Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

000000000

Üdvözöllek a csapatban!:)  
A két motortípus merőben eltérő jelleggörbével, előnyökkel-hátrányokkal jellemezhető. Így a kiváltás a hajtáslánc módosítását is megköveteli (áttétel optimum méretezés). Erre számos példát olvashatsz itt a Fórumon a topikomban (Robsy hajtástechnika). Ha konkrét adatokat is megadsz (mozgatott tömeg, mozgató orsó átmérő, menetemelkedés, hossza, motor tehetetlenségi nyomaték, ...), szívesen méretezem a szervódat.

000000000

Nagyon köszönöm a gyors válaszodat.
Elsőként egy teljes gépet szerettem volna építeni, ezért vettem egy Magi féle h1-est ( amit most árúba is bocsátottam).
De rájöttem, hogy a munka és válalkozás mellet nagy falat. Ezért úgy döntöttem, hogy az egyik 679-es orosz marógépemet építem át. Még minden teljesen nyitott, nem akarok elkapkodni semmit, és ami még nagyon lényeges tanúlni is szeretnék.
Érdeklődtem néhány helyen és így lett egy sarokszám a 12 Nm-es motorméret.Keveset tudok még ezekről a technikákról.  
Üdv
 

Révész Richárd

Válasz csevegő#13323-ra.
 
A motor: sanyo denki 40W 24V 3A
Enkóder:500cpr
A terminál progi hibát nem ír,teljesen jól működik.
Kiolvassa a paramétereket rendesen,betölti az újat,szóval szerintem jó.
Paraméterlistát most nem tudok küldeni mert a másik gép kint van a cégnél.

Révész Richárd

A motor bekapcsolás után beáll egy pozícióba,ha adok neki lépés parancsot akkor elindul majd megáll vagy pörög mint a buszkerék.
Szerintem gerjed.
 

me3ua0a6

E240-es motorhoz tud-e valaki adatlapot mutatni?
Inercia, meg hasonlók érdekelnének.

svejk

http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/" TARGET=_fnew>electrocraft E240.jpg.
Nevezd át pdf-nek.

kozo

- Kábel gondolom árnyékolt , a encoder csati elé szinte a csatiba 1db 100nF (ker.) kondit forrassz be az encoder +5V és GND közé.
De előtte ...
-Próbáld ezt :
P0:1000
P1:3000
P2:2000
P3:90
P4:200
P5:600
P6:1024 (256 helyett)
P7:1

Révész Richárd

Hétfőn tudom kipróbálni leghamarabb.
Ha megvan a teszt jelentkezem.

kozo

Még egy , kicsit elbizonytalanodtam.  
Lehet , hogy P6 nál nem szorozni kell néggyel hanem osztani a 256 ot. Most fejből hirtelen nem tuti , próbáld így is úgy is. Vagy a Mach3 -ban lassítsd vissza a motort lépéssel vagy sebességgel. A kondi meg sokat segít , érdemes beforrasztani.
Üdv : Zoli

Révész Richárd


000000000

Üdv.
 
Haladunk a végfokok meg az EMC-s kártya fejlesztésével. Megjött egy rakat nyák pár napja, így a DC végfokot össze is raktuk:
http://postimage.org/image/2rfizk6pw/" TARGET=_fnew>http://s1.postimage.org/2rfizk6pw/Amp_DC1.jpg" border=0>http://postimage.org/image/1c7fpilg/" TARGET=_fnew>http://s2.postimage.org/1c7fpilg/DC1.jpg" border=0>http://postimage.org/image/1cko0ajo/" TARGET=_fnew>http://s2.postimage.org/1cko0ajo/DC2.jpg" border=0>http://postimage.org/image/1cnz2zj8/" TARGET=_fnew>http://s2.postimage.org/1cnz2zj8/DC4.jpg" border=0>
 
Működik, de nem fasza.
 
Az IR2184-es FET driver helyett lehet, hogy a 21844-est kellett volna használni, amin beállítható a deadband. A gate-ek hajtásánál használunk ellenállás-dióda hálózatot a holtidő növelésére, és csökkentjük vele a fel lefutást. Ez mind működik is, de valami nem stimmel.
Amikor az alsó FET már bezárt (Gate fesz szépen lefutott), majd elkezd nyitni a felső, olyankor az alsó FET gatején megjelenik egy tompa kis púpocska, olyan 3-5volt-os csúccsal. Ez okoz egy rövid idejű félig szembekapcsolást, ami megrántja a tápot, és EMI/EMC gondokat is okoz időnként. A gate-et feltöltő ágban jelenleg 330Ohm van, a kisütő (diódás) ágban pedig 33Ohm. Szinte túl lassú fel-le futás. Kisebb ellenállásokkal (pl. 68Ohm és 10Ohm erősebb a jelenség, de nem sokkal.)
 
Az IR2184-es elé próbáltam tenni nagyobb pufferkondit 100nF helyett 470nF, nem segített. A FET-driver tápján nincs jelentős zavar, a földje sem ugrik fel, amikor a kis púpot kiadja.
 
Ha valakinek van 5lete, ne kíméljen.
 
A napokban teszek még fel több infót meg képet a projektről, ahogy halad és van mit megmutatni.
 
Üdv.: Géza

horcsab

Nekem is hasonló volt a probléma csak IR2181-el. A bemenetét ha 5V-ról hajtod, korlátozd le 3.3V-ra. Én símán egy R-zenert használok, bejött. Emiatt nyírtam ki egy kazal IC-t + IGBT-t. Valamint nézd meg az IRF oldalán a DT99-7 adatlapot. Sokat segített a kimeneten egy fojtó is.

000000000

3,3V-ról hajtom a drivert, de köszi tippet, meg a doksit főleg.
 
Mértem a driver kimenetén, és nem a driver adja a púpot, hanem a FET rántja fel a saját gatejét. A a diódás körben lévő ellenállást kisebbre cserélem, vagy rövidre zárom, akkor is felrántja, csak akkor még jól be is leng olyan 30-50MHz-en 5-6 periódust (8Volt körüli peak-to-peak).

000000000

Megvan az ok: Voltage ringing van a Gate-en.
Huzalozási hiba van, itt volt valakinek hasonló baja:
http://www.electro-tech-online.com/electronic-projects-design-ideas-reviews/106971-problem-ringing-gate.html
 
A gate ellenállást a driverhez rakta közelebb és nem a gate-hez. Lehet gányolni a panelt :)

s7manbs8

Ilyenkor látszik, hogy egy elméleti rajz, önmagában nem mindig elég a jó működéshez, mivel a gyakorlati megépített változat, nem tökéletesen ugyanaz egy panelen, és ha az eltérés meghalad egy kritikus értéket, akkor ilyenek jönnek elő. Majd csak beindul a rendszer, egy ekkor a projectben az ilyen előfordul, hiába figyel oda mindenre az ember.