Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

Dakota25

Apa! Kezdődik!!![#falbav]

PSoft

Olvasgattam a [13162]-es linkedet.

Azt írod a végén...

"Felhasználói érdeklődés esetén vállalom ismeretlen képességű motor/hajtás bemérését, véleményezését is a fentiekben ismertetett Robsy dinamikai mérőrendszerrel."

Kérhetnék magánban(az itteni üzenőben)egy postacímet Tőled?
Szeretnélek megkérni, hogyaz itt látható DC szervós??? fogasszíjas hajtásról, tesztelés alapjánalkoss szakmai véleményt.
Pillanatnyilag 100-as enkóder van a motortengely hajtás oldali végén a fekete műanyag tok alatt.
Ezt, mielőtt elküldeném,és bevizsgálnád, kicserélném egy HEDS 500-asra.
Egy könnyű,és fürge lézeres mechanika "X" tengelyére szánnám a hajtást.

Előre is köszönöm,és várom válaszodat.

000000000

Írásod kapcsán elővettem a 20 éve már nekem is meglévő ezen típusú test DC szervo jellegű motoromat. Mivel minden adata ismert a gyártó Bühler katalógusából, nem értem, miért kellene bemérni.

Mondjuk jobbat is választhattál volna ebben a teljesítmény tartományban, hiszen az 1.13.043. szériájúaknak sokkal jobb az elektromechanikai időállandójuk (9 ms).
Ha pedig valamilyen áttétellel hajt is valamit, akkor ez minimum felmegy a kétszeresése még optimális méretezés esetén is.
A hajtás adatai gondolom megvannak, így kiszámolható a kérésed, és én már csak olyan vagyok, hogy először ha ismereteim engedik, kiszámolok valamit, és a kapott eredményekre optimalizálva gyártok.

Ettől függetlenül amikor lesz több időm, szívesen bemérem a teljes hajtásod, legalább kiderül, mennyire sikerült a teljes szervóhajtásod kapcsán az optimális áttételt, azaz a a maximális gyorsulási képességet eltalálni.

000000000

Nem venném a lelkemre, ha egy DC motor miatt a vérnyomásoddal baj lenne. Megnyugodhatsz, a kefés DC motor kategóriában a 20 ms-os időállandójú motort már megilleti a szervó minősítés, persze vannak ettől jobbak is még ebben a kategóriában is, az AC szervók világáról nem is beszélve.

Ami pedig a #13163 satu meghúzási csipkelődéseded illeti (Csuhás is tett hasonlót) csak azt tudom mondani, hogy talán egy felvetődő kérésre egy műszaki Fórumon ha valaki kiszámol valamit, az nem bűn, sőt.... Az pedig, hogy ebből még azt a következtetést is levontátok, hogy én nem tudnék ugyanúgy gyakorlatból meghúzni egy satut, és ha kell elővenni az alu kalapácsot, hát ez is egy érdekes, sajátos gondolatmenetre vall, de ez legyen a ti gondotok. 15 éves korom óta épp elégszer húztam már meg szerszámgépen satut, tokmányt.

000000000

Régi bevált stratégia egyesek részéről.
Valamivel ami kicsit nem szakmai, belekötnek Tiborba és innentől a dolog nem a témáról szól, hanem egymás sérelmeiről.
Így tovább!
Pedig a szervo érdekelt volna.

000000000

Ne izgulj, én tanultam a múltból, hogy bánjak az ilyen szakmától eltérő kiszólásokkal, nem folytatódik semmi.

000000000

Bocsi, nem beleszólni akartam, csak hangosan gondolkodtam.

ANTAL GÁBOR

Mindíg is meg fogom tenni hasonló esetben .  Miért vagyok én kisebb rendűnek kikiáltva ( általa )  azzal ha azt írom :
"Az én módszerem : a gyakorlat és a kalapács."
  és erre az a válasz tőle
 "Az én elsődleges módszerem a számolás, tervezés, méretezés."

 Most eltelt egy kis idő ( számolással, tervezéssel,méretezéssel , neten való kutakodással) mire megkaptam a választ : szervó

000000000

A te szempontodból teljesen igazad van!
Mert ugyan olyan mérnök vagy, mint Tibor, csak gyakorlatiasabban közelíted meg a dolgokat.
Nyilván, hogy joggal érzed magad sértve, amikor "leértékelnek".
Nem kifejezetten rád gondoltam az előző hozzászólásomban.

Nem szeretnék senkit megsérteni és elsősorban magamra gondolok, amikor azt mondom, megöregedtünk és megint gyerekek lettünk. Össze tudunk kapni egyszerű dolgokon is.
Elnézést kérek mindenkitől, akire nem vonatkozik a megállapításom.

000000000

"Most eltelt egy kis idő ( számolással, tervezéssel,méretezéssel , neten való kutakodással) mire megkaptam a választ : szervó"

Hogy te milyen "kedves" ember vagy, köszönöm.[#wave]

PSoft

Köszönöm![#worship]

Valóban igaz, ott van a Bühler katalógusában a motorra vonatkozó minden adat.
Hogy jobbat is választhattam volna...
Lehet, biztos igazad van, de ezek vannak a polcon "készleten", ezekből próbálok építkezni.

Amennyire "ismereteim engedik", én is számolgatni fogok,és talán(nem első gépesként)jó eséllyel "eltalálom" az optimális áttételt.
Úgy gondolom,"némi matematikai ismerettel" is rendelkezem a PID matematikai függvényének megértéséhez, amire a szervo behangolásánál szükségem lehet.

De valószínű, hogy ez a része a dolognak már fülre,"alu kalapács" segítségével fog történni.

ANTAL GÁBOR

Ki tudja megmondani hogy mi a szabatos resetelése a Balázsék sárga 160 V os ( DG4S 16035) dc szervo vezérlőjének ? Azért kell resetelni mert hibára futott  ( Túlcsordult a hibatárolója , túláramot észlelt stb )
Szüntessem meg egy pillanatra a 12 V os tápfeszt ?    
 ( A Dc busz maradhat ? )  Olvasatomban a reset ( ami a main RJ45 ös csatin van nem erre való )

 Balázs levele szerint : "Ha földre húzod akkor a vezérlő megáll .Ha elengeded a vonalat akkor újraindul "

ddkjg5si

Sziasztok !
Van egy gépünk a cégnél , 5Kw os Yaskawa szervópackal üzemel és egy nem túl nagy 750w os motorral. Ezen a gépen 2 egyforma asszinkron motor mozgat egy hidat le és fel kicsi tartományban. Az egyik oldali szervó rendszerint ki áll valamilyen hibakóddal . Volt már szervízben a szervóhajtás ott elvileg IGBT javítva volt. Szervó visszaköt és ugyanúgy ki állt egy 100 as hibakóddal, hogy meg sem mozdult a motor. Körbe néztem a gépet mi okozhatja ezt mert gyanús volt , hogy a hajtásnak semmi baja nem is volt. A motor szigetelése tökéletes és szimetrikus is .Át mozgattam és mértem a végállás kapcsolókat és vészleállítókat. Aztán egysze rcsak a gép fel vette a referencia pozíciót és csinált egy leütést majd egy újabb 030 ás hibakódot üzenget azóta." Elvileg " ebben a szervízben jónak találták a hajtást és a motort enkóderestül. De szerintem ez enkóder hiba lesz , sajnos háttal ülök  azért írtam ide .
Kérdésem arra vonatkozik , hogy van-e itt aki ért és javít is komplett ipari rendszereket itt vagy ismer megbízható szerelőt aki tartalmat is tud le tülteni sigma V szeriából!?

ddkjg5si

A másik gondolatom a túlcsordult hibatároló volt mert ez a gép rengeteg érzékelővel és biztonsági kapuval van megáldva és napi 50-100 vész leállás előfordulhat símán.

4ybj8h3c8

Üdv

Van valakinek tapasztalata arról, hogy SMC szervóvezérlőt hogyan lehet rávenni arra, hogy a Step-Dir jelekre dolgozzon?

Alapszintű működés már van, forog, lehet állítani a paramétereket, de bekapcsolás után kézzel forgatható a tengely, ahhoz, hogy pozícióban maradjon be kell indítani a winfosos beállító programját.

Mit cseszhettem el?