Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

CNC eszterga építő iskola

Indította gaben, 2024 április 09, 07:32

Előző téma - Következő téma

KoLa

Az előtolás, és az ütköző! hogyan van megoldva ha csak úgy esztergálgatunk? kézzel?
Ezek hagyományos gépen kellenek, pillanatonként!

s7manbs8

Olyan gépet kell csinálni, ahol a a kézi tekerők digitálisan veszik a jelet és olyan mintha kézi gép lenne, ha azt akarod egy gombnyomásra ...

ANTAL GÁBOR

 Én a keresztszánnál nem szoktam ütközőt használni  . A nagy gépemen van ugyan de a kisebbeken nincs is

svejk

Csak hogy az egy külön tudomány, hogy nincs erő visszacsatolás és úgy tudj esztergálni.

f35ezvjs

Kérdezném?
"Olyan gépet kell csinálni, ahol a a kézi tekerők digitálisan veszik a jelet és olyan mintha kézi gép lenne, ha azt akarod egy gombnyomásra ... "
Kérdezném?
Nem a kézikerék adja a jelet hogy mennyit menjen előre vagy vissza az szán?

ANTAL GÁBOR

 Kézikerék kontra kézikerék.   Ok legyen a hagyományos gépen lévő mostantól nóniusz a kézi impulzus adó ( manual pulse generátor ) pedig MPG . Azt hittem hogy ha leírom hogy impulzusokat generáló kézi.... ( manual ) akkor tiszta a fogalom

000000000

Azt már letisztáztátok, hogy a mechanikai kézikerek helyét az elektromos kézikerék veszi át. Az önzárás nélküli golyósanya-golyósorsó párost a léptető/servo tartonyomatéka blokkolja álló helyzetben.
Ütközőnek pedig szerintem minden további nélkül lehet használni bármelyik szánon NC kapcsolót ami sorosan be van kötve az E-STOP körbe.

ANTAL GÁBOR

 Az igaz és leszúrásnál hiányzik is ( ugyan még nem törtem kést ) A nagy repülők szervókormányai az elején nem voltak ellátva erő visszacsatolással és történt is baj belőle ( Jó ha a pilóta érzi hogy mennyire csűr ) Ma már megoldották . Nem fogok bele de elvileg  nem lenne akadálya  átvenni a módszert  

KoLa

Én sem! a keresztszánon kézzel adom a fogást!aztán csak bekapcsolom a hosszirányú előtolást! és akkor vagy kézzel megállítom ahol kell, vagy az ütköző kapcsolja ki az előtolást! erre gondoltam!

KoLa

Hogyan kell rávenni a z-t hogy elinduljon a semmibe, cél nélkül! valamilyen sebességgel,valamelyik irányban,és majd csak egy kapcsoló jelére álljon meg!de akkor már működjön az mpg egyből!

000000000

Én ezt a részt úgy terveztem, hogy a gyári nóniuszt meghagyom és a keresztszán előtoló fogaskerék helyén kapja a léptetőmotor hajtást.
Ide még MPG sem szükséges...
 
Hátrány: változik az orsó menetemelkedése, ha az általános 16/5 golyósorsó kerül beépítésre.

ANTAL GÁBOR

 Ok de ha hagyományosan esztergálok a gépemen akkor én is ezt csinálom Mint írtam cnc ben a vezérorsót hajtom kívülről ( belakatolva ) és a nortont üresbe téve. Ha meg hagyományosan akkor norton be és ( közönséges ) előtolásnál mehet a vonóorsó meg az ütköző

KoLa


000000000

Nem értek ezekhez a logikai kapcsolásokhoz, de ha ide be lehetne iktatni egy mezei négyszögjel generátort, akkor megoldható. Ütközőre futáskor a generátorról átvált a vezérlő jelére, egyben az MPG is aktív lesz.

KoLa

Azt minek nevezik? láttam egyszer egy ilyet!Elég drága cuccnak monták! 35eft! egy kézi jeladó,mint az mpg! és egyből a vezérlőre van kötve? nem kell számítógép!