Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Vadi új SanyoDenki szervó motor is ilyen...

000000000

Milyen???
Az említett cégnek kiváló szervo motorjai
vannak, nem egyet teszteltem.
Így ezt kizárt dolognak tartom. Kimérted a
villamos paramétereinek irányfüggőségét? Vagy
ehelyett a füledet kinevezted hiteles
mérőeszköznek?:)

airfoil6205

Valóban van ilyen jelenség, a repülőgépben alkalmazott DC motoroknál a használatbavételkor bejáratjuk(bekoptatjuk) a keféket és utána már nem változtatjuk a forgásirányt, az autós motoroknál viszont van forgásirány váltás, ott külső bronzkeféket használnak, de a szervómotoroknál csak gondoltak erre és valahogy megcsinálták, hogy a kefék egyformán kopjanak mindkét irányba

4mjnxdwuu

Hali,  
Nem egyforma paraméterek akkor jelentkeznek ha a semleges vonal nem egyezik a kefehíd álásával. Gondolom ez szervónál nem megengedhető, Más  csak egy irányba forgó mociknál szokás eltolni a hidat, így csökkenthető a kefeszikrázás, és egyéb paraméterek is módosíthatók vele, de kétirányú mocinál ez kizárólag egybeállítva jó.

bmejdz9nu

Igazad van... ezt nem is ítram... A Bautz motorokban a szénkefék tök egyenesek voltak... mert újak... nem is volt az igazi!
pl. csak 0.6V-ról forogatak egyenletesen... hangja sem volt az igazi...
Egy óra járatás után: 0,4V-ról simán mentek és a hangja is szép lett... gondolom a szénkefe felvette a forgórész formáját...

yuagaci9g

Ha a motor kefei kicsit lotyognek a tartoban, a forgastol egyik iranyba megfeszulnek, nem kopnak kozepen. A forgas iranyaban nagyobb sarka lesz, mint hatul. Ha visszafele forgatod, az a kis sarok atbillen,  es csak az kezd erintkezni, addig, amig meg nem kopik ismet a megfelelo iranyba.  
Ez a jelenseg nagy aram suruseget es gyors kefekopast eredmenyez.  
Ha mindket iranyban forgatni kell a motort, a lotyogest ki kell kuszobolni.

bmejdz9nu

"Lámpás-ból" a gyakorlat beszél! Ez igen!
Ha van ilyen motorom, mit tehetek?
Lehet, hogy a szénkeféket cseréljem pontosabb méretűre ami még passzentosabban jár a fészekben?
 
"Ha mindket iranyban forgatni kell a motort, a lotyogest ki kell kuszobolni."... Mik a módszerek, hogyan?

yuagaci9g

Lotyoges ellen legjobb a billeno kefe, de ez eleg rovid elettartamu. A bevalt megoldas a jo hosszu kefetarto, hosszan, precizen megvezetett szenkefe.
Rovid kefet nem lehet jol es biztosan megvezetni a beszorulas veszeje nelkul.

bmejdz9nu

A szervómotorokban mindíg nagyon hosszú a székefe pályája... ez is igaz... Azt hittem csak azért, hogy ne kelljen sürűn cserélgetni..
Ok. próbálkozok. Megnéztem közbe... lehet, hogy nem eredeti van benne...
Persze "szőrszálhasogató" vagyok... szerintem lehet, hogy más csak legyintene...  
de most már tudom az elvet... a félrekopást... Ezt a BF20 marómotorja szépen csinálja...
A Sanyo Denki-t meg bejáratom...

000000000

Elnézést, de már megint rágjuk a rosszt.....
Lassam 1000-szer írom le, vannak DC szervo
motorok, és vannak DC motorok. Az egy dolog,
hogy vannak sokan, aik ezt a világ összes
kincséért nem hajlandók megérteni, elfogadni.
Ehelyett arról folyik a duma, hogy egy ablaktörlőmotorban lötyög a kefe. Valóban,
lötyög, én is azt mondom. De nem is szervo
motorról van szó. Ez ilyen egyszerű.
 
A másik: komolyabb szervomotorban pl. nem szénkefe
van, hanem szabadalommal védett "drótkefe".
Élettartama kb. azonos a motorcsapágyéval.

svejk

Hmm...
Csak egy a baj Tibor45, ezek a profi motorok amikről Te beszélsz nem nagyon hevernek az utcán vagy bontókban.
Ezért próbálunk minden (szavaddal élve) sz@rból servot csinálni :)  
És keressük a legjobb sz@rt :)

svejk

Ilyen "drótkeféket" alkalmaznak az elektromos kuplungoknál is, igaz ott olajban van általában az egész.

yuagaci9g

Svejk a szambol vette ki a szot, mi ugyanis amatorok vagyunk, vagy jobban fogalmazva Amatorok,
akik minden NASA trukkot ki akarunk probalni, es ha nem total kudarc, az mar fel gyozelem.
 
Errol jut eszembe; Peter! megprobalhatnal egy kefes mosogep motort, mar 5V-nal jol forog es 200V a vege, max 7A. En gravirtu koszorunek hasznalom, arra nagyon bevalt, csak lehet, nem tul jok a dinamikus tulajdonsagai. (Allando magnesest keressel)

bmejdz9nu

Lámpás mindent elárult! Köszönettel neki! Gyakorlatiasan...
Én nem "egyéb" DC motorokról kérdeztem... Nem vettem össze - szerintem - rossz dolgokat, sajnos így is drága a szervóhajtás...
 
Egyébként István vezérlőjével teszteltem motorokat... Ha nem szervó a szervómotor akkor - szerintem - csak a gyorsítást kell visszavenni a rendszeren.
A Svejk(R) vezérlője meg automata... de majd szerintem a Talin meglátjátok...
 
Hol tudunk olyan mechanikákat készíteni ahol az a gyorsítási érték szükséges lenne...
Nekem már "minden" pénzem aluba van...:) Mint másnak aranyba... :)

Kristály Árpád

Hallihó Lámpás!
 
Én már ezt többszőr javasoltam...süket fülekre talált....pedig szerintem sok mindenre használható...egyelőre raktáramban hever egy pár darabb[#taps][#worship]