CNC eszterga építő iskola

Indította gaben, 2024 április 09, 07:32

Előző téma - Következő téma

9789sd68

Kedves Tibor!
 
mikor fogsz már mutatni egy képet vagy videót a te esztergádról mert a végterméket meg a programot láttuk de azt hiszem személyesen már kértem tőled a gépet is mutasd már meg, hogy az se maradjon ki a teljesség igényéből
 

3ztiz2p39

No látod, ugye hogy vannak egyszerűbb alternatívák! [#eljen]
Látom már meggyógyultál [#wink]

4um5b65d

Ez nagyon jó ötlet.
A Béni által említett állandó motornyomást ki lehetne váltani egy plusz ugyanilyen kilincskerékre és egy pneumatika hengerre.
Az talán járhatóbb, mint egy spéci motor.
Igaz itt el kell gondolkodni azon, hogy ha kopik a reteszelés akkor vajon egy fúró hogy fog beállni központba. A késsel lehet variálni egy alátéttel.

4im2adcie

Elsőre ez a motoros ráfeszítés beteg ötletnek tűnik, aggódtam, hogy nem fog e leégni, de így világos. Ilyen részletet honnan tudsz..mármint a lakkozás?Csak nem leégett :))

3ztiz2p39

Szerintem nagyon egyszerű, lehet 1-2 relével megoldható.
Mondjuk szerszámcsere parancsra egy ablaktörlőmotor tekeri előre, ha elér egy kissé túlszaladt pozíciót, akkor megfordítja és lecsökkenti a motor gerjesztését, így ráhúzza magát. követekető szerszámcserénél eredeti irányba vált teljes gerjesztéssel, így tovább.

4im2adcie

Szerintem is kiváltandó. Valamilyen kúpos zárásnál meg kiesik a kopás.

3ztiz2p39

És mi van ha a ráfeszítés egy jó erős rugón keresztül történik majd a motorról levehető az áram ha a csiga önzáró.
 

3ztiz2p39

Nagyon príma kis bika csigahajtműves motorok az ablakemelő, vagy ülésállítgató motorok.

9789sd68

az a legnagyobb gondom, hogy itt alapból mindenki marót épít/ett pár kivételtől eltekintve
 
és ugye nekem is azzal van mindennapi szinten munka kapcsolatom
de számtalan esetben kellett már rájönnöm, hogy kéne valami kis bizbaszt is csinálni ami nem megy marógépen (vagyis menne, de nem akarok szórakozni a főorsóba fogott munkadarabbal és asztalra szerelt késsel)  
 
nekem szimpatikus és egy ideje már erősen gondolkodtató dolog volt egy eszterga építése és csatlakozom azokhoz akik miatt ez a topic létrejött!
 
nekem a ferde jönne be mert iparis cucc kinézete lenne sem előnyt sem hátrányt nem tudok mellette
leszámítva, hogy az EAN esztergámon a szánról mindig sepertem otthon a forgácsot amit a ferdénél nemigen kell
 
szegnyereg: tényleg nem olyan fontos ha apró az alkatrész, nem lehetetlen a hosszú munkadarab se mert mindig fél centivel kell nagyobbat megmunkálni mint lehet a gépbe
nekem marhára bejön marón is a szerszámcserélő és aki megtudja milyen vele az élet el se tudja utána képzelni nélküle!!!
szóval ha a kedves fórumtagunk közzéteszi a Fehérváron bemutatott revolverrel kapcsolatos tudást akkor elérte a fórum is a célját amiért ez az egész működik, hogy segítsük egymást és ne hátráltassuk
 
szóval ezúton kérnék mindenkit mint akinek nem sok szava van itt,  inkább előre toljuk ezt a dolgot és ne hátráltassuk, ha negatív véleményünk van akkor azt indokoljuk is meg!!
és lehet jönni az előnyökkel is bátran mindenkinek

3ztiz2p39

A sűrített levegőt jó lenne kihagyni.
Tudom hogy minden rendes műhelyben rendelkezésre áll, de...

3ztiz2p39


4um5b65d

Ebben az elrendezésben nem hiszem, hogy használhatsz rugót, mivel a késszár rugalmas hiselkedése visszahathat a rugóra, ha például 6-szög anyagot drehálsz. Persze ha qrva combos rugót nyomsz össze a csigával akkor talán nem gond.

3ztiz2p39

Kúpos zárásnál kis motor excenteresen nyithatná a kópos reteszt. Persze azt még nem tudom, hogy hogy.

gfvbk036

Következtettem. [#vigyor2]
Szakember mondta, hogy 60 fok felett a normál lakk hamar megadja magát.
Erre meg az van írva, hogy normál üzemi hőfok 90. Tehát különleges. [#eplus2]
Ha leégett volna, már nem menne. A helyi viszonyokat ismerve, nincs aki újra tudná tekerni.  
(Egy nagyteljesítményű motorunk kétszeri újratekerése után 3*150A*400V helyett ~3*70A*400V tud, és mossák kezeiket. Ja, a motor 50 éves gép eredetije.)

4um5b65d

Csinálhatod orsóval is.
Hasonlót képzelj el mint egy villanykapcsolót mikor átkapcsolsz.
Kell egy bizonyos út amiután átbillen a rendszer.