Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

designr

A forgórész kihuzható károsodás nélkül,feltéve ha óvatosan csinálod.
A léptecseknél jelentkező szétszedéskori gyengülést itt nem tapasztaltam..ac szervókat szedtem már szét.
Arra azonban vigyázz hogy nagyon erős mágnes van ,főleg az ujabb tipusokban.
Szétszedéskor és összerakáskor vigyázni kell nehogy sérüljön mikor odarántja magát az állórészhez.
Van olyan silányabb kivitelű forgórész amiben csak egy 2-3mm vékony mágnesburok van a forgórész vas tengelyén..egy ilyen koppanáskor elrepedt a kezemben..ledobta magáról az egész mágneshéjjat..akkora feszültség van benne mikor nem az állórészen keresztül záródnak az erővonalak..

sanyi84

Köszönöm. Akkor kihúzható, annyiban nem egyszerű hogy a tacho a végén van. Fogalmam sincs hogy van rátéve a tengegyre fixen. Tegnap csak addig bontottam meg hogy encodert szedtem le. Most nagy zajjal, rángatva jár. De írta a gépkönyv is hogy rezonancia lehet. Mivel vannak új fetek cserélem, válogatva. Meg beleteszem az 500p - pár nf kondit az egyik ellenállásra amit említ. Hátha. Egyszerűen nem tudom eltüntetni a zajt a motorból. De nagy a valószínűsége hogy csapágy, bar kézzel nem érzem de beleszólhat. Mindenesetre minden lehetőséget számba kell vennem, az utolsó a motor bontás. Venni lenne jó, de nem találtam eddig. 300 W 60 V os lehet, tachoval/encoderrel a végén. Baldor, típustábla nincs.

PSoft

Igaz, hogy ez egy fékes BAUTZ AC szervö, de hátha segít...

Többször javítottam már, ennél pl. "hőbiztit" cseréltem.
Most is van egy hetek óta szétszedve az asztalomon,(fékhibás) a forgórészt nyugodtan kihúzhatod hosszabb távra is, csak a lentebb írtakra figyelj.

sanyi84

Köszönöm. Ahogy gyanítottam. A tachonál a zéger mint a ?reslovernél? a csavar nálad. Csak nagy a tacho kilógása. Lényegébe tisztítva + atnézve surlódásnyomok után+ atcsapágyazva akár jó is lehet.

Barna Tamás

Sziasztok ! Van valakinek ötlete, a problèmàmra ? Van egy összeàlt rendszerem DCS810-el. Ez egy fèmipari maró CNC-sítve. Mûkôdik minden jól ,aztàn egyszercsak minden ok nèlkül , bekapcsolàskor lezàrlatolnak a fetek , megy a sönt ellenàllàs meg a 4 fet közül kettô. Valaki  esetleg talàlkoztt hasonlo hibàval , vagy van ötlet? Egyèbkènt a fórumon vettem hozzà egy 3kw-os 50v-os tàpot arrol hajtom . Van egy olyan gyanum,hogy a tàp fölàllàsakor egy pillanatra leesik a fesz 10 volt alà es nincs vezèrelve a fet ès összezàr. Ha nem ez akkor nem tudom . Egyèbkènt van màr 5 vezèrlôm abból 3 rossz , meg màr vagy 12 fetet cserèltem.
Mire megtanultam hogy kell beàllítani a programjàt ,meg belôni a mach 3-at sok idôm elment , nem akartam volna most vàlltani vezèrlôt . Van esetleg valami ötlete valakinek ? Vagy vennem kellene DG4S-t, vagy SMC-t kellene gyàrtanom , vagy tàpot cserèlnem ?

attila820224

Szia!

Szkóppal megmérném, hogy bekapcsolásnál meddig ugrik fel a tápfeszültség a 1.vezérlök nélkül 2.  vezérlökkel,motor nélkül 3.vezérlökkel motorokkal.



1. a tápfeszültség egy pillanatra felugrik olyan szintre amit már a fetek nem bírnak el.
2. fetmeghajtó elektronika valamiért nem korlátozza az áramot.
Mindkettő esetnél elszáll a sönt ellenállás is.

3.lehet ,hogy valamilyen feszültség kerül a gép vázára
4.Lehet, hogy a motor lök vissza feszt a védődiodák rosszak

Az sem mindegy melyik kettő fet száll el...
a fél hidak két fetje vagy  a teljes hídből azok amivel sorba van kötve a motor éppen..
 ..

Alacsony tápfeszültségnél nem szabadna egyik fetnek sem kapcsolt állapotban lennie.

sanyi84

Szétkaptam. Van sérülés a tachon, sajnos azt roncsolás nélkül nem lehet leszedni. Így csapágyazni se. Vagy csak én vagyok béna, nem merész (írja a rámelegítést) . Aztán a port kimostam egy palack féktisztítóval. Mindkét helyről. A dc keféti eredeti irányba és szám szerint visszapakoltam mosás után. Mágnest óvatosan vissza, abba is volt egy minimál forgács, azt is kitakarítottam. A tacho kefetartót beállítottam szkóppal a legzajtalanabb állásba. A motor nem tökéletes de szinte jó. Már szépen megy. Ami nqgyon tetszik az az akár igen piciny előtolás is,  igazából ezred F/min. Sejtem miért van még mindig piacon a tachos motor.

Barna Tamás

Szia
Az a kettô szàll el amii rövidzàrlatba viszi a vezèrlôt , egyszer a z tengelyen elszàllt a màsik is mozgàs közben de akkor vszínû èn rontottam el, oda vissza ràngattam a tengejt ès akkor bekapcsolàsnàl direktben vitte a motort . Ezek  bekabcsolàsnàl mennek el bosszantó módon zàrlatba víve a benenetet , egyèbkènt nèztük szkóppal pont amikor elszàlt , ès le esett az àram 10 volt alà, de nem tudtuk eldönteni hogy az nem-e màr a fet zàrlata miatt. Esetleg a motorokat levàlasztva kellene indítani ?

ajpwg6jrn

Minden motorvezérlőd bemenetéhez tegyél fel még 1-10000uF-nyi pufferkondit, illetve azzal párhuzamosan tegyél akkora feszültségű szupresszort, ami az üzemi tápfesznél magasabb értékű, és a motorvezérlőd max. feszültségétől legalább 10V-tal alacsonyabb.
Illetve ha nagyot rúg vissza a motor (milyen motorokat hajtasz?), akkor érdemes lehet a FET-ek GS lábához 5-10V-os zénereket tenni. Esetleg ha gyenge a FETek-ben a védődióda akkor azzal párhuzamosan külső schottkykat tenni.
(Régebben hasonló problémával én is szembesültem nagy áramú hajtásnál. Én akkor stabilabb táppal, megduplázott FET-ekkel és még több FET és táp védelemmel tudtam teljesen megszüntetni a hasonló jellegű hibát. Igaz ott a motor generátoros üzemben is visszadolgozott, mivel gépjármű hajtásról beszélünk, így kellettek a kiegészítő védelmek is.)

ANTAL GÁBOR

"Van egy olyan gyanum,hogy a tàp fölàllàsakor egy pillanatra leesik a fesz 10 volt alà "

Ez komoly gond forrása lehet . Meg kellene nézni hogy az egységben a driverek rendelkeznek e un: "Under voltage lockout tal ? "    Ha nem akkor mindenképpen a vezérlőfeszültségnek kell hamarabb felépülnie   és csak utána a tápnak
 Ha kicsi a gate feszültség akkor a fetek nem kapcsolóüzemben mennek  a kialakuló drain áram  szorozva a drain surce feszültséggel olyan pillanatyi disszipációt eredményez hogy tönkre megy a fet .   Mindez rendkívül gyorsan és semmi hőfejlődés nem detektálható ..

svejk

Érdekes egy táp lehet az, nem lehetne egy trafósról kipróbálni?

Esetleg próbáld meg egy DIL kontaktorral a már felállt tápegység DC feszültségét kapcsolni a vezérlőkre.
A kontaktor aztán akár maradhat mint vészkikapcsoló is.

svejk

Egyébként milyen motorok vannak azokra a DCS810-ekre akasztva?

horcsab

Azt a kontaktort ne nagyon használd DC megszakításra...

Barna Tamás


svejk