Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

Szedlay Pál

Svejk!
 
Lehet, hogy rosszul adtam össze: de....
Azt írod: a motor tehetetlenségi nyomatéka 5kgcm2
+ amozgatott tömeg tengelyre redukált nyomatéka 2,39 kgcm2
+ J (orsó) 0,623kgcm2
Ez összesen 8,013kgcm2 és nem 6,49kgcm2

000000000

Szia Svejk!
Így első ránézésre pár hiba biztos van benne.
Pl. J redukált=0.62+2.39+5=8.01 Nálad ez 6.49 kgcm2.
Azt már le sem ellenőrizem, hogy egy egyes
J részelemeket jól számoltad-e ki, de gyanús már
a képlet is néhol. Ahhoz már késő van, hogy
részletesen utána számoljak, de a lényeg az utolső mondatodban van. Folyamatosan azt
írogattam nektek, hogy vannak hatékonyabb
(pl. négyzetes, köbös hatású)
módszerek, eszközök, mint az észnélküli
teljesítmény növelése (ami csak lineárs),
ráaádásul nagy motornak hiába nagyobb a
nyomatéka, a tetája meg négyzetesen rosszabb,
tehát egy kisebb motor sokkal pörgősebb. Na
innentől kezdve lett elszúrva sajnos Péter
minden erő, és izom törekvése, kezdve onnan,
hogy az egész szervo végfok fölösleges, lomha,
állat és ráadásul drága FET-ekre, tápegységre
épül a gyakorlatilag semmiért.:) Tehát egy
Hobbystának, ahol igen csak számít a pénz is,
totálisan rossz minta ilyen szempontból is.

000000000

Közben látom, ezt Te is észrevetted, akkor már
ketten vagyunk.

4um5b65d

Lassan érdemes lenne egy olyan topicot is nyitni, hogy HOMOKOZÓ....Oda kerülnének be a lektorálásra váró anyagok és mikor mindenki hozzátette a magáét és letisztultak a vonalak akkor bekerülhetne a tisztán tartott KÉPLETEK-SZÁMÍTÁSOK topicba...

HJózsi

hüllőket ne keverjél bele, azaz please csak most, forget it!  
Egyik probléma, hogy a kérdéseidet magad válaszolod meg...  más válaszába pedig bele sem gondolsz ...  Ez így süketek párbeszéde sötétszobában ...  
 
Sem terheletlenül, sem terhelve nem tudja természetesen 1:1-ben lekövetni az egységugrással kapott vezérlőjelet, De(!), kis sebességről, "csapkodási frekvenciáról" indulva, lesz egy tartomány amíg MARADÉKTALANUL végre tudja hajtani a feladatot, azaz az oda vissza út minden lépését meg tudja tenni. A sebességet (csapkodási frekit) növelve egyszer csak észre lehet venni, hogy már nem tudja bejárni a teljes útszakaszt. Annál jobb a rendszer, minnél nagyobb frekvenciánál jelentkezik ez a "töréspont" ...  

000000000

"Na ez a bibi... azaz a cirkuszi mutatvány...
T45"
Péter! Te tényleg ennyire "sötét" vagy, vagy
egyszerűen nem bírod elviselni a saját butaságodat,
elrontott összes szervó cuccodat, és állandó
üres, szakmaiatlan duma és fecsegő
kényszered van?:) Gyújtsál már inkább egy kis
halovány gyertyafényt a fejedben végre!:)[#merges2][#heureka]

HJózsi

[#eljen] + Fétis - Latex ...  [#eplus2][#wave]

svejk

Na ennyit a számológéppel való számításról.:( :(
valamit elütöttem...
Ezt elvileg ki tudom javítani, de félő hogy a képletek sem lesznek jók akkor pedig hiába..
 
Oké, holnap légyszives nézd át tüzetessebben.
 

svejk

Én ezt már egyszer felvetettem...De nem gond ha kiforrja magát csak akkor rakjuk át oda...

4um5b65d

Ja és persze egy külön homokozót Péter és Tibor részére is ki kellene könyörögni... :))

4um5b65d

Fogggggalmam sincs miről beszélsz Józsi...Nem én voltam ![#nyes][#vigyor2]

svejk

A #6815-ben kijavítottam az összeadási hibát...

HJózsi


svejk

notepad :(
 
én hülye vagyok ezen progik kezeléséhez..(is)

HJózsi

Na ne szerénykedj! [#wave][#wink]
De ok, ha kész, jóváhagyva a számítás beírom excelbe, hogy könnyen lehessen cserélni a bemenő adatokat méretezéshez...