Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

PSoft

Ha esetleg szét is akarnád szedni a motort...

Svejk...ebben is segít!:)

vadember

Köszönöm a választ mindenkinek.
Működtetni szeretnék ilyen motort a Kozo féle SMC erősítővel. Küzdök vele már egy ideje. Annyit tudtam elérni, hogy két kis lengés alatt megáll, nem gerjed.
24 Voltos feszültség mellett a terminálon a feszültségvezérelt futással a csuszkát kb. kétharmadig tudom elhúzni -1500- nagyjából a fordulat. E fölött már hibával megáll.
De ha Mach3-mal hajtom ott nagyjából már ötszázas fordulatnál kiakad. Ezzel miért tud csak harmada sebességet?
Tud valaki üres motorra egy bevált paraméterlistát?

s7manbs8

Mik a jelenlegi paraméterek ? Nem igazán lehet olyat mondani, ami mindenkinek jó épp ezért kell behangolni a leírt módszerekkel.

Google: Simple PID tuning.

Ha egy adott sebesség után már nem OK, akkor pl. lehet nem kap elég feszt, nincs már szabályzási tartaléka pl.

svejk

Legalább 40 de akár 50-55V-ig is felmehetsz a tápfesszel.
Sőt kell is.

Üresben nem érdemes hangolgatni legalább egy nagyobbacska kuplungot vagy egy kisebb fúrótokmányt fogass a motortengelyre, ha nem tudod a helyén próbálni.

vadember

Tudom, hogy nincs mindenkinek jó beállítás. De azárt kérdeztem az üres motorhoz valót mert ebben nem lehet nagy eltérés.
Az értem, hogyha elfogy a feszültségtartalék akkor leáll, de ez nem magyarázat, hogy a Mach3-mal hajtva csak harmada az elérhető fordulat. És mindez terhelés nélkül. 0,3 Amper körül vesz fel csak áramot.

vadember

Van rajta kuplung kb. 2 dekás. Van egy 48 Voltos Eaton tápom, akkor azzal megpróbálom.

s4sryue

Sziasztok! Van valakinek ismerete  Leadshine DCS810-ról?

dtb


Meoman

Én kipróbáltam, vannak hiányosságai, de működik...

s5f8tmfv3

Van valakinek ötlete hogy az A300 E240 páros miért produkálja a következőket: Adott g-kód mondjuk 4szer lefut gond nélkül, ötödikre valamelyik tengely hibára áll.

r5y7cufaj

Sziasztok!

Sufnicnc féle smc szervó motorvezérlőhöz milyen leválasztókártyát tudnátok ajánlani?

Köszönöm!

gery03

Szia!

Mi volt amiben sántítottak a megoldások?

svejk

Valami hiányérzetem mindnél volt.
Vagy zavarérzékeny, vagy a beállítás monitorozás volt nyűgös, vagy csak szubjektíve nem tetszett.

De ettől függetlenül mennek gépek az említettekkel.

r5y7cufaj

Sziasztok!

Ez a szervó-motorvezérlő használható cnc vezérlésre? Én nem találom a leírásban ,hogy lehetne vezérelni, csak potival.
Köszi!
Link

sanyi84

Sziasztok!

Van egy szervó rendszerem. Nem tudtam belőni. Aztan leszedtem a motort és vizsgálódtam. Szkóppal nézve a könyv beallításait követve a motort nem tudom belőni rezonancia mentesen. A motor az egyik irányba mechanikai surlódas éles hangjat hallatja. A tachon a jel zajos. A masik motor szépen megy, hasonló de talán ez többet ment.
Szét lehet szedni károsodás nélkül a motort? Ki lehet húzni a forgórészt?
A tacho másik oldalán nincs csapágy, azaz az encider tartja. Nem onnan jön a hang. Az encodert levéve is hangot ad.

Még egy utolsó elektromos próba lehet, hidegíteni kell az egyik ellenállást.