Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

s7manbs8

Hopp, most ahogy bambulok a asaját képemen, megláttam egy hibát, a legfelső T3 FET source lábához nem jó helyen megy a vezérlő jel, ott a 3.as lábából a nagy áram ahol megy, azon keresztül kapja, az nem igen jó ötlet, lehet ettől van az egész, valami ilyesmi oka lesz, azt jó hülyén rajzoltam oda, pedig már napok óta nézem, milyen topológiai bakit követtem el bajon, most láttam meg. Nem csodda ha pár amper áramnál behülyül a szerencsétlen, ha ez az oka. Márpedig az ott nagyon nem jó, azt egy manuális átkötéssel tudom orvosolni, nem gond.

horcsab

Mekkor a a PWM frekvencia?
a 220nF/100V kondikat cseréld 1uF vagy 2.2uF-ra. A 10ohm gate ellenállást 22-re vagy 47-re. A gate lábakat húzd le 2.2k-val. A 10ohm-ra raknék egy diódát a gyorsabb kisütéshez (katód nézzen az IR irányába 1n4148).

horcsab

És a 12V-ot emelném 15-re.

s7manbs8

30kHz a PWM, 2201nF kondit már tegnap megnöveltem, a gate ellenállásra is gondoltam, amit írsz olyasmit, majd ma kipróbálom meg a diódás, gyorsabb kisütést is. Kösz a tanácsokat, ötleteket.

s7manbs8

Ennél az SMC szervó vezérlőnél a motor kimenetére tett 1uF kondi, R tag nélkül, az hogy lett kiszámolva, hogy az kell oda pontosan ? Meg az A300 vezérlőn is vagy hasonlókon van erről valami számítás, hogy miért az, miért annyi van odatéve ?

s7manbs8

Itt a kapcsolási rajzon az R23 értéke 1.8K/2W, az nem túl nagy ellenállás ott ? Vagy rosszul látom ?
 
http://sufnicnc.com/SMC/SMC1.2/SMC1.2.png" TARGET=_fnew>SMC1.2 kapcsolási rajz

s7manbs8

Ez a rajz is egy 2k2 ellenállást tartalmaz a snubberben, de hogy az mit csinál  ? Pár mA- tud csak folyni emiatt, az nem hinném, hogy csinálna valami hasznosat.


svejk

Az RC tag a híd kommutációjából adódó tüskéket csökkneti.
Ha az ellenállás túl nagy akkor csak az melegszik de hatása alig lesz.
Ha egyáltalán nincs ellenállás akkor pedig túl nagy áram folyhat rajta keresztül, mely a hidat veszélyeztetheti.
10-100 Ohm és 47nF-1uF szokott lenne általában.
nagyban függ a PWM frekvenciától és a terhelés induktivitásától illetve annak áramától.
 
(az A300 paneljén nincs ilyen tag egyáltalán)

s7manbs8

Kösz, a végén tegnap este egy 100nF-22R tagot alkalmaztam, de még valami hülyeség mindig van az áramkörömben, a GND vonalat úgy megrángatta a procinál, hogy resetelt nagy áramnál ... azt vettem észre, hogy a proci oszcillátor körében levő 2 db 22pF kondinak a GND-jét tudja rángatni, azt majd át kell rajzolni, majd az újabb verzió jobb lesz, ezt meg átvezetékeléssel azért használható formába tudom tenni valahogy. A távcsővezérlő este már hajtotta is a szervót, be is hangoltam kb. szépen fogja forgatni a tengelyt, ha ma jó idő lesz elkapok pár ufót. :)

s7manbs8

Akkor jól láttam én, hogy némely oldalon rossz értékek szerepelnek, a kezdő amatőrök gondolkozzanak kicsit, miért is nem működik a paneljük. :) Régen is divat volt ez, a kész kitet amit árultak egy se volt jó szinte, rá kellett jönni a hibára, aki nem jött rá, az nem érdemelte meg. :)

f7dmzwfr6

Segítséget szeretnék kérni, mert megállt a tudományom.
Igaz, hogy nem DC szervó, hanem egy DC motoros főorsó.
Adott egy 180V-os egyenáramú (szénkefés, állandó mágneses állórészes) futópad motor, amihez összeraktam a képen látható triakos "dimmert".
A motort kimértem, nem zárlatos.  
Szétszedve a + és - vezeték közvetlenül a szénkeféhez csatlakozik, nincs semmilyen kondenzátor a házon belül.
A védőföld a motor házhoz csatlakozik közvetlenül.
A probléma a következő: a 230V-os hálózathoz kapcsolva a motor ház és a védőföld között megjelenik 115V, vagy 230V, attól függően, hogy a fázis és a nulla melyik vezetékre kerül!
Ez életveszélyes, és használhatatlan, viszont fogalmam sincs mitől lehet!
Már csak azt az egyet tudom elképzelni, hogy a tekercs olyan kapacitással rendelkezik, ami a váltóáramú betáp miatt a ház felé vezeti a feszültséget.
Tudna valaki tipped adni, hogy mi lehet?
 
A motor egyébként szépen vezérelhető ezzel az áramkörrel, csak épp életveszélyes...
http://radiosoft.hu/shared_pic/Treadmill_Motor-speed-Control-error.jpg" border=0>

000000000

 
Ha használt motor a szénkefepor csodákra képes !
A motor burkolatára meg nem árt a védőföldelés !
Amúgy ha multiméterrel méred a védőföld és a burkolat közé tegyél egy 100-as izzót mert lehet, hogy csak kapacitív és nem terhelhető az a feszültség !  
Ha világít a 100-as izzó akkor viszont tényleg baj van.  
 

000000000

 
Mellesleg nincs véletlen rajta zavarszűrő kondenzátor vagy a motoron belül ?
 

f7dmzwfr6

Sajnos világít...
Csak azt nem értem, hogy ha ellenállást mérek, akkor szakadást mutat a + és - felé a házra...