Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

s7manbs8

Nincs leválasztva. A proci felől megy a jel a PWM jel, az megvan. Esetleg mit nézzek az IR-en, hogyan, köszönöm a segítséget.
 
Meg az asozcilloszkópot is  le kéne válsaztani galvanikusan, mert ennek a GND-je az a hálózattal galvanikus, vagy a cuccnak adjak független tápot, még pár vezetéket  csinálnom kell.  
 
 
A  híd motor kimeneténél, ha nincs 1uF kondi az baj, az kinyírhatja emiatt a FETeket ? Mert egy 1uF - 2R2 ellenállásos dolgot tettem oda, de a ellenállás melegedett majd az el is füstölt egy idő után és lehet utána romlott el a FET is utána meg még jobban, aztán kicseréltem a FET sort 4 db-ot mindet.

s7manbs8

Csak a gate körre hogy tudok úgy ránlzni, hogy a felső oldali FET tápot ne szívja le a mérés vajon .mert ott ugye csak párszáz nF kondi van és a bemeneti ellenállása az oszcilloszkópnak azt lenyomja lehet.

s7manbs8

Most meg eszembe jutott, hogy ne is a motort kössem be rá, hanem csak terhelő ellenállást és akkor méregetni attól lehet, hogy induktív terhelés nélkül is mit csinál pl.

s7manbs8

Az derült ki tegnap este, hogy a 400W servo motor nem teszik neki áramkorlát nélküli IR2184-IRF540 hídnak. :) Egy irányba még megy is valahogy, de mikor pozícióban kéne tartani, ott megindul valami nagy áram és annyi.

000000000


s7manbs8

Szervó vezérlő SMC féle.

s7manbs8

Kisebb motorral elmegy így is, azt sikerült egyet behangolni rá. Na majd sorba kötök valami elelnállást, hogy ne tudjon túl nagy áram szaladni és akkor hátha az is megy a nagy, persze még valami nyák topológia gond is lehet, mert a proci is mintha eldobná magát néha, vagy az encoder GND-jét ráncigálja meg és rosszaságot érzékel, de azt meg ki tudom mutatni az pozíciót ha kiolvasom, hogy az mennyi.

000000000

 
A DSSC vezérlőkben (Dorogi Svejk Servo Controller) ennek az átdolgozott verziójában pedig van áram érzékelés.  
Kössed át a GND-t hajókötéllel ne rángassa :)  
 

horcsab

Fel tudod rakni ide a kapcsolási rajzot?
 
A szkóp nem húzza le az IR2184 kimenetét (1Mohm 10pF). Ha a szervómotor a hálózattól el van galvanikusan választva akkor rámérhetsz. Mekkora a motor tápod?
Ha terhelő ellenállással méred, akkor a motor enkóderét bekötve és a motor tengelyét finoman forgatva mindkét irányban látnod kellene, a híd FET-ek vezérlését.
A pozíció tartásnál valószínű nagy tüskék jelennek meg és ez valahol zavarként bemegy a panelre. Szintén szkóppal lehet kiderteni.
 
Én, mindig FET vagy tranzisztorok nélkül ellenőrzöm a hidat ha úgy jó, akkor már nem sok probléma lehet.

s7manbs8

Aha, láttam azt is régebben. Ebbe is rajzolok majd még hozzá, lehet egy hét múlva az a verzió is meglesz.

s7manbs8

http://kepfeltoltes.hu/150828/IR2184_irf540_bridge_www.kepfeltoltes.hu_.png" border=0>

ANTAL GÁBOR

 Tőlem megszokott módon valami "szakmai sületlenséget " írok de hátha ezen el tudsz indulni : az adatlap szerint az SD negált bemenet egy smidt trigger és elvileg belül egy felhúzó ellenállással +5 V on van. Azt hogy az 5 V honnan származik azt nem rajzolják le(  ennek az Ic nek nincs kivezetett  zeneres ref pontja ). Ha az optó tranyóját eléggé kinyitod ( Ucesat ) akkor ott logikai 0 lesz . Az adatlap szerint 2.7 V nál nagyobb bemenetet 1 nek vesz és 0.8 nál kisebbet 0 nak  

ANTAL GÁBOR

 Ráteszek még egy lapáttal : Béla !  Ismered a bootstrap es technikát? Az biztosítja a felső fetek  tápellátását .  Ez egy szokványos megoldása az ilyen drivereknek de számos hiba okozója is. Ahhoz hogy felépüljön a felső ág "tápfesze " az alsó fetnek  ( normálisan ) be kell kapcsolnia és a bootstrap dióda feltölti a bootstrap kondit  . Sok baj forrása hogy a kondi nem töltődik fel rendesen és a kis feszültség kerül a következő periódusban a felső fetre  ami nem tud rendesen kinyitni és túldisszipál. Akkor jó ha  
U bootstrapkondi > U treshold (fet )    

s7manbs8

Azt kéne még megnéznem, ha a motor helyett pl elég ha teszek egy műterhelést, hogy ott megjelenik e a jelalak rendesen, nagyobb tápfesznél, ha most  a FET ek nem nyitnak össze nem olyan baj, van ott rendes jelnek kéne lenni.
 
Tegnap egy kisebb szervó motorral azzal működött vagy 17V-ot mertem neki adni.
 
A kimeneti 1uF kondinál a soros ellenállás is annyira melegedett hogy ki is olvasztotta magát, amikor 4R4 volt ott, most 22R ellenállást téve az is nagyon melegszik de az még épp kibírta, ott is hogy a francba folyik akkora áram nem nagyon értem.
 
Ha meg a 1uF kondit ellenállás nélkül teszem oda ki is akad az egész rögtön, akkora áram indul ott amiatt emg vagy nem tudom.
 
A VB pontot meg kéne néznem, oszcilloszkópapl , hogy ott milyen a jel, rá kéne ülnie a tápra plusz vagy 10V-nak legalább, 12V a FETek gate tápja.

s7manbs8

Itt a nyák rajzolat:
 
http://kepfeltoltes.hu/150828/board_www.kepfeltoltes.hu_.png" border=0>