Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

Fecso3

P0-ról ezt jegyeztem fel anno:
"Sebességhatár, értéke: 3000x4,6x500/1500 = 4600. 3000 a max fordulat, 4,6 az P1 értéke – chan honlapjának alján látható Kf=4,6, 500 az encoder fizikai osztása. Első indításnál kicsire célszerű venni P0 értékét, hogy lassabban pörögjön a motor, terhelésnél is kicsi legyen, aztán fokozatosan növelni az értékét! Ha P0 magas és rosszak a többi paraméterek, akkor pillanatok alatt kék halál lehet!"

(500 helyett, mint kiderült nekem 512-es a cpr-m volt...de ez szinte itt ennél a paraméternél lényegtelen)

3z3fhyubr

Hello ! Keresek Bldc motor vezérlést ami a képen látható motorhoz megfelelő lenne. Hall senzor és loop mode is legyen benne valamint valamilyen porton lehessen vezérelni kivülről. Köszönöm. S04

      

000000000

Ha éppen Bp-n jársz, és elhozod a BLDC motorodat, megpörgetem, letesztelem neked a Robsy motor hajtással.

szf

Van egy pár db a képen látható Dc servo motorból.
Hogy tudom ki mérni milyen "erős"? (Nm)
Üresjáratban 7,5V-on 200mA az àram felvétele. Interneten nem találtam róla adatot.

  

Szalai György

Szerintem:
Tekercselő huzal átmérőből saccolható a megengedhető árama.
Megengedhető áramfelvétel elérésének határáig lassan terhelheted a kimenő tengelyt, miközben méred a feszültséget és a forgató nyomatékot is.
Így eljuthatsz a névleges teljesítmény és a hozzá tartozó forgató nyomaték közelébe.
Közben érdemes azonos időnként ellenőrizni és grafikonon jelezni a hőmérsékletét, hogy lásd, ha kezd megszaladni a hőmérséklete.

Szalai György

Ha csak a Nm érdekel és a 7,58V-ot elfogadod üzemi feszültségnek:
Pl: Egy vödörnyi súlyt felhúzathatsz a tárcsára tekert horgászzsinórral. A súly és a tárcsa átmérő megadja a Nm-t.

000000000

Üresjáratban 7.5 V-on mekkora a fordulatszáma?
Hány Ohm a forgórész ellenállása? Leagalább 5 mérést végezz 15-30 fokonként elfordítva a motortengelyt.

szf

Üresjárati fordulatszám 7030f/p
Forgórész ellenállása 7-14.1-7.2-14.3-7.2-13.9-7.2

000000000

~0.006 Nm-el terhelhető folyamatosan ez a motortengely közelítő számítással meghatározva az adataid alapján. Mivel 3.7-es lassító áttétel is van a motoron, a kimenő tengelyen az áttételi aránnyal növelt, azaz ~0.0222 Nm-t tud leadni.

szf


zyj2g2ibp

Sziasztok!

 #HIBA #teljesen kezdő vagyok :)

Segítségeteket szeretném kérni. Adott egy DC motormeghajtású épített cnc maró. A motorokon zárt enkóderek vannak.

Akié volt, sajnos elhunyt, így nem tudok segítséget kérni tőle.

1.
Volt, hogy magától elindultak gyorsjárati sebességgel a tengelyek, úgy kellett lekapcsolnom.

2.
Nem mozdult a Z tengely. --> Kikapcsolom, bekapcsolom, majd egy másik tengely nem megy, a Z meg igen.
Kikapcsolom, bekapcsolom, ismét a Z nem megy.
Csatolok képeket.

Teljesen lelkes amatőrként vagyok itt, sajnos nem igazán értek hozzá.
Ha van esetleg olyan, aki segítene üzembiztossá varázsolni a gépet, szívesen várok árajánlatot.

Nagyon köszönöm előre is a segítséget.
Ádám

        

svejk

A képek alapján elég hevenyészett szerelésűnek tűnik ott az egész hóbelebanc.

Az 1-es pont azért van mert valahol szakadozik az encoder vezetéke. (sajnos abban a kis szervoban nincs encoder jelszekvencia ellenőrzés)

a 2-es akármitől is lehet...

Jó tanács:
Cseréld le az egész hajtást léptetőmotorosra, ahhoz a mechanikához bőven jó az is.
A szervók, -főleg nem egy ilyen hobby verzió- nem kezdőknek való.

zyj2g2ibp

Kedves Svejk!

Nagyon köszönöm, megfogadom, át lesz építve.

vadember

Ebben a topikban van egy link ami ehhez a rajzhoz vezet. Miért vannak párhuzamosan megduplázva a tranzisztorok? Ráadásul két különböző.

  

attila820224

Szia!

különbözöt felesleges beépíteni, mert az 540 es nagyobb áramú kisebb feszültségű,a 240 nagyobb feszültség és kisebb áram, párhuzamossan egyforma tipust szoktak beépíteni ennél így dupla áramot tud, ami viszont biztos ,hogy kétfajta tranzisztor tipust azért írták ,hogy a motorhoz lehessen illeszteni, alacsonyabb freszültségű nagyobb áramú motor vagy magasabb feszültségű kisebb áramú motor.
A négy darab védődiódából is érdemes a tépfeszültséghez megfelelőt beépíteni.