Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

000000000

Lehet, hogy a lefúvó szeleppel van a gond, nyomás alatt nem indul, vagy nehezen indul a kompresszor.

mu45tbne

Sziasztok.
Keresek bevált megoldást PWM ről analóg 0-10V alakító áramkört, Mach3 hoz, googlival találtam több félét de nincs most sem időm sem energiám mindenféle kétes áramkörrel bíbelődni, ezért kérlek meg titeket hogy ajánljatok valamit,
Esetleg ezzel az áramkörrel van valakinek tapasztalata, működik használható, stabil?
 
http://www.cjh.com.au/PWMConverter.pdf" TARGET=_fnew>Link
 
Üdv Gábor.

mex

Annyi biztos, hogy nem lineáris viselkedésű, egyszerű kapcsolás, de alárendelt célokra jó lehet. Lineáris átalakításhoz áramgenerátort kell alkalmazni.

Motoros

Ha jót akarsz írj "motion"-nak. Az ő áramköre már bizonyított.

000000000

Sziasztok,
 
Szeretnék építeni agy 3 fázis generátort.
Az elve az hogy egy szabadonfutó villanymotort egy fázisról indítókondenzátorral felpörgetek, és arról le lehet szedni a 3X400V ot. Találtam neten sok leírást meg kapcsolást, de egy ilyen alapján nem merek nekifogni, mert egy elég hiányosak, és ismereteim is korlátozottak.
Valaki épített már ilyesmit? Méretezési dolgokban tudnátok segíteni.

hostya

Én ugyan nem építettem ilyet, mert nekem van 3fázisom, de működik a dolog a gyakorlatban is..
Nézd meg http://www.youtube.com/watch?v=yR-mQ5iWuWs" TARGET=_fnew>ezt a videót
A videó végén van némi utalás, ami segíthet a méretezésben.
Az egy fázissal indított "motorgenerátor" teljesítményéből, kb. a fele teljesítményt lehet "kivenni" 3x400 volton..

000000000

 
Olyat még nem láttam, hogy ugyanarról a motorról szedik le a 3 fázisú 400 voltot amibe pumpálják vele a 230-at.
Rotoverter-nél van egy hajtott és egy hajtó motor amit egyiket csillagba a másikat deltába kell kötni.
A hajtó motor deltában van hiszen 230 voltról szeretnéd táplálni a hajtott pedig csillaga mivel ott 400 voltra lenne szükséged.
Amúgy kapcsolásokat rotoverter címszó alatt találsz googlival.  
 

000000000

 
Akkor ezek szerint ilyen megoldás is van :)
Viszont a 2 motoros megoldás hatásfoka jobb mivel ott az üzemi kondi folyamatosan rajta marad.
Anno egyik ismerősöm kísérletezett két mosógép motor összekapcsolásával és mérte is mit lehet kiszedni belőle.
Sajnos a weboldaláról leszedte már az eredményeket, de nem egy kóklerről beszélünk mert a ELTE TTK Technika tanári szakára járt.    
Ha jól emlékszem akkor közel 100% volt a betáplált és kivett energia.  
 

jani300

Üdv ! Volt erről szó már a fórumon . Egy (egy fázis )autótrafón 230/400 volt keresztül pörgetem a szabadonfutó motor , az biztosan működik mert én használom . Amit Te írsz afelől vannak kétségein , az indexen is írta valaki hogy nem indult el .

jani300

Ehhez ,biztosan nem kell két motor .
Ha a háromfázisú motort egyfázisról elindítom ,csillagban ,üzemi kondival, annak a kapcsairól levehető a 3x230 volt .Ha autótrafól használom (400V egyfázis)akkor pedig 3x400Volt .
Az amikor maga a motor a trafó ,a kapcsolásából értelemszerűen kisebb teljesítményű . És nem is értem hogyan indulhat el egyetlen tekercsel .
Az általam használt megoldás közvetlenül a hálózatból vesz 66 százalék teljesítményt . A fennmaradó 33 százalékot adja a puffer motor .
Aki keresi a hiányzó 1 százalékot hajrá :)

jani300

 Pedig már nagyon figyelek :(
A 66 és 33 százalék a felhasználói oldalról nézve értelmezendő . A betáp oldalról nézve nagy buli lenne , de nem .

000000000

Köszi az infókat,
Elvileg működik egy motorral is. Angolul rotary three phase converter néven fut, találtam is párat,http://www.youtube.com/watch?v=Y5TGZThIy38" TARGET=_fnew>pl ezt, de az a baj, hogy valahol 20% ot írnak túlméretezésnek, valahol 200%-ot, valahol kell fázisjavító kondi valahol nem, szóval olyan kusza az egész, azért lenne ha valaki olyan tudna segíteni aki épített már ilyet ami működik. A lejjebb linkelt videó szerzőjét nem ismeri valaki? Nem hobby cnc-s esetleg? Nekem is pont egy E1N-kéne működtetni, de nem akarok frekiváltót, jól jöhet máshoz is a 3 fázis
Jani300: kicsit írnál részletesebben a te megoldásodról, mekkora teljesítményű szabadonfutót használsz?http://www.youtube.com/watch?v=Y5TGZThIy38" TARGET=_fnew>pl ezt

hostya

"Ha a háromfázisú motort egyfázisról elindítom ,csillagban ,üzemi kondival, annak a kapcsairól levehető a 3x230 volt .Ha autótrafól használom (400V egyfázis)akkor pedig 3x400Volt . "
======================
Ha még mindig a #15271-ben linkelt videóról van szó, akkor, abban van egy trükk...
A videó végén látható rajzról kiderül hogy a csillagba kapcsolt motort úgy indítja 1f-ról, hogy a 230V a csillagpont, és az egyik fázis (U1) tekercsre van kötve.
Az indító(nem állandó!)kondi pedig szintén a csillagpont és a másik fázis(V1) tekercsre van kötve. -nyomógombon keresztül-
http://cnctar.hobbycnc.hu/hostya/cature%20ind%edt%f3%20kondi.jpg" border=0>
 
Tehát úgy indítja a motort, mintha deltába lenne, miközben csillagba van..
Amikor a motor felpörög, lekapcsolja az indító kondit, és marad a lüktető mágneses mező, ami fenntartja a motor további forgását.
A motor innentől 'forgó transzformátorként' működik, és a kapcsain, (u1;v1;w1) 3x400V jelenik meg, és nem kell hozzá autotrafó...
A rajzban van egy kis hiba(szerintem),a kondi nyomógombjának a valóságban alaphelyzetben nyitottnak kell lenni, mert csak az indításhoz kell...
Egy órával ezelőtt kipróbáltam.  Működik...  
[#wave]

000000000

Ha ez működik akkor jó, kérdés hogy a csillagpont ki van vezetve egy normál 400/230V -os villanymotoron? további kérdés hogy hova kell bekötni a fázisjavtó kondikat, és hogy mekkora legyen a fázisjavító és az indítókondi mérete?

B.Zoltán

Ez a link már többször volt, Pityesz féle megoldás, a rajz az ugyanaz, amit hostya bevágott.
 
https://www.youtube.com/watch?v=yR-mQ5iWuWs" TARGET=_fnew>Pityesz001 3fázisu E1N eszterga gép használata 230V-ról