Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

Rabb Ferenc

Rá is van írva, hogy Ie:125A/40°C ezért nem felelt meg a 165A-re. Ha a gyártó sem vállal többet akkor az már a felhasználó felelőssége, hogy mennyire hágja meg a biztonságos értéket.

De 165/40=4.125A átlagosan elmenő érintkezőnként. Ez azért már nem akkora hőstett... Szabályosan pedig további 1A-el még ettől is kevesebb [#wave]

szf


ajpwg6jrn

Autóiparban a forrasztott kötések nem az igaziak. Bár ha összesodortad és úgy forrasztottad, akkor jó lehet hosszútávon.
A forrasztott kötések a rezgésektől szeretnek elengedni, pláne ha ólommentes technológia. A mai napig küzdenek (vagy inkább beletervezik) az autókba ezt a hibalehetőséget. [#eplus2]

jani300

Ólommentes ,na az itten biztosan nincsen .  :)

jani300

https://csucsheg.hu/webshop/lagyforrasztas/b-sn60pb-2,0mm-forrasztoon-0,25kg-detail
Ugyan ez van ,csak átmérő másfelesben .
Autóhoz ezt használom ,mert nincs is más :)
Nem tekertem össze , ha leesik visszaforrasztom , miért pont annak kéne örökké tartani amit én csinálok .
Egyébként a gyári megoldása több helyen agyon van égve [#nemtudom]
Nem fogom kibontani a biztosíték táblát ,szét van már buherálva több helyen .
Az akusarura szemmel van kötve az nem fog lesni , a többi biztosítva van , ennek is nagyon örültek ,hogy szépen ki.be kapcsol alapjáratnál .

PSoft

IdézNem tekertem össze , ha leesik visszaforrasztom , miért pont annak kéne örökké tartani amit én csinálok .
[#taps]

svejk

Megint az esélytelenek nyugalmával keresek egy 5,7"-os, 640x480-as  LCD kijelzőt, a pontos típusa:

ETV570G2DMU

Talán PLC-k HMI egységeiben előfordulhatott ilyen.

onagy


svejk

Igen, ezt megtaláltam én is, de az a tapasztalatom hogy mire megrendelő az ember általában mégsincs raktáron.  

Neked van tapasztalatot ezzel a céggel?

onagy

Nincs, de ügyfelem már vett innen kijelzőket.
O.

7ng7ui4ik

Aki jártas elektronika témában kérem segítsen megfejteni az alábbi(számomra) rejtélyt.

A marógépemen az előtolást egy hegesztőgép motorja és vezérlőpanelja működteti.

A vezérlőbemenő feszültség a csatolt kép szerint megy a vezérlőbe, majd a vezérlőből kifelé a motorfelé.

Nem igazán értem hogy a második trafónak milyen szerepe van? Igazából nem is látom át hogy trafó-e egyáltalán, nem tudom elkülöníteni a primer és szekunder oldalt a bekötési pontok alapján.
Körbefotóztam hátha segítség ez is.

          

ajpwg6jrn

Autóiparban a sima forrasztás nem elegendő.
Ott célszerű úgy összesodorni hogy forrasztás nélkül is együtt maradjon mechanikailag és érdemes ragasztós zsugorcsővel is védeni a korrózió ellen.

Még gyerekként javítgattam egy teherautót, szépen és alaposan forrasztottam, de pár év alatt a legtöbb forrasztás eltörött és sorra jöttek a kontakthibák.

Akkor megtanultam egy életre hogy olyan helyen, ahol mozog, rezeg, rázkódik sokkal több odafigyelés kell egy-egy mezei forrasztott kötésnél. (össze kell alaposan sodorni, ólmos forraszanyaggal kell dolgozni, zsugorcsövezni kell és ha van lehetőség mechanikai rögzítésre, akkor azt is célszerű.) Ha ezt mindet betartjuk, akkor tényleg megtettünk szinte mindent azért hogy jó legyen még sokáig.

JZoli

Szerintem túl magas feszültséget adott le a eredeti embernek a trafója, és így oldotta meg a feszültségcsökkentést. Esetleg még azt is el tudom képzelni, hogy a jobb leválasztás miatt csinálta így, bár ez eléggé valószínűtlen.
Neked a trafód 36 V-os kivezetése is jó lesz, bár kicsit magas lesz az egyenirányított feszültsége (50V)terheletlenül, de ha ez belefér akkor nincsen gond!

7ng7ui4ik

Köszi!

Sajnos a motoron semmilyen tábla nincs, így azt nem tudom megmondani hogy hány Voltos. Ha azt tudnám akkor azért könnyebb volna kutakodni.
Azt gondoltam én is hogy két lépcsőben lett transzformálva az áram, először 220V/42V, majd a 42V rákötve a 48/36-ra lecsökkentve 31.5V-ra. Létezik az hogy 32v-os motor van/volt, CO hegesztő előtoló motorjában?

Azt még mindig nem értem hogy hogy lehet olyan trafó aminek csak egy nullája van?

Örülnék ha meg lehetne szüntetni a két trafós megoldást valami helytakarékosabbra, de ahhoz biztosra kéne tudnom mit akartak ezzel a bekötéssel elérni.

onagy

Az első trafó egy autotranszformátor, ez galvanikusan nem elválasztott primer és szekunder tekercselésekből áll.
Kényszermegoldás szüleménye lehet ez ebben a formában.
O.