Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

Farkas Ádám

Bocs nem nyomtam választ: Szabó Tibornak

000000000

Szia Ádám!
Ezek az adatok nálam ott és minden általam tervezett hajtástechnikában így működnek (sajnos Neked, szerencsére nekem a valóság egyezik az elmélettel), mindig kiszámolom mekkora P kell igazán optimális tartalékkal. Ezt hívják hajtásoptimalizásnak.
 
Te és mások azon gondolkozzál már végre el el, hogy mi a hasznos P, és ezzel szemben mit nyomsz vagy akarsz belenyomni ami teljesen felesleges a sok erős műszaki korlát miatt, amikről már írtam elég sokat a topikomban.
Nyilvánvaló, hogy egy Hobby CNC rendszer csakis hibás lehet akkor (messze nem optimumpontban van), ha 10%, vagy netán 1% alatti hatásfokkal dolgozik. Ezt kellene már gőzerővel egyszer mindenkinek végiggondolni. Csak sajnos bizonyos embereknél ez "reménytelen" eset.
Mellesleg még visszatérve ehhez a tesztedhez:
1. a valós életben egy CNC gépnek 2 fő állapota van van: A.)állandó az előtolási sebessége vagy B.) változik. Nyilván forgácsolás technológiai szempontból is az a cél, minél több időt optimális forgácsolással (A. eset) kell eltölteni. Jobb esetben ez 90 % fölötti idő, ha valakinek minimális érzéke van jó G kód elkészítésére.
2. Ha van is gyorsulási szakasz, az döntő többségében egy átlagsebességtől való +-20%-ban történő sebesség korrekció, nem pedig +- v max közötti. Innetől kezdve hajadra kenheted az összes primitív képletet, azaz csakis diff. és integrál egyenlet megoldása adja az igaz választ.:)
3. Egy 1KW-os motor, egy 1 MegaW-os, XX W-os motor ugyanúgy leég-tönkremegy elég rövid idő alatt, ha állandóan csak teljes gázzal gyorsít lassít.
Magyarul ilyen műszaki elvárás NINCS is, és nem érv hogy túl kell méretezni valamit erre alapozva.
Próbáld ki: gyere el Sopronból Pestre úgy, hogy felgyorsulsz 130-ra padlógázzal, majd egyből teljes fékezés 0-ra. Gyanítom az autódnak pár km után annyi...
Azaz talán reális elvárásokat fogalmazzunk meg egy teszt kapcsán, és tudjuk, mit miért teszünk, és abból mi következik a MEGENGEDHETŐ, hosszú idejű működési állapotban.

Egyújabbgépépítő

Sziasztok!
Kicsit eltérő téma.
Kezembe került egy E543-as Electrocraft motor.  
Amit sikerült róla találnom:
max terminal voltage 45 V
max cont speed 4000 rpm
max peak torque 180 oz-in (1,27 Nm) at 12 A
max peak current 12 A
max cont current 4,1 A
max cont stall torque 54 oz-in
1024 cpr-es encoder van rajta.

bmejdz9nu

Tibor... sajnos én a valós tényeknek jobban hiszek mind neked... Te csak mondogatod az 1 és 10W-okat, de a valóság más...
 
Ha Ádám gépének hajtását a progival kiszámolom akkor a mozgás fenntartásához valóban pár watt jön ki...
 
De... egyrészt nagyon nehéz a veszteségeket egy ilyen 10W-os motorra előre meghatározni...
Az "3-20W" sajnos kárba veszik egy mechanikán.. Itt Ádámnál a kicsi és pontos mechanikán ez tényleg minimális azaz 1-5W!
Ezzel nem nagyon foglalkozol... nem értem miért...
 
De... és ez a fontosabb... a gyorsításhoz szükséges energia...ez már jelentős teljesítményeket kíván! ... ezzel régebben még-még foglalkoztál de csak olyan bemondásos alapon...
 
Sajnos ha számolsz azt titkosítani kell...
Sajnos ha valamit gyakorlatban azaz egy mozgó mechanikán mutatsz az pedig már eleve titkos...
 
Így nehéz bizonygatni az igazadat... főleg ha a "nyers" valóság más... és bizony a motorok nem bírják és melegednek... főleg ha "normális" gyorsulást is akar a hobbysta.

Farkas Ádám

Szia Tibor!
Értem én amit írsz A, B,... teljesen igazad van. Habár saját tapasztalatból tudok olyan példát írni ami tele volt irányváltással és elhiheted hogy a G kód optimális volt.  
Ne mond hogy te nem tudsz ilyent.  
Ha láttad a tesztembe én is odaírtam a "Max" szót ami nálam is véglet-teszt volt.
De arra nem válaszoltál milyen mechanikával tudtál te ~10W körül ilyen maximumot elérni.
 
Ne haragudj nem akarok kötekedni, vitatkozni maximálisan elismerem a te szakmai és elméleti tudásodat de te ugrottál rá az én tesztemre, nem én a tiédre most viszont kénytelen vagyok visszakérdezni.  
Még annyi hogy minden válaszodban azzal B@..szogatsz hogy nem értem a lényeget.  
Dehogynem már kétszer is elismertem igazad van. Csak azt szeretném hallani hogy: "Ádám nincs igazad mert az én mechanikám ilyen vagy olyan surlódás és inerciamentes...." Vagy: Ádám igazad van az én tesztem során is a motor megzabált 30-40w-ot"
 
De szerintem fejezzük is be mert a kis gépem már nem is látszik a topikban :(((  


Egyújabbgépépítő

Bautz = Electrocraft?
Az infó szerint ez a motor az IBM részére lett gyártva, nem szerepel katalógusba.

bmejdz9nu

Igen. Sok Bautz motor fut ElectroCraft néven...Nekem is már volt E642 és más modellek is... (Az E240 nem Bautz gyártmány)
Annyi általában a különbség, hogy (általában) nem metrikusan kerek a tengely... Pl. Bautz E642 = 12mm Electrocraft E642 = 1/2" = 12,7mm...

bmejdz9nu

Nekem E642-esek vannak a gépen ... 0,7Nm alap... Nagyon jó motor!

000000000

Szerintem megérte a sok munkát, szép lett a panel, a dokumentáció pedig, le a kalappal.[#eljen]

000000000

Ádám! Ez a pici gép egy ékszer, egy kis gyönyörűség! És ahogy megy!

korbendallas

A300-as panel
 
"2400 Ft/db lenne az A300-as nyák, 2 oldalas furatgalvánozott, 2x70um-es fóliavastagság, ónozott, kétoldali kék színű löttstop, alkatrészoldali pozicióábra." (#10822)
 
--------
 
Varsányi 4db
Amatőr 4db
Kulcsár 6db
Kristály 4db
Robroy007 4 db + Varsányitól alkatrészek talira
msas/Makó S/ 4db + Varsányitól alkatrészek
sasi 4 db + és nekem is alkatrészek Varsától.
rekalaca 4 db + és nekem is alkatrészek Varsától.
Lakatos 4db
Farkas Ádám 4 db
Molyoló 4db + V Pétertől alkatrészek.  
korbendallas 4db + Varsányitól alkatrészek

Farkas Ádám

Köszönöm! Nyomodba sem érek. :)

bmejdz9nu

Gondolom tudod, hogy nagyobb részben nem az én érdemem az A300! Én szinte mondjuk csak elméleti szerző vagyok :)

000000000

Igen, tudom.Rajtad keresztül a "csapatnak" gratulálok.[#eljen]