Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

svejk

Na ja..
Az roppant fontos amikor épp arról írogattok hogy vissza kell venni a sebességet meg a gyorsulást....

000000000

Valahol kerezte Hunka Tibor, hogy milyen kezzelfoghato kulonbseg van a ket rendszer kozott.
Amit Peter es amit Tibor hasznal.
 
Valos pelda, NCT-s marogep, ipari AC servo rendszer:
 
Gyorsitast kulon lehet parameterezni. Bizonyos okokbol a gyorsitasi idot novelni kellett. Mit eredmenyezett? A kijelzon tovabbra is pl. 4.000mm/min-t latok. Viszont a megmunkalasi ido tobb lett, mint a duplaja jelen esetben.

000000000

"...mint a duplaja, jelen esetben."

svejk

Na csak még ezt hagy írjam ide..
Persze Aszbolit!
Ezt szerintem mindenki érti amit leírtál, meg azt hogy az áttétellel négyzetesen csökken a mechanika tehetetlensége a motor számára..
Csak Ti nem értitek meg azt hogy csak egy nyamvadt 5-ös orsóm van, egy nyeszlett mechanikával, hozzá  egy szedett-vedett motor.  
Persze sebésseget illetően vannak vágyaim..
(Kínszenvedés kivárni azt míg a másik sarokból átcammog az eszköz a null pontra. Marás közben már nem idegesít annyira, mert akkor legalább halad..)  
A lineárisan mozgatott tömeget pedig a nyeszlett mechanika miatt nem tudom úgy sem egy bizonyos határnál jobban gyorsítani...
 

000000000

Figyelj! Nincs itt semmi baj.:)
Ne személyekben gondolkodjál, akik ellen vagy
mellette vagy, hanem a műszaki igazság és
tartalom legyen a lényeg (a sértődöttség érzését meg lehetőleg mellőzzük).
Erre próbálj szerintem törekedni szigorúan
szakmai alapon.
Azt pedig nézd el nekem, hogy 3 betűs képleteknél egyszerűbben nem tudom egy fizikai
folyamat lényegét érzékeletetni, megértetni
akár veled, akár mással. Pl. a J milyen
összefüggésben van a nyomatékkal, gyorsulással.
De megkérem Laslie barátunkat, menjen oda
az esztergagépéhez, állítson be a karokkal
rajta 2000 1/min-es fordulatot, és állítson be
63-at. Ezekután legyen szíves írja be a
fórumba, melyik esetben volt dinamikusabb
a tokmány felpörgése.:) Nagyon tanulságos mese
lesz egyeseknek, és ő ezt számotokra
érthetően el is fogja magyarázni.:)

000000000

Azt az idot, amit sarokbol - sarokba torteno cammogassal tolt, visszahozza megmunkalas kozben.

000000000

Köszi! Gratulálok Neked Aszbolit!

svejk

Tibor45 Te tényleg olyan műszaki analfabétának nézel bennünket hogy mi ezt nem értjük meg??
 
Mindegy hogy mi miatt de nekünk KELL az a 2000-es fordulat (a példánál maradva) akkor mit tudsz tenni? Belátod hogy nem tudsz jobban gyorsítani, vagy nagyobb motort raksz rá.., de az veszélyes lehet
 
Valamint azt is kérdezzük meg Leslie-től hogy mi történnem ha a 2000-es fordulatot ugyanannyi idő alatt érné el mint a 63-at. Oda merne-e állni mellé?
Bizony-bizony ott valami szétszálna, vagy törne, mert nem erre lett tervezve a gép.

svejk

Ez való igaz és gondoltam is hogy nem hagyod ki:)
Csak hogy én magamból és egy pár fórumtársamból indulok ki..
Munka után, hétvégén elkezdek szórakozni a géppel, semmi értelmeset nem csinálok és főleg nem sorozatban, hanem csak játszogatok próbálgatok. És bizony itt sok a holtidő mert az effektív munkamenet elenyésző a beállítgatások mellett.
 
Valamint azt is vedd figyelembe hogy a nyeszlett mechanika miatt úgy sem tudok nagy gyorsulásokat elérni.
 
Persze úgy tudom Te körbe vagy véve komoly géppparkkal, és "péncsinálásra" is használod a gépet, de talán nem ez jellemző a fórumra..

4um5b65d

Hát kellett ez nekem? Még a végén nekem kell a világegyetem összes problémájára válaszolnom....Megyek elhasználom a telefonos segítségemet.  
Tárcsázok !
06 30 345988372663772333498
 
Kicseng.....
 
 
Hallóóóó , az atyaúristennek beszélek? Lenne itt egy kis probléma..........
 
[#falbav][#nyes]

svejk

"Azt pedig nézd el nekem, hogy 3 betűs képleteknél egyszerűbben nem tudom egy fizikai  
folyamat lényegét érzékeletetni, megértetni  
akár veled, akár mással. "
 
Nem a képletekkel van a gondja itt az embereknek hanem az alkalmazásukkal..
 
Ezért szeretnék egy kis átfogó "művet" készíteni a képletek és számítások-ba..
de ez nem is olyan egyszerű ha formailag is átláthatót akar az ember.. Lsd. lentebb..
 
A #6683-ban is ha az integrál egyenlet helyett inkább azt írtad volna, hogy-
 
J = m*r-négyzet osztva 2-vel
 
(a tömör henger forástengelyére alkalmazott tehetetlenségi nyomaték képlete)
 
ahol:
m= az orsó tömege (kg)
r= az orsó sugara  (cm)
J= az orsó tehetetlenségi nyomatéka (kgcm-négyzet)
 
-akkor talán nem hőkölnénk vissza..
 
   

3k74cecek

Kérésed parancs !
 
kerület=88mm
idő kb. 2.9 sec
sebesség=30 mm/sec
azt hiszem a kétszer 50msec gyorsulás/lassulás elhanyagolható a majd 3sec-hez képest. Ha beszámolnám se sokat változna a végeredmény.

000000000

Ertem amit mondasz, el is fogadom. Nincs ezzel semmi problema. Csak neha vannak "tullengesek". Ezt most ugy altalanossagban irtam...
 
Meg lehetne sokat irni, de csak szocseples lenne. A lenyeg elhangzott szerintem ezen az oldalon mindket reszrol.

HJózsi

És az autód 1-esben vagy 5-ösben gyorsul jobban állóhelyből? ... Melyik esetben érzed, hogy jobban süppedsz az ülésbe?

svejk

Tibor45! Jól számoltál Te a #6683-ban?
Az az 500 mm hosszú, átm. 20mm-es orsó nálam csak 0,6 kgcm2-re jön ki, feltéve ha acélból van..