Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

000000000

Szia svejk!
Levelet kaptál?

svejk

Azért a 80-90V 20A nem olyan kevés..
De Te is kicserélheted a FET-eket nagyobb feszültségűekre. A saját stabil IC-jének max. bemenő fesze 125V addig elvileg mehetsz csak a fet-ek korlátoznak 100 V-nál.
FET csere után esetleg érdemesebb külön segédtápról járatni az elektronikát.
Ezek most nem kipróbált tanácsok voltak csak noszogatás a kísérletezésre :)

HJózsi

Szia vbodi! Igen a túlfesz is közrejátszott, most már van megoldás ... :)
Józsi

HJózsi

Nem melegszik, csak ha nincs jól beállítva a komparálási szint. Lehet ugyanis úgy beállítani, hogy a LED még nem világít, viszont már van némi szivárgás a FETen. A fékezőáram kb 10A de rövid idejű... Hagytam helyet hűtőbordának, de úgy tűnik nem kell. Persze majd a helyén, üzem közben még ellenőrzöm...

svejk


HJózsi

Még semmire, csak egy opció további feldolgozásra...

4um5b65d

Egy kérdésem lenne , hátha tudna valaki valami okosságot rá mondani.  Hozzájutottam vagy 4db csigaáttételes egyenfeszültségű motorhoz. Rohadt kis precíz motorok és 230V-osak.
Külön ki van hozva a forgórész tekercsvég és az állórész tekercsvége . Ezeket párhuzamosan kell kötni és a betáp 230 voltos váltó feszt egyszerűen egy graetz-el egyenirányítani és máris működik a dolog. Valahogy keresnem kellene a neten további infókat róla, de nem tudom mi lehet ezeknek a motoroknak a szabvány megnevezésük. Valaki tud esetleg a dologról valami infót ?

000000000

Szia Laslie!
A perselyek az X tengelyen danamidból, az Y tengelyen ZX100-asból vannak fel vannak töltve műszerolajjal, a szimering a tömítettséget adja.A tengelyek nem edzettek, hidegen húzott 50mm köracélok, a bronzot nem bírnák. Most csak próbálom, ha kész lessz a T-nútos asztal, megoldom a szennyeződés távoltartását.

4um5b65d

Vbodi, de nem célod az hogy az elhasznált "fémporos" olaj az ki tudjon jönni?  Anno, pár éve én pont ilyenre csináltam egy szerkentyűt és ott nagyon megjártam a szimeringes tömítéssel....Jobb ha valamennyi távozni tud mert bent csak galibát csinál....

000000000

Kösz a tanácsot, lehet, hogy kipróbálom.

000000000

A perselyház két oldalán van olajozó nyílás, ha az eggyik oldalon fecskendezek be olajat, a másik oldalon az elhasznált olaj eltávozik, így vele a szennyeződés egy része is.

4um5b65d

Lehet, hogy ezt az olajbevezető csövet sem kellett volna ráraknod, az itthoni gépemen olajzószemeket építettek be és azon ezzel a nyomatékolajzóval nagyon klasszul lehet kenni és ez tényleg kinyomja a trutyit a siklórészekből és mindig a friss olaj van csak bent... Napi 1-szeri olajbepréselés, aztán egész nap mehet a gép és ahogy tapasztalom ez totál elég is neki, pedig gyűröm rendesen...

000000000

Üdv. Mindenkinek!
Elkészült Motoros Kollégának a #3414-ben
leírt édes "kis picike" 1 KW-os tárcsamotorjának
sebességszervó hajtása. A héten átadom Neki,
majd Ő ha gondolja, készít róla már beépítve
videót, én egy fotóval szolgálhatok.
http://cnctar.hobbycnc.hu/Tibor45/Robsy-Tacho-k.jpg" border=0>

svejk

Helló Neked, újra itt a fórumon!
Egy-két "száraz" technikai adatot azért írhatnál róla...
Egyébként mi a szerepe a mocinak?

HJózsi

Szia Tibor!
 
Gratulálok,várjuk a videót! [#taps]
 
A nehézsúlyu bagollyal (HP UHU) én is befordultam
a célegyenesbe :  
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/HJozsi/UHU/HP%20UHU%20and%20the%20Lathe.wmv" TARGET=_fnew>Video1
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/HJozsi/UHU/HP%20UHU%20and%20the%20Lathe%20015V.wmv" TARGET=_fnew>Video2
 
Tápegység bikásítás és áramlimit kör kifésülése van hátra ( a multiméterrel azt állítom - 0.01 V-nak 1A-nek kellene lennie egyenlőre kb 0.5A, ezért 0,30 - 0,35V-nál kezd már jól viselkedni... ) Azt érdemes még tudni, hogy a 6Nm-es motor 1.5-ös gyorsítóáttétellel hajtja meg a főorsót, tehát a főorsón 4Nm jelenk meg. A nem elhabyagolható theta miatt ( meg hogy egyenlőre a tápfesz jelentősen leesik ) még van "némi" oszcilláció a tranzienseknél... Egy regeneratív powerdump áramkört is kapott, a led kigyulladása a tápfesz emelkedésekor egy terhelőellenállás rákapcsolását jelzi...