Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Hűha ez érdekes... 3,50mm-el a "felszín" alatt...
Néztem itthon a marókat van egypár 6mm-es gömfejű de semmi más...
Végül is sosem akartam 3D-t marni... Csak ez igen megtetszett..
Mármint egy "közös" tesztnek...
6/2,54 = 2,36 azaz 91mmX2,36= 214mm a munkadarab... ez így nem járható? :)
Na jó nem égetem magam tovább... 3D-ben:)

bmejdz9nu

Még nem, csak a Mach-hoz készített 3D file-ok kompatibilitására gondolok... WinPC-NC hez...

000000000

Én is szeretnék forgótengelyes G kódokat tesztelni a Mach-al. [#nyes]
Csak az a baj, hogy még senki nem adott.

svejk

Akkor kb. 65 ms alatt gyorsul fel a max sebességre.
Szerintem a gyorsítással még mehetsz majd feljebb és ott majd még finomíthatsz a servo paraméterein. Persze ezt majd a gépre rászerelve lesz majd értelme.
Varsányinak a jobb DC motorjai is tudtak ilyen gyorsulást ha jól emlékszem.
Persze a követési hiba biztos nőni fog, de valamit valamiért.

Szedlay Pál

Tudod ezen a vezérlőn annyi paramétert lehet állítani, hogy elmegy a hajam tőle. Már most is keményen neccesre van hangolva, de még atom stabil. De a kemény megállások és indulások nagy vibrációt keltenek, psychogilly szavaival élve 0-ról való gyorsításlor szétrázza a gépet.
 
Nem tudom valaki tudta-e már mérni azt, hogy egy 10 mikronnak megfelelő túllendülés 2 ms ideig, mekkora valóságos elmozdulást jelent valódi lineáris elmozdulásban. Például egy mikronos lineáris encoderrel szerelt gépen mint az enyém. Milyen eszköz kellene ahhoz, hogy valós időben kiértékelhető legyen a szervó encoder  és a lineáris encoder által kiadott adat különbség. Így lehetne mérni a torzulásokat, rugalmasságot, kottyanást stb...

Szedlay Pál

bocs elírás volt psychobilly=psychobilly

000000000

Szia Bul Feri!
Inkább itt válaszolnék Neked.
"Yaskawa EM-60-as motorról van valami infód?"
Az EM vagy RM vagy UGRMEM stb. egy széria jel, és utána még pontosító adatok jönnek, ez
határozza meg az adott típus teljesítményét, feszültségét, stb.
Nálad ez 60, így valószínűleg ez egy 60W-os
modell, de hogy azon belül milyen n, M, stb. jellemezi, így nem tudom.
De tapasztalataim alpján szinte minden Yaskawa
Minertia sorozatú motor kiváló DC szervo motor,
bátran tervezhetsz vele komolyabb CNC gépet is.

ztti28t3n

A pontos tipus: UGFMED-A9EEN25. 1:3-ban gondoltam áttételezni 4-es vagy 5-ös emelkedésű orsón.

000000000

Sajnos pont erről a típusról nincs katalógus
adatom, de amit írtál aszerint eljárva 99%,
hogy ok. lesz a hajtásod ezzel a motorral.
Ha netán mégse, nyugodtan írjál, és segítek
behangolni.

ztti28t3n

Köszönöm! Egyenlőre a hajtáslánc méretezéséhez kellenek az adatok, de ha összeáll, lehet, hogy szavadon foglak [#smile]

Lőrincz Tibor

Megpróbálom ismét feltenni a kérdést: (bocsánat Magi úr -de a kl*vio fóruma nem elérhető),hogy van valakinek tapaszalata a DCM sorozatú (kl*vio)féle kínai szervómotorokkal kapcsolatban? Ha van akkor írjon róla legyenszíves.

35kpazcgr

Üdv mindenkinek!
 
Lenne néhány kérdésem azon szakikhoz, akik valamelyest konyítanak a szervómotorokhoz.
Van pár db. bontott egyenáramú, külső gerjesztésű(!) - tehát nem állandó mágneses - állórészű motorom. Eredetileg Cloos hegesztőgépek huzalelőtolóiban tették a dolgukat. Első ránézésre szimpatikusnak tünnek (legalább is nekem). Kis átmérőjű, ám hosszú forgórész rengeteg (kb. 30) szegmenssel, korrekt csapágyazással. A kimenő oldalon dupla csigahajtás (ez leszerelhető) meglepően kicsi holtjátékkal! A csigaáttátelek nem önzáróak, visszafelé is forgathatók (több bekezdésű csigakerék).
A motor adattáblán lévő adatai:
Tápfeszültség: 56 V DC
Forgórész áram: 3,2A
Gerjesztő áram: 0,35A
Max. fordulat: 6900 ford/perc
Teljesítmény: 60 W
 
Érdemes vele foglalkozni, vagy felejtős?
 
Üdv:
Tomahawk

svejk

Nem tudom mennyi az a pár db, de ha nem 2-3 hanem több és nem túl bonyi rá az encodert felszerelni akkor kipróbálnám helyedben.
Azt miden féleképpen nézd meg először hogy mindkét irányban egyformán jár-e, nehogy asszimetrikus legyen.
A másik fontos dolog pedig a biztos, állandó gerjesztőáram. Véletlen se forduljon elő hogy menet közben megszakadjon vagy ki tudd kapcsolni.
Hatásfokban valószínű elmarad a mai moder mágnesekkel szerelt társaitól. (ugye az állórész is melegíteni fog)
A névleges áramon egy erőkaros, vagy madzagos nyomatékmérés sem ártana előtte.
Csak hogy tudd hogy mire számíthatsz...
Aztán írdd meg a tapasztalatokat okulásképpen!!
 
 
Természetesen a fentieket mint szervo-homokozós tag írtam, tehát nem szakvélemény.
 

35kpazcgr

Ez a pár darab pontosan 6 db.
A kipróbálás (mármint szervóval) még odébb van.
A szervóvezérlőm most készül. Jelenleg az alkatrészeket beszerzésénél tartok.
A többit ( a nyomatékot és az irányt) megvizsgálom.  

s7manbs8

Nem tudom mennyiben van különbség, hogy az állórész állandó mágnes, vagy árammal gerjesztett sok menetű tekercs. De ha annyi ampert eresztünk az állórész tekercselésében, hogy ugyanannyi legyen a mágneses térerő, akkor ha nem tévedek nem sok különbség van. Innentől, pedig tekinthetjük úgy, mintha állandó mágnes lenne benne. Tehát nincs semmi kérdsés ebből a szempontból.