Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

ra8nsmk6w


Pilot001

ez gyárilag digitális 8 bites bemenetes kártyán aztán onnét már analóg jön ki. tehát felosztották a +  - 10 et sok sok lépcsőre.

vjanos

Ehhez a Sneci-féle vezérlőhöz keresek dokumentációt, szoftvert.
Valaki tudja esetleg, hol lelhető fel?


vjanos


Kristály Árpád

Halihó V.János!

Ehhez a szetthez van új gyári toroid trafóm...
meg ha igaz lágy indítóm is...

Üdv.: Árpi
Tel.: 20/361-4563

vjanos

Hmm, speckó táp kell hozzá?
Még azt nem sikerült megtalálnim, hogy hány amperre képes a vezérlő...

sanyi84

Sziasztok! Van egy analóg dc szervós gépem. Segítség kellene a z erősítő belövéséhez, belövés helyességének ellenőrzéséhez.  Talán kiszűrtem a mechanika hibát ( szépen megy a mechanika) . Nagyobb sebességnél üresen is letilt a motor, mechanikával is, hangja se biztató,marásnál pedig x irányba minimálisan csúnya a simítás y irányba szép, kereszbe rettenet  mintha ide oda ugrálna az egyik tengely. Hangos is a motor az x hez képest aminek hangja sincs
A dokumentáció megvan, sajnos keveset értek belőle.
Baldor tfm 60 a típus 3 tengelyes kivitel.

Már ott elvéreztem hogy nem találom a 17 es terminált ami az áram monitor kimenet lenne.

uzahitefr

Szia ha ahoz a motorhoz szeretnèd amit vittèl tōlem ,ahoz kicsi. .. Viszont az ujabb változata már vigan viszi ..

s4sryue

Szia Sanyi!
Nekem is van egy Baldor tfm 60 dc servo amplifier .Doksim csak nagyon hiányos.Tudnál kűldeni?Milyen mozgásvezérlőt használsz?
Üdv.:Altrix

sanyi84

Szia Altrix ! Fagor 8010 M et használok. Persze elküldöm ezt a szuper minőségű pdf et ha írsz egy címet magánba.

Szerencsére jó beteg lettem elpusztultak a -rossz- agysejtjeim és talán tisztábban látom a tejszerű ködöt.
1 lépés erősítő offset beállítása majd a mozgásvezérlőé is.
Próba szemre nem lengő rendszer betekerése
2 lépés mozgásvezérlő hibaparamétereinek belövése
3 lépés körmarásnál a gyorsítàs belövése az analóg részen. Sok próbával. Ha már nem leng a rendszer és a kotty paraméterek is jók sőt a gyorsítási erősítés is jó akkor minden irányban ugyan annyit kell mérni. Lehet a hiba bagatell és csak nem látom a fától az erdőt. De ha az analóg erősítő gyorsabban gyorsít az egyik tengelyen majd próbálja a mozgásvezérlő visszatartani lehet beremegés.

Persze kellene inkább a rendelt cucc kis amatőr dso ami nem biztos hogy elég ehhez. Nem értettem svejket mikor azt mondta a tacho jelét nézzem ne az áram monitorét. Bár igaz a tacho közelebb áll a mozgáshoz mint az árammonitor. Lehet marás közben ne ve mindkét csatornát meglátnám a hibát.

0cphxg8ns

(előzmény: Boncolás - azaz mi és hogyan működik 4469.hsz)
Itt folytatva, a BLDC témát:
Robsy írására reagálva:
"Jó lenne pontosítani, milyen motorod is van, kefés DC vagy kefe nélküli. Aztán ha ez eldőlt, az se mindegy, hogy az adott motor egy mezei motor vagy szervo. Ugyanis egy motor nem attól lesz szervomotor, hogy egy akármilyen elektronikával összekötöm, a motor képességei "vasba öntöttek" a gyártó által, és a paraméterei vagy megfelelnek a szervo kategóriának, vagy nem."

Az itthon lévő kefe nélküli motor (BLDC). A motor mezei BLDC szervó motorként árulta a Pittman. (pontos típusa: 3442S003-R3)

A motor "szervó vagy sem" mondatodra reagálva, az előzőekben kapott linkben szereplő dokumentum szolgált nekem valami alapot. (forrás:Szervomotorok, és azok jeladói. Erdélyi Viktor Ferenc 2011 Idézem:"Szervo mechanizmusnak, vagy rövidebben
szervónak olyan rendszert hívunk, amely
negatív visszacsatolású hibaérzékelő rendszert használ a mechanizmus megfelelő teljesítményének elérése érdekében. Ez a definíció még kiegészül azzal, hogy csak akkor nevezünk igazából szervónak egy rendszert, ha az a fent említett hiba korrekciós rendszer segítségével képes szabályozni a mechanikai pozícióját is."

Ergo az én motorom, mivel nincs rajta semmiféle enkóder (így találtam itthon), nem nevezhető servo-nak, akármennyire is 3 fázisú kefe nélküli szervóként gyártották le. Nem jó a következtetésem a dokumentum alapján?

Az meg, hogy kefés, vagy sem, a vezérlést tekintve lényegtelennek tituláltam (naívan?), mivel a forgó részt 3 fázissal kell megröffenteni. Ehhez, hogy a bele, vagy a külső része kapja a kakaót, már lényegtelen szerintem. (cáfoljatok meg, ha hülyeséget beszélek! Ne hagyjatok sötéten! :D)

Svejk (Boncolás - azaz mi és hogyan működik) 4468. kommentjére válaszolva:
Jelenleg itt tartok, amit a gif-en látni:
Ha megértettem a működést (a motor forgatásához), akkor jöhet először a maximális fordulatszám elérése (mint cél). Aztán ha nagyon unatkozom, akkor jöhet az 500 as enkóder alapján való PID (ardu könyvtár alapján) vezérlés.
Köszönöm a linket, utána olvasgatok! :)

ui: ha lenne (működne) a kereső funkció, biztos rákerestem volna már itt a fórumban, ki mit csinált tett, de nem volt lelki erőm végig lapozni 260 oldalt. (az elejébe bele-bele olvastam, de ennyire futotta :P)

  

0cphxg8ns

Gif-et nem eszik a hobbicnc... Akkor jöjjön az animálatlan JPG formátum... Pedig olyan szépen forog a képen a motor! :D

  

0cphxg8ns


ANTAL GÁBOR

Erdélyi Viktor szerint : azok a szervó motorok amelyek
negatív visszacsatolású hibaérzékelő rendszert használ a mechanizmus megfelelő teljesítményének elérése érdekében. Ez a definíció még kiegészül azzal, hogy csak akkor nevezünk igazából szervónak egy rendszert, ha az a fent említett hiba korrekciós rendszer segítségével képes szabályozni a mechanikai pozícióját is."
A definicó szerint ha egy Zsiguli ablaktörlő motor tengelye kap egy encodert és a motort egy szervo driver-ral hajtjuk meg akkor az szervó ( Svejk szóhasználatával "ablaktörlő" szervó )
Robsy tovább finomít mert ő csak az arra kitenyésztett motorokat( gyárban azzal a céllal megépített motorokat )  tekinti szervónak ( kis inerciájú keskeny hosszú forgórész , kis villamos időállandó,a nagy túlterhelhetőséghez megépített többkefés  kommutátor pl egy kefés DC nél

 Egy hasonlat : van a közönséges ( mezei)  egér van annak egy fejlettebb változata a házi egér,de a csúcs  a fehér egér