Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

jani300

Üdv !
Belenéztem én is a pdf ekbe , nagyon klassz cucnak néz ki .
Csak tanulgatom , de nagyon érdekel :)
És az is érdekes hogy két fázissal is táplálható .
Nem olvastam részletesen , csak itt iparilag is ajánlják , amiről volt már itt , szó hogy 3f frekiváltó 220 ról trafóval táplálva .
Csak elvről beszélek , nem is akartam részletekbe menni .

svejk

Minden csak igény és méretezés kérdése.

A 3x200 V-os 2,2 kW-os G7-esemet nekem is meg kellett fejelnem még 1000 uF-al, mert télen hidegben nagyon fogja a hajtóműolaj. így is alacsony fordulaton kell járatni párszor tíz másodpercig.

r5y7cufaj

Az adatlap szerint ha jól értem, köthető dc-ben, és ac-ben is. BA-s , a matricán is jelöli , hogy dc illetve ac-vel is köthető (Matrica). Egyebkent egy nagy dög 3fázisú trafóra volt kötve. De  nem tudom, hogy honnan szerezzek 90V dc tápot, nem gyakori.

svejk

oda vagyon írva az adatlapra:

24-155 V DC
vagy
18-110 V AC

Majd csak tudsz trafó(ka)t szerezni.


r5y7cufaj


r5y7cufaj

Értem én, hogy a táp az megy már 24v-al! De a nagyobbik motor sajnos nem.[#finom]
Vagy félreértettem az utalásod? "oda vagyon írva az adatlapra"
Szóval, ha a nagy motort is szeretnem hasznalni akkor vagy komplett dc90V táp kell vagy pedig egy ac80V körüli trafó(amiből kb 90v dc lesz).

svejk

"Szóval, ha a nagy motort is szeretnem hasznalni akkor vagy komplett dc90V táp kell vagy pedig egy ac80V körüli trafó(amiből kb 90v dc lesz)."

Bingó!


svejk

Még annyi kiegészítés, hogy megy a nagyobb motor is kisebb tápfesszel, csak arányosan kisebb lesz a max. elérhető fordulatszáma.

r5y7cufaj

De azert gondolom 24V-al nem megy 90V helyett.

svejk

Majdnem biztosan igen, 1/4 fordulatszámon.

Pilot001

[#hawaii][#hawaii]

érdeklődész szintjén...
Van-e valakinek DC motorja  (szervónak)

DC 150 ... 180 V  (üzemi 140V)
8..13 A
8 - 10 Nm max nyomaték

vagy másképp  2 - 3 Nm mikor áll már a forgórésze.

átmérő kb 150 - 170 mm

Ha van rajta TACHO az se baj ( 7-10 V / 1000RPM)

Köszi ! [#taps]

horcsab

Hány darab kell? Van 3 ha érdekel holnap küldök képeket. Van hozzá vezérlőm is, analóg, de csináltam hozzá step/dir-es átalakítót.

Pilot001

Üdv Csaba !

Most csak 1 kéne ... analóg van hozzá most is... régi megadta magát
De ha spéci cucc van hozzá és bírja a 140 V ot ... +  - 10 V a vezérlő jele azt tudom a gép felől...
[#nevetes1]

ra8nsmk6w

Mi az ára egy ilyen telejesitményű step-dir-es vezérlőnek?

horcsab

A végfok az gyári, csak az átalakítót csináltam hozzá. Ez step/dir jelből csinál analóg +-10V-ot. Még nincs ára jelenleg az átalakítónak. Nekem is azért kellett, mert volt néhány régi de nagyon jól működő analóg hajtás, amit modernizálni kellett. PC + Mach3 vagy Linuxcnc.