Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

000000000

Nem bírom felfogni, hogy mitől jobb és merevebb ez a meghajtási mód a hagyományostól (fordítottja). Legalább 40%-al hosszabbra kell így csinálni a sines részt, hogy ugyanolyan mozgatási hossz legyen.
Gépészek biztos tudnak nekem erre választ adni.

000000000

Semmitől, sem merevebb, sőt. De néha Péter
szeret a semmiért mindent elrontani, akaratos
emberke, és az akarat nagy úr. Csak sajna
ha az akaratunk ellentétes a műszaki alaptörvényekkel,
akkor cseszhetjük az egészet, sajna a mechanikai,
elektronikai elemek ismerik a fizikát, így az ő
"akaratuk" lesz a döntő.

bmejdz9nu

mire gondolsz a +40% hosszra?

svejk

Ha elfogadod a tanácsom, harmonikást rakj, nem sokkal drágább.
Nálam a 0.5Nm-es motornál a 2Nm-es helikális határeset volt. Kezdett "rugózni", ezt épp úgy nem szereti a vezérlő mint a kottyanást (servonál ugye megengedett a névleges nyomaték többszöröse pl. irányváltáskor)

000000000

Mennyi a mozgási út hossza éa milyen hosszú az alsó alu hossza?

000000000

Melyik kialakitasra gondolsz?

bmejdz9nu

A helicalból ha alu volt az a kb. negyedét tudja... http://www.heli-cal.com/" TARGET=_fnew>www.heli-cal.com
De egy normális adatlapot sem találtam a honlapjukon...
Csak megjegyzem az alura azt írják felhesználási terület: Encoder meghajtás... míg ugyenekkorából rozsdamentes kivitelből már szervó hajtás...
Esetleg ha megnáznéd mert én semmi adatot nem találtam...
A szállító írta: 3Nm-et (shock or reversing terhelésre... az azért durva terhelés...
 
Tennék én persze harmonikást és lehet, hogy az lesz a vége :)... de 10.000 Ft/db és nagyobbak...

bmejdz9nu

105mm... alsó alu? mire gondolsz?

000000000

-hagyományos: a lin sin és golyós orsó- csapágyazása áll a kocsira van szerelve a maró tartó
-Péter féle: kocsi áll és a lin rendszer viszi a marót

000000000

Teháta mozgatási hossz: 105 mm
ami tartja a lis sint alu hossza: ... mm

bmejdz9nu

Nem igazán értem, de teszek be egy képet... A rajz pedíg a mechanikai ötletekben van...
 
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/VP_CNC_V1/Kepek/Z-tengely/P1170081.jpg" border=0>

000000000

105 mm mozgási tartományért  ekkora súlyt és méretet ( úgy saccolom 400 mm) kell-e cibálni.  
Szerény véleményem szerint kisebb súlyból és méretekből megoldható a másik módszerel hasonló mechanikai elvárás.

000000000

Nos, ha mindent jol ertettem. Vegletekig leegyszerusitve, van ez a ket eset:
 
http://i56.photobucket.com/albums/g199/albinolynx/ver01.jpg" TARGET=_fnew>ver. 01.
http://i56.photobucket.com/albums/g199/albinolynx/ver02.jpg" TARGET=_fnew>ver. 02.
 
Egyforma elemekbol epul fel mindketto. Megfogasi feluleteket a naracs reszek imitaljak. Az arany szinu elemek a motorrogzito lapok.  
 
Az elso eset amit RC mond. Masodik amit Peter.
 
Az en meglatasom:
Az elso esetnel egy "levegoben logo" lemez also reszere kell felerositeni a motort. Persze, lehet haromszogeles modszerrel kimereviteni, stb...
Plussz maga a tenyleges Z tengely felfele kinyulik eleg rendesen. Ez RC gepen eleg szembetuno. Latni is a motor felfogatasa szolgalo lemez szelen a mereviteseket. Legalabb is en annak velem oket. Fix a mozgato motor.
 
A masodik esetben igaz, hogy mozog a motor a kocsival. Viszont mar ebben az egyszeru esetben is meg van tamasztva a motortarto lemez also resze. Tovabb mereviti az egesz szerkezetet, ha a lemezhez hozza van erositve a linearis sin, rud.  
 
Osszessegeben szerintem masszivabb. Mindegyiket lehet persze optimalizalni, stb. Ezek csak szemlelteto kepek...

000000000

http://www.hobbycnc.hu/CNC/Mech11/cnc20001.jpg" TARGET=_fnew>ezen jol latszik minden
 
Plussz nagy Z mozgastartomany eseten ebben az esetben nagyon hosszu motortarto lemez kell. Amit mar nehez mereviteni kelloen.

bmejdz9nu

A vezető sinek azonos hosszúságuak...
A lényeg, hogy a kereszttengely kocsik és a Z-tengely kocsik egymásba vannak fordítva a legrövidebb úton...
De! Ez itt nem jól jön ki azaz nem egyértelműen látszik (nem demo értékű) "sajnálatos" módon a védelem kereszt tartói maitt... Erről még nem volt szó... ez plusz 60mm sajnos (acélból készültek)... viszont tejesen védett lesz a gép... Ez is újdonság... :) azt hiszem ilyet sem csinált még senki... Valamit valamiért...
Csak ebben a felállásban odható meg ez !!! és a legkisebb a merevség vesztés...
De úgysem fog menni... :)