő ábrából hogyan lehetne bekötni. Így helyes a bekötés?

Azt nem értem még hogy miért kell hogy kondenzátor be legyen kötve a W1 pont előtt?

  

TBS-TEAM

Nem jó a bekötés.
József

TBS-TEAM

Így jobb lesz. [#kacsint]

  
József